Lakierowanie felg alu - jaka trwalosc/jakosc?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2009, 22:15

Czy moglibuscie podzielic sie opinia na ile trwale zwykle jest lakierowanie felg na inny kolor niz oryginalny?

W moim przypadku mysle o polakierowaniu na czarny mat.

Czy jakosc takiego malowania moze zblizyc sie do fabrycznego?

Pewnie duzo zalezy od speca ktory to robi, ale bede wdzieczny za ogolne opinie.
Raf (r73)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 lis 2009, 22:50

Jesli robisz to w domu sprayami (jak ja), to wszystko zalezy od ilosci warstw lakieru bezbarwnego. Jesli go nie nalozysz w ogole, to trwalosc jest zerowa, jesli 3 warstwy to kilka sezonow (zakladajac brak obtarc i delikatne mycie gabka) wytzymaja.


Malowane piecowo sa bardzo trwale.
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

11 lis 2009, 9:46

dokładnie - wszystko zależy, kto jak robi. W Pabianicach jest zakład który maluje felgi i daje 10 lat gwarancji na polakierowanie.
Kubaaa

11 lis 2009, 10:02

Jeżeli chcesz to dobrze zrobić to oddaj felgi do malowania proszkowego. Zrobią profesjonalnie, wypiaskują, położą podkład i będziesz miał jak z fabryki, raz a dobrze. Malowanie proszkowe to nie jest droga sprawa, a samemu jest trochę pracy a efekt znacznie bardziej krótkotrwały..
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

11 lis 2009, 10:26

jak chcesz miec ladnie to nie bierz sie sam albo przygotuj sie na duuuuzo roboty. ja chcialem sam to robic ale mi szybko przeszlo jak zaczela sie niedoczyszczona oryginalna farbo łuszczyc pod nowym kolorem. stary kolor trzeba calkowicie usunac. takze oddalem do malowania piecowego. za 60 pln/szt wygladaja jak nowe a jezdze juz drugi sezon i nie ma najmniejszego sladu zuzycia.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

11 lis 2009, 11:59

Dzieki za opinie:)

Samodzielne badz sprayowe malowanie odrzucam, chodzi mi o rozwiazania zblizone do fabrycznych.

Wrzucilem w googlu piecowe i proszkowe - informacje sa czasami sprzeczne ale jak mozna sie z nazwy domyslic piecowe angazuje wyzsze temperatury i chyba jest lepsze.

Co Wy na to?
Raf (r73)
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

11 lis 2009, 12:41

Ktoś kiedyś mi mówił że piecowe nie najlepiej wpływa na aluminium, nie wiem ile w tym prawdy.
r73
Posty: 99
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:11
Lokalizacja: Wrocław

11 lis 2009, 14:26

Jeszcze jedno pokrewne pytanie - zakladam ze w przypadku czarnych felg, malowanych na zelecenie (piec/proszek) lub nawet oryginalnych wszelkie obtarcia o kraweznik etc duzo bardziej widoczne niz w chromie.

Mam racje?
Raf (r73)
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

11 lis 2009, 14:46

Jeżeli zetrzesz czarny lakier to spod spodu widoczny będzie srebrny, więc naturalnie będzie się to bardziej wyróżniać niż zarysowanie srebrnej felgi. No chyba, że srebrną zarysujesz tylko do podkładu, który zazwyczaj jest biały. :wink: Poproś w zakładzie w którym będą Ci malować felgi, żeby dali Ci na taką ewentualność trochę lakieru, którym będą malowali. Podmalujesz i będzie ok. Ale najlepiej zaopatrz się w opony z rantem, wtedy z dużym prawdopodobieństwem uda Ci się zapobiec ewentualnym otarciom.
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 lis 2009, 18:34

Mi sie wydawalo ze malowanie proszkowe i piecowe to to samo...

Naelektryzowana falge traktujesz farba w proszku, wtedy rowno sie przykleja ladnie kryjac, pozniej do pieca i voila. Mam racje?


Co do rantu zabezpieczajacego: zwroc uwage na szerokosc felga/opona, bo jak dasz waska opone na szeroka felge, to nawet rant ochronny nie pomoze.

Przykladowo na seryjnych 16x6J, opona 195 z rantem nie daje 100% zabezpieczenia, gdyz jest poprostu za waska. Opona oponie nie rowna wiec podam model o ktorym mowie - Toyo T1R
ODPOWIEDZ