[NB] Stylebar - kilka pytań laika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

qwsazx
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2022, 16:06
Model: NB
Lokalizacja: ...

15 lut 2022, 16:20

Chciałem na początek się przywitać, bo to mój pierwszy post tutaj.

Myślę o założeniu stylebara z windshotem - coś takiego jak na zdjęciu tutaj:

Obrazek

(autorem zdjęcia jest sHYmii, mam nadzieję, że się nie obrazi za wykorzystanie)

Nigdy w życiu jednak nie widziałem takiego ustrojstwa na żywo, więc chciałbym się spytać o kilka detali, które mnie nurtują - przeczytałem kilkanaście wątków na ten temat na tym forum i innych, ale nikt się chyba jeszcze o to nie pytał.

1. Czy zamontowany stylebar ogranicza w jakikolwiek sposób odsunięcie fotela lub oparcia do tyłu? Chodzi mi o miejsce wewnątrz auta - jestem dość konkretnym mięsiwem i każdy centymetr jest dla mnie istotny. A jeśli stylebar koliduje z oparciem, to czy są jakieś konkretne odmiany/modele, które nie mają takiej cechy? Na przykład montowane bliżej tyłu auta itp.?

2. Zgrywa się to z zamykaniem dachu, czy są problemy? Zakładam, że wszystko do siebie pasuje, ale lepiej się upewnić.

3. Są jakieś pułapki, o których warto wiedzieć przed kupnem tego ustrojstwa?

Wiem, że stylebar nie chroni przed dachowaniem, ale to akurat mi jest obojętne, tak samo jak aspekty wizualne. Kluczowa sprawa to ograniczenie wiania w grzbiet i w łeb, nic innego się nie liczy.

Dziękuję z góry za porady i poproszę o odrobinę wyrozumiałości za durne pytania :)
GRL
Posty: 64
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: ND RF
Wersja: 2.0
Lokalizacja: zachodniopomorskie

18 lut 2022, 23:52

1. Nie. Ale porównaj sobie fotele NB vs NBFL. Te w polifcie są obszerniejsze, siedzi się wyżej - kradną dużo miejsca.
2. Może się zdarzyć, że szyba dachu będzie się stykać ze stylebarem.
3. Nie musisz mieć chromowanej rury, żeby mieć windshota.
qwsazx
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2022, 16:06
Model: NB
Lokalizacja: ...

19 lut 2022, 10:02

GRL pisze:
18 lut 2022, 23:52
1. Nie. Ale porównaj sobie fotele NB vs NBFL. Te w polifcie są obszerniejsze, siedzi się wyżej - kradną dużo miejsca.
Mam NB, czyli te z oddzielnym zagłówkiem. Już po pruciu gąbek z siedziska :)
GRL pisze:
18 lut 2022, 23:52
3. Nie musisz mieć chromowanej rury, żeby mieć windshota.
A, tego to nie wiedziałem. Na usprawiedliwienie mam tylko to, że mam auto od listopada... Jak do tej pory czytałem, to zawsze nieseryjny windshot był łączony z rurami. Pogrzebałem trochę i znalazłem coś takiego:

Obrazek

Albo to:

Obrazek

Faktycznie wygląda na to, że nie trzeba zasadzać całej hydrauliki z tyłu. Miałeś rację, ponadto wygląda to na sensowniejsze rozwiązanie. Masz może jakieś doświadczenia z takimi windshotami? Chronią lepiej od seryjnego, czy tylko wyglądają?

Dzięki za odpowiedź!
GRL
Posty: 64
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: ND RF
Wersja: 2.0
Lokalizacja: zachodniopomorskie

19 lut 2022, 17:36

Mam windshota takiego jak z Twoich zdjęć i faktycznie daje radę (ale ja mam dodatkowo NBFL ze zintegrowanymi zagłówkami).
Na plus mogę powiedzieć, że te na pozór bardzo wątłe mocowania, również dają radę.
Nawet przy prędkości 150+ nie składa się pod naporem powietrza.
Choć możliwe, że opływ powietrza przy wyższych prędkościach po prostu go omija.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

19 lut 2022, 18:32

Między windshotami montowanymi na stylebarach a tymi montowanymi indywidualnie jest jedna, zasadnicza różnica. Te na kanalizacji są wyraźnie niższe - a więc ich skuteczność też jest nieco niższa. Wiem, bo przetestowałem ich kilka. Ale zawsze jest coś za coś - musisz pamiętać o tym, że jak zdecydujesz się na taki wysoki, jeśli któregoś dnia najdzie Cię chęć montażu stylebara - nie będzie to raczej możliwe. Inna sprawa, że w czasie jazdy raczej zapomnij o wykorzystaniu miejsca za siedzeniami - bo przez wysoki wiatrołap, do półki nie sięgniesz. Trudno Ci będzie też złożyć dach bez wysiadania samochodu - chyba że będziesz "puszczał" go z relatywnie dużej wysokości. O braku możliwości zamykania bez wysiadania z fotela - nawet nie wspominam (choć to akurat chyba możliwe jest wyłącznie przy stosowaniu fabrycznego, składanego, plastikowego wiatrołapu). Ponadto wielu użytkowników tych wysokich wiatrołapów montowanych bez rurek - jeżdżąc z podniesionym dachem raczej je składa - ten na stylebarze montujesz i zapominasz o jego istnieniu.

Proponuję przejrzeć propozycje producentów - tutaj zdecydowanie polecam Pietrygę (http://www.cabriopietryga.pl) nie tylko ma sporo modeli, ale też może na życzenie zmieniać kształty i sposoby montażu.
qwsazx
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2022, 16:06
Model: NB
Lokalizacja: ...

20 lut 2022, 12:25

Super, dziękuję Wam bardzo za porady i wskazówki.

Komfort składania dachu nie jest dla mnie istotny - ważniejsze jest ograniczenie wiania, bo nic nie widzę jak jadę bez czapki.

I właśnie o windshocie od Pietrygi myślałem - konkretniej o trapezowym lub tym (nie wiem jak go nazwać). Raczej widzi mi się bardziej ten pierwszy.

Wiem już chyba wszystko, więc wirtualne piwo stawiam w ramach podziękowania!
ODPOWIEDZ