Cześć,
Mam problem z poborem prądu gdy samochód nie jest włączony.
Samochód: MX-5 NC 2.0 Europa 5 biegowy manual
Jedynym widocznym odbiornikiem prądu jest oryginalne radio (nigdy nie wyjmowane), które nie chce się wyłączyć (wyjęcie bezpiecznika nie pomaga).
U elektronika na starym akumulatorze pobór wynosił 0.24A, po wyjęciu radia jedyne 0.01A mniej. Poza tym elektronik sprawdził sterownik silnika, panel klimatyzacji i licznik. Nic z tych podzespołów nie pobiera prądu.
Myślałem, że to zwarcie na celi akumulatora więc wymieniłem dość świeży akumulator (03.2021) na nowy. Problem dalej ten sam.
Po podpięciu do aku początkowo prąd wynosi ok 2A. Jak już wszystko się wybudzi to pobór spada do 0, jednak po czasie pobór znowu wraca do wartości ok 2.3A.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Na żadnym nie ma przerwy i przez żaden nie płynie napięcie.
Ponadto sprawdziłem wszystkie przekaźniki multimetrem, każda cewka ma ciągłość i żaden styk nie jest wzbudzony na wyjętym przekaźniku.
Proszę o pomysły co może być nie tak i tak to sprawdzić?
Jeśli ktoś posiada schemat elektryczny lub listę punktów masowych samochodu to będę bardzo wdzięczny.
Pobór prądu w MX-5 NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1381
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
No to radio musi mieć podłączenie po jakimś niezależnym, lewym kablu, bo to jest niemożliwe, żeby działało po wyjęciu bezpiecznika. Było coś majstrowane w OEM wiązce? Bo zakładam, że dodatkowy kabel byś zauważył.Roriert11 pisze: Jedynym widocznym odbiornikiem prądu jest oryginalne radio (nigdy nie wyjmowane), które nie chce się wyłączyć (wyjęcie bezpiecznika nie pomaga).
U elektronika na starym akumulatorze pobór wynosił 0.24A, po wyjęciu radia jedyne 0.01A mniej.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Alex
- Donator
- Posty: 4589
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
troche sie zgubilem, na nowym aku pobiera 2.3A czy 0.23A? jakby nie bylo troche duzo
zakladam ze wiesz ze skrzynki bezpiecznikow sa dwie: pod maska i druga w aucie.
schematy masz np. tu
https://ncmiata-servicemanual.com/
Nie ma cudow - w ktoryms obwodzie (oryginalnym albo dokladamym jesli cos masz) musi plynac prad Powodzenia w poszukiwaniach!
lampka w bagazniku sprawdzona?
zakladam ze wiesz ze skrzynki bezpiecznikow sa dwie: pod maska i druga w aucie.
schematy masz np. tu
https://ncmiata-servicemanual.com/
Nie ma cudow - w ktoryms obwodzie (oryginalnym albo dokladamym jesli cos masz) musi plynac prad Powodzenia w poszukiwaniach!
lampka w bagazniku sprawdzona?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- marycha1101
- Donator
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 gru 2021, 7:39
- Model: NC FL2
- Wersja: Grand Touring 2013
- Lokalizacja: Podlaskie
Z tego co piszesz , radio nie jest problemem , ponieważ po jego wyjęciu pobór prądu spadł tylko o 10mA . To , że po wyjęciu bezpiecznika działa może świadczyć , że ktoś coś przerabiał.
