2 błędy check engine P0300 P0104

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

31 maja 2022, 21:27

Hej,

Dwóch mechaników i dwie opinie stąd waham się do kogo kierować się na serwis na terenie Wrocławia.

Auto od 2-3 lat raz na jakiś czas potrafi w trakcie jazdy stracić moc (po prostu zero reakcji na pedał gazu) i zdechnąć. Odpalenie na nowo po chwili i z reguły spokój. Drugi objaw to raz na jakiś czas stojąc na luzie zbija mu obroty, lekka przegazówka i spokój. Dzieje się to sporadycznie, tj. potrafi być ok przez okres kilkunastu/kilkuset kilometrów a czasem mu odbija. Po sprawdzeniu pod komputerem wyskoczyły dwa błędy P0300 P0104. Auto jedzie równo, wkręca się na obroty jedynie mam wrażenie, że z dołu mogłoby iść bardziej aksamitnie.

Zakładam sprawdzenie cewki, może świec a dalej kompresja. Jeden z mechaników zakłada, że to cewka, ale w wielu przypadkach przy tym silniku przy braku regulacji szklanek może to być wypalony zawór / głowica i gruby serwis na 3-4k.

Będę wdzięczny za pomoc w diagnozie oraz ewentualnie polecenie sprawdzonej osoby na terenie Wrocławia. Wiem z doświadczenia, że czasem mechanik chętnie robi prawie kapitalkę albo wymienia wszystko jak leci, a jednak wolałbym nie przesadzić ze zbędnym serwisem jeśli jest ok.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 maja 2022, 21:44

Nie napisałeś jaki silnik. Stawiałbym na kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności.
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

31 maja 2022, 21:46

Z tego co wiem, to wypalony zawór można wyeliminować robiąc pomiar kompresji i próbę olejową. Więc to wypadało by zrobić zanim zrobi się ten 'gruby serwis na 3-4k'. Jeśli chodzi o cewkę, to wiem, że Jetronik ma jakieś super urządzonko pomiarowe do tego, ale diagnostyka tam kosztuje tyle co cewka (albo i więcej, nie wiem po ile chodzą cewki do NB).

A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 cze 2022, 6:21

Która generacja, jaki silnik?

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

01 cze 2022, 16:37

Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.

Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
niezalogowany pisze:
31 maja 2022, 21:46
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

01 cze 2022, 16:57

zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 cze 2022, 17:12

Ice pisze:
01 cze 2022, 16:37
Silnik 1.8, NBFL - przepraszam, że to pominąłem.

Kable, świece, cewkę w pierwszej kolejności - zdecydowanie, patrząc na kody błędów zastanawiam się też nad jakąś nieszczelnością w dolocie co pasowałoby do objawów i także odczucia że gorzej ciągnie od dołu.
niezalogowany pisze:
31 maja 2022, 21:46
A zdradzisz u jakich to mechaników już byłeś?
Mechanik, u którego robiłem diagnostykę w tym wypadku jedynie mógł sprawdzić błędy pod kompem. Dzwoniłem do dwóch warsztatów z polecenia i w jednym stawianie diagnozy przez telefon wzbudziło moją czujność stąd też post na forum. Generalnie unikam szukania diagnoz on-line, bo wiadomo że trzeba auto sprawdzić na żywo jednak wszelkie wskazówki są cenne, bo przy tego typu podejściu nie chcę dać się komuś naciąć.
Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnika
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

02 cze 2022, 13:17

mutra pisze:
01 cze 2022, 17:12
Nie sądzę żeby była nieszczelności w dolocie: z tego co widzę masz jeden błąd na missfire i jeden błąd sondy. Nieszczelność w dolocie możesz sprawdzić sam- bierzesz samostart w sprayu i na włączonym silniku oszczędnie psikasz na wszystkie łączenia. Przy nieszczelności będziesz miał skok obrotów silnika
Tak zrobie, natomiast dalszą weryfikacje w jakiej kolejności sugerujesz? Cewki, świece i sprawdzenie kompresji?
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

02 cze 2022, 15:14

niezalogowany pisze:
01 cze 2022, 16:57
zajedź do JDM Service, kolega już nie jedną miate widział to może coś poradzi ;)
Dzięki, umawiam tam termin. Tam gdzie podjechałem nie do końca ten silnik mają przerobiony, a specjaliści od JDM wydaje mi się najsensowniejszą opcją, żeby ktoś nie naprawiał po omacku.
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

27 cze 2022, 18:18

Auto w trakcie sprawdzania w serwisie i generalnie teraz nie ma objawów, mechanik posprawdzał pojeździł i nie wie o co może chodzić z tymi objawami, może macie jakieś sugestie?
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

14 lip 2022, 18:49

Znowu wrócił check engine, brak jako takich objawów - raz na biegu jałowym obroty skoczyły w dół i machnęło budą, ale nie zgasł. Podejrzana sonda lambda.
Ice
Posty: 32
Rejestracja: 23 lut 2016, 21:00
Model: NB FL

19 paź 2022, 13:59

Po dłuższym czasie objawy nie wróciły. Wymagało to cierpliwości od mechanika i rzeczowego podejścia, dlatego gorąco polecam JDM Service za rzeczowe podejście do weryfikacji i rozwiązanie nieoczywistego problemu.
ODPOWIEDZ