Problem z rolką napinacza osprzętu NC

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 paź 2021, 20:19

Mam w aucie już trzecią rolkę. :( za każdym razem problem występuje w określonych warunkach, powyżej 6 tys świst, a szczególnie podczas korzystania z flatshifting. Kwik /świst podczas zmiany biegu, ( gaz w podłodze).
Podczas spokojnej jazdy i spokojnej zmiany biegu - nic- cisza.
oryginalna rolka jest dociśniętą podkładką/blaszką i śruba
zamiennik BTA - ma już w sobie tą blaszkę osłaniającą łożysko.
Po założeniu nowej rolki 100 km i problem powraca - świst- i ma luzy łożysko jak stara rolka. Już szczerze mam tego dość.
Co robię źle ? Za mocno dokręcam? Ale jak słabiej dokręcić jak kręcąc w prawo - luzuje mechanizm napinacza- aby założyć pasek.
To jak dokręcę słabiej to i tak dokręcę aż do momentu aż będę luzować pasek .
Czy trzeba kupić droższą rolke ? np. SKF ? obecna 50 zł SKF 100 zł ?
Załączniki
rolka oryginał.jpg
po lewej
rolka oryginał.jpg (563.04 KiB) Przejrzano 1256 razy
IMG_20210922_184438_copy_1508x2016.jpg
zamiennik
IMG_20210922_184438_copy_1508x2016.jpg (439.46 KiB) Przejrzano 1256 razy
image.jpeg
blaszka dociskająca oryginał
image.jpeg (65.96 KiB) Przejrzano 1256 razy
Ostatnio zmieniony 05 paź 2021, 5:54 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 paź 2021, 20:35

A po demontażu starej rolki masz tam jakiś luz? W sensie czy łożysko w niej lata?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 paź 2021, 20:36

mutra pisze:
04 paź 2021, 20:35
A po demontażu starej rolki masz tam jakiś luz? W sensie czy łożysko w niej lata?
tak, po demontażu dwóch nowych ...też... po przejechaniu 100 km
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 paź 2021, 22:33

Tomai pisze:
04 paź 2021, 20:36
mutra pisze:
04 paź 2021, 20:35
A po demontażu starej rolki masz tam jakiś luz? W sensie czy łożysko w niej lata?
tak, po demontażu dwóch nowych ...też... po przejechaniu 100 km
Albo za mocno jest dokręcone albo jakimś cudem pasek nie chodzi w rolce prosto.
Nigdy nie widziałem rozrządu w NC. Ta rolka napinacza jest za każdym razem mocowana świeżą śrubą?

Jeszcze głupie pytanie;): jesteś pewien że to ta rolka świszczy?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 paź 2021, 5:53

mutra pisze:
04 paź 2021, 22:33
Tomai pisze:
04 paź 2021, 20:36
mutra pisze:
04 paź 2021, 20:35
A po demontażu starej rolki masz tam jakiś luz? W sensie czy łożysko w niej lata?
tak, po demontażu dwóch nowych ...też... po przejechaniu 100 km
Albo za mocno jest dokręcone albo jakimś cudem pasek nie chodzi w rolce prosto.
Nigdy nie widziałem rozrządu w NC. Ta rolka napinacza jest za każdym razem mocowana świeżą śrubą?

Jeszcze głupie pytanie;): jesteś pewien że to ta rolka świszczy?
Mój błąd, nie napisałem, to nie jest rolka rozrządu, tylko osprzętu.
Stara śruba.
Tak, jestem pewien że to ta rolka , bo po założeniu świeżej przez powiedzmy 50-60 km jest cisza
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

05 paź 2021, 11:30

W manualu od składania silnika (wygooglaj mazda-mx5-nc1-miata-engine-workshop-manual.pdf) jest prawie na pewno z jaką siłą trzeba to dokręcić, a jak znam życie to dokręcanie tego powinno być jakoś niezależne od siły napinacza, więc pewnie napinacz trzeba jakoś zblokować na czas dokręcania.

EDIT: Właśnie skonstatowałem, że już Ci nawet wysyłałem ten manual. Nie było tam odpowiedzi na Twoje pytania?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 paź 2021, 19:09

niezalogowany pisze:
05 paź 2021, 11:30
W manualu od składania silnika (wygooglaj mazda-mx5-nc1-miata-engine-workshop-manual.pdf) jest prawie na pewno z jaką siłą trzeba to dokręcić, a jak znam życie to dokręcanie tego powinno być jakoś niezależne od siły napinacza, więc pewnie napinacz trzeba jakoś zblokować na czas dokręcania.

EDIT: Właśnie skonstatowałem, że już Ci nawet wysyłałem ten manual. Nie było tam odpowiedzi na Twoje pytania?
Szukałem w tym manualu ale nie znalazłem tam tego.
Dzięki za chęć pomocy, ale fajnie byłoby usłyszeć odpowiedź od kogoś kto miał podobny problem do mojego i dał radę to usunąć, a z tego co piszesz to wiesz tyle co ja :)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 paź 2021, 19:52

W moim manualu (haynes) podają 131-195 in/lb. Podają też że napinacz wymienia się w całości ( ani słowa o wymianie samej rolki :/)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 paź 2021, 20:01

mutra pisze:
05 paź 2021, 19:52
W moim manualu (haynes) podają 131-195 in/lb. Podają też że napinacz wymienia się w całości ( ani słowa o wymianie samej rolki :/)
Mowa o manualu do NC ?

