Chcę zdemontować przednie sanki (bez wyciągania silnika) celem wypiaskowania i polakierowania
W związku z tym mam pytanie czy ktoś stosował belkę do podwieszenia silnika np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/belka-do-podw ... 8927846496
Demontaż przednich sanek
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Używałem ale w nb. Nie wiem jak sie sprawdzi w nc.Jeżeli masz gdzie oprzeć podpory to jest ok. Gorzej w aucie z krótką maską ( nie mogłem jej użyć np w swifcie bo błotniki są za krótkie)enzoMK pisze: ↑14 lut 2022, 14:43Chcę zdemontować przednie sanki (bez wyciągania silnika) celem wypiaskowania i polakierowania
W związku z tym mam pytanie czy ktoś stosował belkę do podwieszenia silnika np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/belka-do-podw ... 8927846496
[/quote]
Używałem ale w nb. Nie wiem jak sie sprawdzi w nc.Jeżeli masz gdzie oprzeć podpory to jest ok. Gorzej w aucie z krótką maską ( nie mogłem jej użyć np w swifcie bo błotniki są za krótkie)
[/quote]
Maska w NC chyba nie jest krótsza niż w NB, więc może ten "patent" się sprawdzi
Używałem ale w nb. Nie wiem jak sie sprawdzi w nc.Jeżeli masz gdzie oprzeć podpory to jest ok. Gorzej w aucie z krótką maską ( nie mogłem jej użyć np w swifcie bo błotniki są za krótkie)
[/quote]
Maska w NC chyba nie jest krótsza niż w NB, więc może ten "patent" się sprawdzi
W sumie tylko jedną. U mnie wieszany był za fabryczne ucho na silniku.
A to już zdjęcie po:
Efekt końcowy
Wszystko sam robiłeś Jeżeli tak to zdradź w jaki sposób wyjmowałeś piastę ze zwrotnicy
Elementy piaskowałeś i lakierowałeś proszkowo
Sorry za tyle pytań, ale pierwszy raz postanowiłem samodzielnie pobawić się w mechanika
Auto składa mi mój dobry znajomy, dłubię razem z nim na tyle na ile wolny czas mi pozwala To już w zasadzie końcówka roboty, bo w zasadzie cały samochód mam teraz od spodu rozebrany do gołej śrubki i odnowiony w podobny sposób. Mam w planach w końcu założyć temat na forum, to opiszę swoją przygodę
Złożenie łożyska i piasty mocowane jest do zwrotnicy na 4 śruby, więc to łatwo jest rozmontować, z przodu u mnie największy problem był ze śrubami od regulacji geometrii - nie pomógł nawet palnik, trzeba było ciąć. Reszta bez większego problemu.
Co do malowania:
-śruby: piaskowanie -> ocynk
-mniejsze elementy stalowe: piaskowanie -> ocynk -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny)
-większe elementy stalowe: piaskowanie -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny) + zalewanie profili zamkniętych woskiem dwuetapowo
-elementy aluminiowe: szkiełkowanie lub szczotka druciana na wiertarce + nitro i później wełna stalowa ew. włóknina
W efekcie powstają takie puzzle:
Jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie rozbierania i odnawiania spodu w NC to pytaj śmiało
Złożenie łożyska i piasty mocowane jest do zwrotnicy na 4 śruby, więc to łatwo jest rozmontować, z przodu u mnie największy problem był ze śrubami od regulacji geometrii - nie pomógł nawet palnik, trzeba było ciąć. Reszta bez większego problemu.
Co do malowania:
-śruby: piaskowanie -> ocynk
-mniejsze elementy stalowe: piaskowanie -> ocynk -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny)
-większe elementy stalowe: piaskowanie -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny) + zalewanie profili zamkniętych woskiem dwuetapowo
-elementy aluminiowe: szkiełkowanie lub szczotka druciana na wiertarce + nitro i później wełna stalowa ew. włóknina
W efekcie powstają takie puzzle:
Jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie rozbierania i odnawiania spodu w NC to pytaj śmiało
Szok, oczywiście w pozytywnym sensierac000n pisze: ↑17 lut 2022, 19:11Auto składa mi mój dobry znajomy, dłubię razem z nim na tyle na ile wolny czas mi pozwala To już w zasadzie końcówka roboty, bo w zasadzie cały samochód mam teraz od spodu rozebrany do gołej śrubki i odnowiony w podobny sposób. Mam w planach w końcu założyć temat na forum, to opiszę swoją przygodę
Złożenie łożyska i piasty mocowane jest do zwrotnicy na 4 śruby, więc to łatwo jest rozmontować, z przodu u mnie największy problem był ze śrubami od regulacji geometrii - nie pomógł nawet palnik, trzeba było ciąć. Reszta bez większego problemu.
Co do malowania:
-śruby: piaskowanie -> ocynk
-mniejsze elementy stalowe: piaskowanie -> ocynk -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny)
-większe elementy stalowe: piaskowanie -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny) + zalewanie profili zamkniętych woskiem dwuetapowo
-elementy aluminiowe: szkiełkowanie lub szczotka druciana na wiertarce + nitro i później wełna stalowa ew. włóknina
W efekcie powstają takie puzzle:
Jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie rozbierania i odnawiania spodu w NC to pytaj śmiało
A tył też robiłeś
Tak, tył mam ogarnięty już w analogiczny sposób. Jedynie z tyłu większość wahaczy ma zintegrowane sworznie, więc one nie były malowane proszkowo, tylko piaskowanie -> podkład -> lakier poliuretanowy Novol Cobra z pistoletu.
Przed:
Po:
Przed:
Po:
Prawie wszystko "rozebrane" jednak pojawiły się kolejne problemy
Ty już to przerabiałeś więc może będziesz w stanie podpowiedzieć:
1. w jaki sposób zdjąć tylną osłonę tarczy hamulcowej
2. w jaki sposób wyjąć czujnik z tylnej zwrotnicy - po odkręceniu śruby ani drgnie.
Mam też problem z wyciągnięciem przedniej piasty, po dokręceniu śrub i użycia ściągacza z młotkiem bezwładnościowym nie che "wyjść" - chyba bez pomocy jakiegoś warsztatu się nie obejdzie