Od kilku dni mam problem w NC z kontrolka poślizgową (samochodzik z poślizgiem), która zapala sie na stałe podczas jazdy. Dodatkowo gdy sie juz swieci to potrafi błysnąć co jakiś czas kontrolka ABS i kontrolka hamulca recznego. Czasami pomaga zatrzymanie sie i ponowne uruchomienie silnika. Problem zazwyczaj pojawia sie po dłuższym postoju np. po nocy. Podejrzewam ze coś może być z elektryka i gdy system abs nie dostaje prądu o pełnym natężeniu to wariuje. Akumulator ma kilka tygodni, klemy solidnie zamocowane bez żadnych luzów.
Czy ktoś miał może coś podobnego?
Czy podpięcie pod komputer pozwoli na zdiagnozowanie problemu, czy tez to ten typ problemu, który trzeba zdiagnozowac analogowo?
Czy problem może tkwić w alteratorze?
Kontrolka poślizgowa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
trzeba zaczac od podlaczenia sie Forscanem i odczytania bledow ze sterownika ABS/DSC. Potem bedzie mozna myslec co dalej
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Czytalem ze takie problemy moga tez wynikac z zabrudzonych czujnikow ABS. Popatrz czy nie sa zablocone czy moze jakos inaczej podejrzane. Moze byc tez padajacy czujnik abs. Ogolnie ikonka trakcji w NC to jest dosyc ciezka i nierowna walka...
- Gieras
- Donator
- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Podpiąłem komputer i otrzymałem z historii nastepujące dwa kody w sekcji ABS:
C1956 Czujnik kąta skrętu - awaria obwodu
U0100 - Sygnał CAN ze sterownika podwozia
Czy to wskazuje ze uszkodzony jest ten czujnik, czy tez coś innego moze wywoływać pojawianie sie kodu bledu? Może ktos z was zmagał sie z czymś podobnym. Btw, ma ktos moze schemat gdzie znaleźć ten czujnik i jak trudno jest go wymienić samodzielnie?
C1956 Czujnik kąta skrętu - awaria obwodu
U0100 - Sygnał CAN ze sterownika podwozia
Czy to wskazuje ze uszkodzony jest ten czujnik, czy tez coś innego moze wywoływać pojawianie sie kodu bledu? Może ktos z was zmagał sie z czymś podobnym. Btw, ma ktos moze schemat gdzie znaleźć ten czujnik i jak trudno jest go wymienić samodzielnie?
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czujnik skrętu jest na kolumnie kierowniczej zintegrowany z przełącznikami. Zachowanie czujnika można monitorować forscanem. Inicjalizacja to kiera lewo opór prawo opór na włączonym silniku i wyłączenie zapłonu.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Gieras
- Donator
- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Może komuś przyda sie informacja, ze problem rozwiązała wymiana akumulatora na nowy. System esp jest najwyraźniej bardzo wrażliwy na odpowiednie parametry podawanego prądu. Przejechałem od czasu wymiany akumulatora ponad tysiąc km i ani razu problem nie wrócił.
Moze tak byc. Bo o aku tez wspominali na miata.net. Sam o tym nie pamietalem kiedy pisalem tobie podpowiedzi w tym watku.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
DSC i kontrola trakcji wyskakuje zawsze po przerwie w zasilaniu. Ja mam natomiast taki problem, że zapala mi się po dłuższej jeździe w korku. Np. dojeżdżam do bramek na autostradzie i stoję jakiś czas. Wygląda na to że coś się chrzani także przy zbyt wysokiej temp.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Mam nowy aku. Jak wspomniałem sytuacja ma miejsce tylko w wysokich temperaturach otoczenia. Ładowanie 14v pokazuje. Dodatkowo wyrzuca błąd c1155 przy tej okazji. Gdy temp jest normalna typu 20 st. Nigdy to się nie zdarza
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Gieras
- Donator
- Posty: 372
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
No to chyba znając kod masz juz krótka drogę do rozwiązania problemu. Powodem jest chyba wadliwie działający czujnik prędkości lewego przedniego koła lub połączenie z tym czujnikiem. Może pod wpływem temperatury coś przestaje stykać, a wtedy zapala sie na pewno kontrolki esp i dcs.
Jesli podejrzewam ze ktorys czujnik ABS mi nie dziala, czy zaczyna wariowac to jest jakas opcja zeby okreslic ktory to czujnik? Oprocz metody, odolacz, jezdzij, obserwuj. Nie chce kupowac zestawu 4 sztuk czujnikow, bo to prawie 2000zl.
O dziwo kontrolka przestala wyskakiwac. Moze dlatego ze mialem okres z autem gdzie codziennie niemal nim jezdzilem i robilem co namniej 20km za jednym odpaleniem? Innego wytlumaczenia jak pochodzenia akumulatorowego, nie widze zbytnio.