WSR pisze: ↑07 sie 2022, 20:53
A tak swoją drogą, jak wpisywałeś inny silnik do dr? Opis zmian u diagnosty i wpis w starostwie, czy coś jeszcze?
Ja 2 lata temu zrobiłem to tak w drugim samochodzie.Otóż należy dokonać zmiany danych technicznych pojazdu za pomocą procedury zmiany konstrukcyjnej, czyli dokonać przeszczepu w warsztacie posiadającym w dokumentach rejestracyjnych swojej działalności PKD 45.20.Z.
Warsztat ten wypisuje oświadczenie opisujące że został wymieniony silnik o pojemności X i mocy Y na silnik o pojemności Z i mocy V z zachowaniem fabrycznych mocowań producenta i bez modyfikacji fabrycznej instalacji elektrycznej.
Po uzyskaniu takiego oświadczenia należy się udać do okręgowej stacji kontroli pojazdów (ważne, aby była to Okręgowa stacja), gdzie dokonujecie przeglądu rozszerzonego i okresowego (łączny koszt około 180 zł). Diagnosta dokonuje zdjęć silnika i jego mocowań, które wczytuje do systemu komputerowego jako materiał dowodowy. Jeżeli diagnosta będzie z tych tzw. "szczególarzy" to może poprosić o dowód dokonania zmian w układzie hamulcowym, aby hamulce nadążały za mocą silnika i jeżeli tak będzie to również trzeba będzie je uzyskać w warsztacie posiadającym podane wcześniej PKD.
Stacja kontroli pojazdów wystawia stosowne kwity, które zawozicie wraz z dowodem rejestracyjnym do swojego wydziału komunikacji i składacie wniosek o dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym w zakresie danych technicznych pojazdu. Po około 10 dniach otrzymujecie nowy dowód. Z tym to udajecie się do ubezpieczyciela, aby dokonał stosownych zmian w polisie OC i załatwione (jeżeli zmiany wpływają na wysokosc składki).