Bo wiem że masz NBFL ;)

Duża tolerancja, wątpię żebym ją przekroczył, oczywiście mogę się mylić. Tylko nie przychodzi mi żaden pomysł jak dokręcić rolkę z tym momentem- bo jak kręcę w prawo -czyli dokręcam rolkę- to w końcu zadziała mechanizm luzowania paska.

Tylko dlaczego wymieniać cały napinacz ? działa bezproblemowo- nawet powiedziałbym że dość lekko.

Może być jeszcze tak że przyczyna leży gdzieś indziej tylko gdzie :|
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 paź 2021, 22:18

Tomai pisze:
05 paź 2021, 20:01
mutra pisze:
05 paź 2021, 19:52
W moim manualu (haynes) podają 131-195 in/lb. Podają też że napinacz wymienia się w całości ( ani słowa o wymianie samej rolki :/)
Mowa o manualu do NC ?

Bo wiem że masz NBFL ;)

Duża tolerancja, wątpię żebym ją przekroczył, oczywiście mogę się mylić. Tylko nie przychodzi mi żaden pomysł jak dokręcić rolkę z tym momentem- bo jak kręcę w prawo -czyli dokręcam rolkę- to w końcu zadziała mechanizm luzowania paska.

Tylko dlaczego wymieniać cały napinacz ? działa bezproblemowo- nawet powiedziałbym że dość lekko.

Może być jeszcze tak że przyczyna leży gdzieś indziej tylko gdzie :|
Manual od nc. Piszą w nim o wskaźniku napięcia paska na korpusie napinacza. Masz tam coś takiego? Odnośnie samego momentu dokręcania to wydaje mi się że o to chodzi z wymianą całego elementu- napięcie sprężyny utrudnia złożenie tego wszystkiego do kupy
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

10 paź 2021, 13:20

Miałem ten sam problem. Do tego stopnia że rolka stanęła dęba i spaliła pasek. To napinacz był problemem. Ramię napinacza siedziało krzywo w obudowie przez co rolka nie pracowała w linii. Wymieniłem cały napinacz i problem ustał.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 paź 2021, 14:07

Łukasz pisze:
10 paź 2021, 13:20
Miałem ten sam problem. Do tego stopnia że rolka stanęła dęba i spaliła pasek. To napinacz był problemem. Ramię napinacza siedziało krzywo w obudowie przez co rolka nie pracowała w linii. Wymieniłem cały napinacz i problem ustał.
I wszystko jasne🙂 Dzięki 👍

Co wsadziłeś ? Oryginał ? Czy zamiennik da radę?

Np. https://allegro.pl/oferta/napinacz-pask ... 0214461423
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

10 paź 2021, 18:45

Jakiś zamiennik. Nie pamietam jaki. Pamiętam tylko ze jedne by bez rolki a ten był z rolką odrazu. Nie zakładem chinola ani wątpliwych producentów. Nie jestem pewien, ale chyba założyłem INA.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 paź 2021, 19:08

Łukasz pisze:
10 paź 2021, 18:45
Jakiś zamiennik. Nie pamietam jaki. Pamiętam tylko ze jedne by bez rolki a ten był z rolką odrazu. Nie zakładem chinola ani wątpliwych producentów. Nie jestem pewien, ale chyba założyłem INA.
Nie , no wiadomo że trzeba włożyć dobry zamiennik, przeglądam właśnie INA, GATES,

A link który wrzuciłem to NTN czyli takie łożysko było w oryginale. Wszystkie z rolką.

Żeby było ciekawiej to obecnie jak się zrobiła pogoda zimno i mokro nic nie piszczy. Czyli problem występuje jak jest ciepło i sucho, co nie zmienia faktu że nowy napinacz założę.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 336
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

11 paź 2021, 9:16

Ja ponad rok temu wymieniłem napinacz na poniższy (Toyo Systems) i po kilku tysiącach km żadnych dziwnych dźwięków lub problemów nie ma.
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-05 ... MjVjMjM%3D
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 gru 2022, 22:12

Może komuś się przyda.
W sumie to powinienem wcześniej to napisać..... jakiś czas temu mój świst/kwik został zdiagnozowany w Bydzi jako...........kończący się tłumik końcowy który sobie wydaje takie dżwięki....podczas flatshifting właśnie .... z prawej rury ewidentnie.
A jeśli chodzi o napinacz to INA zamiennik działać działał... ale w temp . poniżej 11 stopni huczał....
Po drodze trafił się oryginał od @BOMI21 - żadnych niepożądanych dzwięków w każdej temperaturze.
Patrząc na daty poprzednich postów...- jeździ wciąż :lol: :D 8-)
Ostatnio zmieniony 30 gru 2022, 22:15 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

30 gru 2022, 22:14

Znowu wychodzi na to że, NC lubi tylko oryginalne części, szczególnie jeżeli chodzi o łożyska i napinacze 😏
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 gru 2022, 22:32

BOMI21 pisze:
30 gru 2022, 22:14
Znowu wychodzi na to że, NC lubi tylko oryginalne części, szczególnie jeżeli chodzi o łożyska i napinacze 😏
Można tak stwierdzić.

Z innych części takich jak termostat, łączniki stabilizatora, regenerowane wahacze, filtry, tarcze, klocki - spokojnie idą zamienniki.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