Demontaż przednich sanek

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

14 lut 2022, 14:43

Chcę zdemontować przednie sanki (bez wyciągania silnika) celem wypiaskowania i polakierowania :idea:
W związku z tym mam pytanie czy ktoś stosował belkę do podwieszenia silnika np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/belka-do-podw ... 8927846496 :?:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 lut 2022, 17:14

enzoMK pisze:
14 lut 2022, 14:43
Chcę zdemontować przednie sanki (bez wyciągania silnika) celem wypiaskowania i polakierowania :idea:
W związku z tym mam pytanie czy ktoś stosował belkę do podwieszenia silnika np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/belka-do-podw ... 8927846496 :?:
Używałem ale w nb. Nie wiem jak sie sprawdzi w nc.Jeżeli masz gdzie oprzeć podpory to jest ok. Gorzej w aucie z krótką maską ( nie mogłem jej użyć np w swifcie bo błotniki są za krótkie)
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

14 lut 2022, 18:59

[/quote]

Używałem ale w nb. Nie wiem jak sie sprawdzi w nc.Jeżeli masz gdzie oprzeć podpory to jest ok. Gorzej w aucie z krótką maską ( nie mogłem jej użyć np w swifcie bo błotniki są za krótkie)
[/quote]

Maska w NC chyba nie jest krótsza niż w NB, więc może ten "patent" się sprawdzi :idea:
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

17 lut 2022, 8:03

Moje NC jest właśnie po takiej operacji przy użyciu belki, nie było żadnych problemów, a belka jest chyba nawet ta sama co w linku.
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

17 lut 2022, 16:05

rac000n pisze:
17 lut 2022, 8:03
Moje NC jest właśnie po takiej operacji przy użyciu belki, nie było żadnych problemów, a belka jest chyba nawet ta sama co w linku.
A masz jakąś fotkę z podwieszonym silnikiem :?:
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

17 lut 2022, 18:21

enzoMK pisze:
17 lut 2022, 16:05
rac000n pisze:
17 lut 2022, 8:03
Moje NC jest właśnie po takiej operacji przy użyciu belki, nie było żadnych problemów, a belka jest chyba nawet ta sama co w linku.
A masz jakąś fotkę z podwieszonym silnikiem :?:
W sumie tylko jedną. :D U mnie wieszany był za fabryczne ucho na silniku.

Obrazek

A to już zdjęcie po: :D

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

17 lut 2022, 18:45

rac000n pisze:
17 lut 2022, 18:21
enzoMK pisze:
17 lut 2022, 16:05
rac000n pisze:
17 lut 2022, 8:03
Moje NC jest właśnie po takiej operacji przy użyciu belki, nie było żadnych problemów, a belka jest chyba nawet ta sama co w linku.
A masz jakąś fotkę z podwieszonym silnikiem :?:
W sumie tylko jedną. :D U mnie wieszany był za fabryczne ucho na silniku.

Obrazek

A to już zdjęcie po: :D

Obrazek

Obrazek
Efekt końcowy :winner:
Wszystko sam robiłeś :?: Jeżeli tak to zdradź w jaki sposób wyjmowałeś piastę ze zwrotnicy :idea:
Elementy piaskowałeś i lakierowałeś proszkowo :?:
Sorry za tyle pytań, ale pierwszy raz postanowiłem samodzielnie pobawić się w mechanika :?
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

17 lut 2022, 19:11

Auto składa mi mój dobry znajomy, dłubię razem z nim na tyle na ile wolny czas mi pozwala :D To już w zasadzie końcówka roboty, bo w zasadzie cały samochód mam teraz od spodu rozebrany do gołej śrubki i odnowiony w podobny sposób. Mam w planach w końcu założyć temat na forum, to opiszę swoją przygodę :D

Złożenie łożyska i piasty mocowane jest do zwrotnicy na 4 śruby, więc to łatwo jest rozmontować, z przodu u mnie największy problem był ze śrubami od regulacji geometrii - nie pomógł nawet palnik, trzeba było ciąć. Reszta bez większego problemu.

Co do malowania:
-śruby: piaskowanie -> ocynk
-mniejsze elementy stalowe: piaskowanie -> ocynk -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny)
-większe elementy stalowe: piaskowanie -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny) + zalewanie profili zamkniętych woskiem dwuetapowo
-elementy aluminiowe: szkiełkowanie lub szczotka druciana na wiertarce + nitro i później wełna stalowa ew. włóknina

W efekcie powstają takie puzzle:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie rozbierania i odnawiania spodu w NC to pytaj śmiało :D
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

18 lut 2022, 19:02

rac000n pisze:
17 lut 2022, 19:11
Auto składa mi mój dobry znajomy, dłubię razem z nim na tyle na ile wolny czas mi pozwala :D To już w zasadzie końcówka roboty, bo w zasadzie cały samochód mam teraz od spodu rozebrany do gołej śrubki i odnowiony w podobny sposób. Mam w planach w końcu założyć temat na forum, to opiszę swoją przygodę :D

Złożenie łożyska i piasty mocowane jest do zwrotnicy na 4 śruby, więc to łatwo jest rozmontować, z przodu u mnie największy problem był ze śrubami od regulacji geometrii - nie pomógł nawet palnik, trzeba było ciąć. Reszta bez większego problemu.

Co do malowania:
-śruby: piaskowanie -> ocynk
-mniejsze elementy stalowe: piaskowanie -> ocynk -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny)
-większe elementy stalowe: piaskowanie -> malowanie proszkowe (podkład / kolor / bezbarwny) + zalewanie profili zamkniętych woskiem dwuetapowo
-elementy aluminiowe: szkiełkowanie lub szczotka druciana na wiertarce + nitro i później wełna stalowa ew. włóknina

W efekcie powstają takie puzzle:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak masz jeszcze jakieś pytania odnośnie rozbierania i odnawiania spodu w NC to pytaj śmiało :D
Szok, oczywiście w pozytywnym sensie :ryjezesmiechu:
A tył też robiłeś :?:
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

18 lut 2022, 19:46

@enzoMK robił i sa też z tego foty :)
rac000n
Posty: 155
Rejestracja: 23 paź 2020, 13:23
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: WWW

18 lut 2022, 19:53

Tak, tył mam ogarnięty już w analogiczny sposób. Jedynie z tyłu większość wahaczy ma zintegrowane sworznie, więc one nie były malowane proszkowo, tylko piaskowanie -> podkład -> lakier poliuretanowy Novol Cobra z pistoletu.

Przed:

Obrazek

Po: :D

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

21 lut 2022, 20:39

rac000n pisze:
18 lut 2022, 19:53
Tak, tył mam ogarnięty już w analogiczny sposób. Jedynie z tyłu większość wahaczy ma zintegrowane sworznie, więc one nie były malowane proszkowo, tylko piaskowanie -> podkład -> lakier poliuretanowy Novol Cobra z pistoletu.
Prawie wszystko "rozebrane" jednak pojawiły się kolejne problemy :cry:

Ty już to przerabiałeś więc może będziesz w stanie podpowiedzieć:
1. w jaki sposób zdjąć tylną osłonę tarczy hamulcowej
2. w jaki sposób wyjąć czujnik z tylnej zwrotnicy - po odkręceniu śruby ani drgnie.

Mam też problem z wyciągnięciem przedniej piasty, po dokręceniu śrub i użycia ściągacza z młotkiem bezwładnościowym nie che "wyjść" - chyba bez pomocy jakiegoś warsztatu się nie obejdzie :cry:
ODPOWIEDZ