Filtry - marki - ceny
Ogólna dyskusja o filtrach i różnicach w cenie/jakości
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 636
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Kompletuje powoli różne graty na wiosnę do mojej Miaty i między innymi chcę wymienić filtry paliwa, powietrza itd...
W mojej głowie rodzi się pytanie, czy filtr paliwa za 25zl jest zdecydowanie gorszy od tego za 50zl? A ten za 50zl jest gorszy od tego za 80zl? Skąd się biorą aż takie różnice w cenie?
Z pozostałymi filtrami jest to samo...
Czy taki Filtron jest lepszy czy gorszy od Manna?
Itd...
Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
W mojej głowie rodzi się pytanie, czy filtr paliwa za 25zl jest zdecydowanie gorszy od tego za 50zl? A ten za 50zl jest gorszy od tego za 80zl? Skąd się biorą aż takie różnice w cenie?
Z pozostałymi filtrami jest to samo...
Czy taki Filtron jest lepszy czy gorszy od Manna?
Itd...
Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Mann, Knecht, Filtron, takie zakładaj.
( Ja zakładam Mann)
Zdarzyła mi się w służbowym aucie niebezpieczna sytuacja cieknącego filtra paliwa , na środku skrzyżowania w Poznaniu, był to najtańszy chiński zamiennik.
Mechanik który serwisował nam auta, już dla nas nie pracuje.
( Ja zakładam Mann)
Zdarzyła mi się w służbowym aucie niebezpieczna sytuacja cieknącego filtra paliwa , na środku skrzyżowania w Poznaniu, był to najtańszy chiński zamiennik.
Mechanik który serwisował nam auta, już dla nas nie pracuje.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Mogę jedynie równie postraszyć, kupiłem kiedyś trochę zaniedbane v70 i pakowałem w niego najlepsze zamienniki lub oryginały, a mechanik po 2 latach współpracy zdecydował się wsadzić jakiś najtańszy syf jako filtr paliwa. Laweta z Łomży do Warszawy 1000zl mnie kosztowała, po wymianie dokręcone 100tyskm (odsprzedaje auto ojcu) bez uwag…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
W sumie podobnie dla aut z rodzinnej floty. Od lat kupuję filtry od Mann lub Filtron , który tańszy. A zazwyczaj tańszy jest Filtron i nigdy nie miałem problemów.
Przy w miarę normalnej jeździe pewnie ważniejsze jest aby wymieniać go regularnie niż kupować markę z totalnie samej góry cennika. A taki Filtron to też już nie jest jakiś chińczyk.
-
- Posty: 636
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Ja generalnie także, zawsze kupuję albo Manna albo Filtrona. I nigdy problemów nie było.
I do Miary też pewno dołożę kilkadziesiąt złotych i kupię coś z tych firm. Ale zastanawiam się skąd się biorą aż tak duże różnice w cenie...
I do Miary też pewno dołożę kilkadziesiąt złotych i kupię coś z tych firm. Ale zastanawiam się skąd się biorą aż tak duże różnice w cenie...
To oczywiście znana marka motoryzacyjna produkująca części o jakości OEM i używane na pierwszy montaż Chcesz to kup.
Osobiście nawet filtrów oleju Filtrona nie kupuję bo mieli wpadki jakościowe gdzie filtry puszczały na łączeniu i piękna strużka oleju zostawała pod samochodem.
Osobiście nawet filtrów oleju Filtrona nie kupuję bo mieli wpadki jakościowe gdzie filtry puszczały na łączeniu i piękna strużka oleju zostawała pod samochodem.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ja tez mialem wrazenie od kiedy pojawila sie "marka" Denckermann ze jest to nazwa specjalnie wymyslona by jej brzmienie dawalo wrazenie "solidnej, niemieckiej jakosci". W naszym kraju to chyba działa na spora czesc spoleczenstwa
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Np. firma Kruger&Matz a w rzeczywistości to Chiny...
O tym Denckermanie znalazłem coś takiego:
https://www.motoreplika.pl/porady/denck ... ka-tandeta
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Z filtrów oleju mogę polecić jeszcze obok Manna i Knechta jeszcze Hengsta, Purfluxa i Herth+Bussa. W ostateczności Boscha. Do Filtrona nie mam zaufania za bardzo. Do starych trupów zalewanych Selektolem lub mineralnym olejem można wkładać, ale do trochę bardziej zaawansowanych silników (nie żeby w Maździe był to jakiś cud techniki ) to raczej miałbym opory.
A różnica cenowa nie jest na tyle duża, żeby sobie głowę zawracać oszczędnościami kilku, czy kilkunastu złotych. Moim zdaniem oczywiście i nie twierdzę, że każdy musi się ze mną zgadzać.
A różnica cenowa nie jest na tyle duża, żeby sobie głowę zawracać oszczędnościami kilku, czy kilkunastu złotych. Moim zdaniem oczywiście i nie twierdzę, że każdy musi się ze mną zgadzać.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Tak informacyjnie dodam że osobiście rezygnuje z Filtrona.
Ostatnio zmieniałem olej kumplowi w nowym nabytku , w silniku Skyactive w Mazdzie 3 z 2016 roku.
Odkręciłem filtr- patrzę - na filtrze nie ma uszczelki ....została na aucie...może drobiazg , ale w przypadku Manna nigdy mi się tak nie zdarzyło.
Ostatnio zmieniałem olej kumplowi w nowym nabytku , w silniku Skyactive w Mazdzie 3 z 2016 roku.
Odkręciłem filtr- patrzę - na filtrze nie ma uszczelki ....została na aucie...może drobiazg , ale w przypadku Manna nigdy mi się tak nie zdarzyło.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 20:28
- Model: NC
- Lokalizacja: Wrocław
Cały czas kładłem filtrona, ostatnio z powodu braku na półce sklepowej założyłem filtr oliwy mann. Różnica jest taka, że po długim postoju ciśnienie oleju wskakuje natychmiast. Być może lepszy zawór zwrotny, albo mniejsze opory na filtrze? Nie wiem, do filtrona raczej nie wrócę.
Ostatnio zamowilem do 3.0i M54 BMW filtr oleju, wiedziony ich katalogiem na stronie filtrona. Filtr przyszedl, mechanik kazal mi jednak zamowic Manna.
Mann doszedl i zrobil mi zdjecia, jak filtron lezy a jak mann, filtron jakby byl za maly, niedopasowany. Zrozumialem przedstawienie mechanika
Mann doszedl i zrobil mi zdjecia, jak filtron lezy a jak mann, filtron jakby byl za maly, niedopasowany. Zrozumialem przedstawienie mechanika
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 mar 2019, 20:06
- Model: NB
- Wersja: Anniversary+RX-8
- Lokalizacja: Slask
Mnie od Filtrona też zdecydowanie odwodził Fazer, Zabrzański spec od RX-8. Jeżeli chodzi o przypadłości, to opisywał to samo, co tu recuperator.
Trochę szkoda, bo rzeczywiście są zazwyczaj dość tanie, ale dobre części niestety kosztują.
Trochę szkoda, bo rzeczywiście są zazwyczaj dość tanie, ale dobre części niestety kosztują.