Strona 1 z 1

2 błędy check engine P0300 P0104

: 31 maja 2022, 21:27
autor: Ice
Hej,

Dwóch mechaników i dwie opinie stąd waham się do kogo kierować się na serwis na terenie Wrocławia.

Auto od 2-3 lat raz na jakiś czas potrafi w trakcie jazdy stracić moc (po prostu zero reakcji na pedał gazu) i zdechnąć. Odpalenie na nowo po chwili i z reguły spokój. Drugi objaw to raz na jakiś czas stojąc na luzie zbija mu obroty, lekka przegazówka i spokój. Dzieje się to sporadycznie, tj. potrafi być ok przez okres kilkunastu/kilkuset kilometrów a czasem mu odbija. Po sprawdzeniu pod komputerem wyskoczyły dwa błędy P0300 P0104. Auto jedzie równo, wkręca się na obroty jedynie mam wrażenie, że z dołu mogłoby iść bardziej aksamitnie.

Zakładam sprawdzenie cewki, może świec a dalej kompresja. Jeden z mechaników zakłada, że to cewka, ale w wielu przypadkach przy tym silniku przy braku regulacji szklanek może to być wypalony zawór / głowica i gruby serwis na 3-4k.

Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie oraz ewentualnie polecenie sprawdzonej osoby na terenie Wrocławia. Wiem z doświadczenia, że czasem mechanik chętnie robi prawie kapitalkę albo wymienia wszystko jak leci, a jednak wolałbym nie przesadzić ze zbędnym serwisem jeśli jest ok.

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 31 maja 2022, 21:44
autor: mutra
Nie napisałeś jaki silnik. Stawiałbym na kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności.

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 31 maja 2022, 21:46
autor: niezalogowany
Z tego co wiem, to wypalony zawór można wyeliminować robiąc pomiar kompresji i próbę olejową. Więc to wypadało by zrobić zanim zrobi się ten 'gruby serwis na 3-4k'. Jeśli chodzi o cewkę, to wiem, że Jetronik ma jakieś super urządzonko pomiarowe do tego, ale diagnostyka tam kosztuje tyle co cewka (albo i więcej, nie wiem po ile chodzą cewki do NB).

A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 01 cze 2022, 6:21
autor: Alex
Która generacja, jaki silnik?

przy użyciu Tapatalka


Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 01 cze 2022, 16:37
autor: Ice
Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.

Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
niezalogowany pisze:
31 maja 2022, 21:46
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 01 cze 2022, 16:57
autor: niezalogowany
zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi ;)

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 01 cze 2022, 17:12
autor: mutra
Ice pisze:
01 cze 2022, 16:37
Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.

Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
niezalogowany pisze:
31 maja 2022, 21:46
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.
Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnika

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 02 cze 2022, 13:17
autor: Ice
mutra pisze:
01 cze 2022, 17:12
Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnika
Tak zrobie, natomiast dalszą weryfikacje w jakiej kolejności sugerujesz? Cewki, świece i sprawdzenie kompresji?

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 02 cze 2022, 15:14
autor: Ice
niezalogowany pisze:
01 cze 2022, 16:57
zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi ;)
Dzięki, umawiam tam termin. Tam gdzie podjechałem nie do końca ten silnik mają przerobiony, a specjaliści od JDM wydaje mi się najsensowniejszą opcją, żeby ktoś nie naprawiał po omacku.

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 27 cze 2022, 18:18
autor: Ice
Auto w trakcie sprawdzania w serwisie i generalnie teraz nie ma objawów, mechanik posprawdzał pojeździł i nie wie o co może chodzić z tymi objawami, może macie jakieś sugestie?

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 14 lip 2022, 18:49
autor: Ice
Znowu wrócił check engine, brak jako takich objawów - raz na biegu jałowym obroty skoczyły w dół i machnęło budą, ale nie zgasł. Podejrzana sonda lambda.

Re: 2 błędy check engine P0300 P0104

: 19 paź 2022, 13:59
autor: Ice
Po dłuższym czasie objawy nie wróciły. Wymagało to cierpliwości od mechanika i rzeczowego podejścia, dlatego gorąco polecam JDM Service za rzeczowe podejście do weryfikacji i rozwiązanie nieoczywistego problemu.