Lokalizacja podzespołu , który pobiera prąd , jest żmudna ale da się powoli to znaleźć . Podepnij amperomierz na plusowym kablu akumulatora , poczekaj aż wskazania się ustabilizują po wstępnym uruchomieniu modułów , następnie wyjmuj po kolei bezpieczniki i zwracaj uwagę na wskazania multimetru. W momencie kiedy wskazania spadną z tych 2,3A na 0A będziesz wiedział w której gałęzi jest pobór prądu . Następnie należy skorzystać ze schematu i sprawdzić tę gałęź element po elemencie . Bynajmniej ja bym tak postąpił
Lokalizacja podzespołu , który pobiera prąd , jest żmudna ale da się powoli to znaleźć . Podepnij amperomierz na plusowym kablu akumulatora , poczekaj aż wskazania się ustabilizują po wstępnym uruchomieniu modułów , następnie wyjmuj po kolei bezpieczniki i zwracaj uwagę na wskazania multimetru. W momencie kiedy wskazania spadną z tych 2,3A na 0A będziesz wiedział w której gałęzi jest pobór prądu . Następnie należy skorzystać ze schematu i sprawdzić tę gałęź element po elemencie . Bynajmniej ja bym tak postąpił
Miata 2013 Grand Touring - Dolphine Gray Mc
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2022, 21:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Radio jest seryjne i widać, że nie było wyciągane do czasu jak ja to zrobiłem (przewody sklejone oryginalną taśmą w taki sposób, że nie dało by się ich połączyć po wyjęciu radia)monkahead pisze: ↑12 maja 2022, 10:26No to radio musi mieć podłączenie po jakimś niezależnym, lewym kablu, bo to jest niemożliwe, żeby działało po wyjęciu bezpiecznika. Było coś majstrowane w OEM wiązce? Bo zakładam, że dodatkowy kabel byś zauważył.Roriert11 pisze: Jedynym widocznym odbiornikiem prądu jest oryginalne radio (nigdy nie wyjmowane), które nie chce się wyłączyć (wyjęcie bezpiecznika nie pomaga).
U elektronika na starym akumulatorze pobór wynosił 0.24A, po wyjęciu radia jedyne 0.01A mniej.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Problem wystąpił nagle, do tego czasu wszystko było ok.
Dokładnie, elektronik sprawdził na starym aku i był pobór 0.23A. Ja sprawdziłem na nowym to jest 2.3A.Alex pisze: ↑12 maja 2022, 11:02troche sie zgubilem, na nowym aku pobiera 2.3A czy 0.23A? jakby nie bylo troche duzo
zakladam ze wiesz ze skrzynki bezpiecznikow sa dwie: pod maska i druga w aucie.
schematy masz np. tu
https://ncmiata-servicemanual.com/
Nie ma cudow - w ktoryms obwodzie (oryginalnym albo dokladamym jesli cos masz) musi plynac prad Powodzenia w poszukiwaniach!
lampka w bagazniku sprawdzona?
Wiem, że są dwie skrzynki z bezpiecznikami, wszystkie bezpieczniki sprawdzone. Żaden nie jest spalony, ponadto przez żaden nie płynie napięcie. Nie sprawdziłem jedynie tych dużych przeźroczystych pod maską ponieważ nie mają wyprowadzonych blaszek, żeby sprawdzić spadek napięcia.
Lampka w bagażniku nie sprawdzona, ale przełącznik na niej zmieniłem na off. Sprawdzę później w domu.
Dziękuję za schemat, na pewno się przyda.
Tak jak wspomniałem, radio seryjne. Brak śladów ingerencji we wtyczki, do niedawna wszystko działało w porządku.marycha1101 pisze: ↑12 maja 2022, 11:03Z tego co piszesz , radio nie jest problemem , ponieważ po jego wyjęciu pobór prądu spadł tylko o 10mA . To , że po wyjęciu bezpiecznika działa może świadczyć , że ktoś coś przerabiał.
Lokalizacja podzespołu , który pobiera prąd , jest żmudna ale da się powoli to znaleźć . Podepnij amperomierz na plusowym kablu akumulatora , poczekaj aż wskazania się ustabilizują po wstępnym uruchomieniu modułów , następnie wyjmuj po kolei bezpieczniki i zwracaj uwagę na wskazania multimetru. W momencie kiedy wskazania spadną z tych 2,3A na 0A będziesz wiedział w której gałęzi jest pobór prądu . Następnie należy skorzystać ze schematu i sprawdzić tę gałęź element po elemencie . Bynajmniej ja bym tak postąpił
Bezpieczniki też nic nie zmienią skoro nie płynie przez nie prąd.
Słyszałem jeszcze sugestię, że zepsute diody w alternatorze mogą powodować takie efekty.
