marzdin pisze: ↑30 paź 2021, 11:58
A jak polepszyć przyleganie listew zgarniających przy tych szybach, jest jakaś regulacja, bo trochę mi szyby latają?
edit. mam nadzieje że w NC i NCFL jest tak samo
To samo jest w NC/NCFL. Nie ma żadnej regulacji, temat "stukającej" szyby jest nieco bardziej skomplikowany. Z tego co sprawdziłem do tej pory:
- wymiana plastikowych ślizgów szyby nic nie daje (na miata.net koleś zmieniał pozycję ślizgu na bliżej środka drzwi, jemu to pomogło)
- tak samo jak obrócenie filcu na ślizgu, jest symetryczny, także można go obrócić o 180 stopni ale to nie pomaga (widać że filc się ściera)
- dołożenie filcu na szybie w miejscu kontaktu z filcem na ślizgu również nie pomaga
- spora część osób po prostu opuszcza szybę o 1/5 i tak jeździ, co pomaga na stuki, ale ja zawsze jeżdżę z szybą w górze, także nie dla mnie takie pół środki
- znalazłem jeszcze na innym forum i myślę że na 99% to jest to (właśnie dlatego że stuka tylko szyba używana, po stronie kierowcy), że hałasuje wyrobiona listwa dociskająca szybę na drzwiach, ta długa czarna, zakładana na górną krawędź drzwi. Rozwiązanie to wsadzenie w środek (jest tam otwór) pręta, który usztywnia listwę, powodując że ma ona ciągły docisk do szyby i wtedy szyba nie stuka. Chyba że uda Ci się przecisnąć przez ten otwór jakąś długą gąbkę, ona też powinna poprawić docisk. Ciekawe że problem dotyczy nawet NCFL2, także uzależniony jest od stopnia używania szyby (góra/dół). Oczywiście można wymienić całą listwę w ASO ale nawet nie pytam o cenę, skoro za plastikowy ślizg (biały na zdjęciach), ASO chce około 150-200zł. Nie sprawdzałem jeszcze tego rozwiązania, bo zaraz będzie zima, a wtedy nie będę jeździł bez dachu. Może znowu rozbiorę drzwi na wiosnę.
W załączniku zdjęcia z moich prac.