Ocena stanu swiec

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

02 mar 2023, 18:27

Sprawdzilem dzis swiece w swoim NC, co o nich myslicie? Cos da sie wyczytac o pracy silnika? Wygladaja w normie? Kwalifikuja sie do wymiany?
Cyl. 1:
Obrazek Obrazek Obrazek
Cyl. 2:
Obrazek Obrazek
Cyl. 3:
Obrazek Obrazek
Cyl. 4:
Obrazek Obrazek

Z rzeczy, ktore ja widze:
- wszystkie wygladaja w miare ok (kolor itd);
- ale chyba juz maja troche km nawiniete; dodatkowo sa to oryginaly mazdy, wiec jest szansa, ze sa od nowosci;
- cyl. 4 ma troche wiecej depozytow, widac jakby troche z nich sie ukruszylo - na co to moze wskazywac?
- wszystkie 4 swiece z zewnatrz wygladaja podobnie, tzn. widac rudy okrag tuz nad metalowa czescia - czy to jednoznacnzie wskazuje na za duzy przebieg, czy uzywane swiece tak maja?
- wszystkie 4 maja gwinty wilgotne od oleju - z tego co wyczytalem, to wskazuje na nieszczelna uszczelke pod pokrywa zaworow? (olej dostaje sie od gory?)
Jakies inne obserwacje? Ubogo, bogato itd?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2023, 22:14

Wyglądają ok. Do wymiany bo pewnie tak jak zauważyłeś w aucie od nowości. Olej może być z pokrywy zaworów a może być też pozostałość po jakimś wd40 - zerknij na uszczelkę to będziesz wiedział. Jak masz świece wykręcone to sobie pomierz kompresje
uxon
Posty: 58
Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
Model: Inny
Lokalizacja: Krk

06 mar 2023, 7:28

A test kompresji jakie wartości powinien dawać?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1394
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

06 mar 2023, 12:36

do wymiany. porcelana nie moze byc zasyfiona. moze byc lekko piaskowa ale nie czarna od sadzy. to samo izolator jakis pordzewialy od spodu. te elektrody tez wygladaja jakos okopcone wiec albo spala silnik olej albo za duzo wachy.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
moplek
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

05 paź 2023, 21:26

Odkopuję trochę temacik. Dziś wykręciłem świece u siebie i prosiłbym o ocenę. Zmartwiło mnie trochę to, że świece w 1 i 3 cylindrze stały trochę w oleju. Gwinty były całe mokre. Nie wiem czy nie były za słabo wkręcone.
Cyl1:
1_1.jpg
1_1.jpg (847.64 KiB) Przejrzano 638 razy
1_2.jpg
1_2.jpg (809.74 KiB) Przejrzano 638 razy
Cyl2:
2_1.jpg
2_1.jpg (844.05 KiB) Przejrzano 638 razy
2_2.jpg
2_2.jpg (884.58 KiB) Przejrzano 638 razy
Cyl3:
3_1.jpg
3_1.jpg (722.07 KiB) Przejrzano 638 razy
3_2.jpg
3_2.jpg (769.66 KiB) Przejrzano 638 razy
Cyl4:
4_1.jpg
4_1.jpg (768.68 KiB) Przejrzano 638 razy
Jeśli zdjęcia są za słabe jutro mogę porobić w lepszym świetle.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 paź 2023, 6:28

Jak gwinty masz zaolejone ale elektrody są ok to stawiałbym na uszczelkę pokrywy zaworów
Awatar użytkownika
moplek
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

06 paź 2023, 22:55

mutra pisze:
06 paź 2023, 6:28
Jak gwinty masz zaolejone ale elektrody są ok to stawiałbym na uszczelkę pokrywy zaworów
Tak prawdopodobnie czeka mnie wymiana, do tego uszczelka od vvti bo się trochę poci. Świece jeszcze pojeżdżą czy też wymieniać?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 paź 2023, 9:24

moplek pisze:
06 paź 2023, 22:55
mutra pisze:
06 paź 2023, 6:28
Jak gwinty masz zaolejone ale elektrody są ok to stawiałbym na uszczelkę pokrywy zaworów
Tak prawdopodobnie czeka mnie wymiana, do tego uszczelka od vvti bo się trochę poci. Świece jeszcze pojeżdżą czy też wymieniać?
Ja bym wymienił bo to żaden koszt
Wie8
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2022, 22:11
Model: NC FL2
Lokalizacja: Poznań

07 paź 2023, 23:14

mutra pisze:
moplek pisze:
06 paź 2023, 22:55
mutra pisze:
06 paź 2023, 6:28
Jak gwinty masz zaolejone ale elektrody są ok to stawiałbym na uszczelkę pokrywy zaworów
Tak prawdopodobnie czeka mnie wymiana, do tego uszczelka od vvti bo się trochę poci. Świece jeszcze pojeżdżą czy też wymieniać?
Ja bym wymienił bo to żaden koszt
Akurat mam do wymiany w NC 2.0.
Jakie polecacie?

Np NGK irydowe 102 zł za sztukę wg intercars.

Czy iść w coś innego?

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 paź 2023, 1:21

Nie orientuje się czy tam fabrycznie mają być irydowe. Jeżeli nie to załóż zwykłe ngk/denso IMO
Awatar użytkownika
moplek
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2022, 11:13
Model: NC
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

08 paź 2023, 11:13

Tak tak, mają być irydowe. Ktoś tam na forum polecał NGK ILTR6A-13G Laser Iridium
Wie8
Posty: 13
Rejestracja: 20 mar 2022, 22:11
Model: NC FL2
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2023, 9:58

moplek pisze:Tak tak, mają być irydowe. Ktoś tam na forum polecał NGK ILTR6A-13G Laser Iridium
Ok, to samo jest na stronie NGK. Dzięki. Takie założę.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