Pytanie jak odpiąć alternator bez rozbierania połowy przodu? Z tego co widzę to wtyczka jest umiejscowiona pod kątem 45 stopni w dół po prawej stronie auta. Nie widziałem tam zbyt łatwego dostępu do odpięcia przewodów. Ewentualnie gdzie można odpiąć kable alternatora w innym miejscu niż na alternatorze?
Spróbuję w domu jeszcze wyjąć pojedynczo przekaźnik czy któryś jakimś cudem się nie wzbudza sam z siebie.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2022, 21:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Cześć
Udało mi się ograniczyć obszar poszukiwań.
Na multimetrze miałem ustawiony zbyt duży zakres dlatego nie widziałem spadku napięcia na dwóch bezpiecznikach.
Wyjęcie bezpiecznika Room pod maską wyłącza całkowicie pobór prądu z 2.3A do 0.
Wyjęcie bezpiecznika Audio w kabinie (radio w trybie standby) zmniejsza pobór prądu z 2.3 do 1.2A.
Jakieś sugestie jak dalej szukać przyczyny poboru?
Udało mi się ograniczyć obszar poszukiwań.
Na multimetrze miałem ustawiony zbyt duży zakres dlatego nie widziałem spadku napięcia na dwóch bezpiecznikach.
Wyjęcie bezpiecznika Room pod maską wyłącza całkowicie pobór prądu z 2.3A do 0.
Wyjęcie bezpiecznika Audio w kabinie (radio w trybie standby) zmniejsza pobór prądu z 2.3 do 1.2A.
Jakieś sugestie jak dalej szukać przyczyny poboru?
- Alex
- Donator
- Posty: 4589
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Tu masz rozpiskę bezpieczników, na ROOM akurat wisi dużo obwodów niestety
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
Obstawiam radio. Jak coś to mam takie z przedlifta.
przy użyciu Tapatalka
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
Obstawiam radio. Jak coś to mam takie z przedlifta.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2022, 21:13
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzięki!Alex pisze: ↑14 maja 2022, 15:13Tu masz rozpiskę bezpieczników, na ROOM akurat wisi dużo obwodów niestety
https://fuse-box.info/mazda/mazda-mx-5- ... 2015-fuses
Obstawiam radio. Jak coś to mam takie z przedlifta.
przy użyciu Tapatalka
Zrobiłem jeszcze własne pomiary po odpięciu kilku podzespołów. Te zrobione przez elektronika miały niewiele wspólnego z prawdą.
Ogólnie pobór wynosi 2.3A.
Po odpięciu subwoofera spada o ok 0.9-1A (jedyna rzecz która pobiera z bezpiecznika Audio)
Odpięcie radia i panelu klimatyzacji zmniejsza pobór o 2A do 0.3A.
Także główny pobór generuje radio i wzbudzony przez nie subwoofer.
0.3 A to pewnie jakiś drobny układ który jest wzbudzony, ale niewiele robi (strzelam, że coś pokroju moduł komfortu czy coś).
Pobór 0.3A jest kiedy samochód jest otwarty lub zamknięty. W związku z tym awarię radia bym wykluczył (gdyby to było radio to jego wypięcie powinno wykluczyć jakikolwiek pobór)
Pytanie czy te pomiary dają więcej informacji, żeby ograniczyć poszukiwania usterki w instalacji?
- Alex
- Donator
- Posty: 4589
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przynajmniej na obecną chwilę skupiłbym się na radiu i subwooferze. Ponad 2A to pobór z którym normalne użytkowanie auta jest upierdliwe.
Jeśli radio jest oryginalne i nie chce się wyłączyć podmienilbym najpierw radio. Sub jest zapewne w bagażniku, sterowanie podpięte w okolicach anteny?
przy użyciu Tapatalka
Jeśli radio jest oryginalne i nie chce się wyłączyć podmienilbym najpierw radio. Sub jest zapewne w bagażniku, sterowanie podpięte w okolicach anteny?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja miałem taki problem przy złym ustawieniu softu wideorejestratora. Wzbudzał się ponownie po kilkunastu minutach od wyłączenia zapłonu z powodu ustawień softu. Zmiana oprogramowania i wyłączenie trybu parkingowego rozwiązało problem poboru prądu.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm