zapalające się kontrolki - moze ktos ma pomysł co to
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
kochani, mam problem.
Od jakiegos czasu zapalałami się kontrolka silnika.Nic sie poza tym z autem nie dzialo.Nie zauwazyłam zadnych zmian. Po twardym resecie znikało i czasami nie pojawiała sie przez kilka miesiecy. Potem znow się zaczeła pojawiac i dodatkowo migala kontrolka akumulatora i poduszki. Pojawiały sie poswietlone na czerwono na 2 -3 sek i znikały...ale kontrolka check engine zostawala zapalona. Z Przemasim wymienilismy swiece i przewody. Zniknał problem na 4 tyg. I dzis znów. zapaliła sie kontrolka silnika i migają kontrolki akumulatora i poduszki....tyle ze kilka razy . dzieje się to na poczatku jazdy. Potem juz nie migają.
Troche to zawiłe ale moze ktos ma pomysł co to moze byc? Ale samochód jezdzi normalnie.
Do komputera nie moge si epodłaczyc bo cos z wtyczkajest nie tak.
HELP!!!
Od jakiegos czasu zapalałami się kontrolka silnika.Nic sie poza tym z autem nie dzialo.Nie zauwazyłam zadnych zmian. Po twardym resecie znikało i czasami nie pojawiała sie przez kilka miesiecy. Potem znow się zaczeła pojawiac i dodatkowo migala kontrolka akumulatora i poduszki. Pojawiały sie poswietlone na czerwono na 2 -3 sek i znikały...ale kontrolka check engine zostawala zapalona. Z Przemasim wymienilismy swiece i przewody. Zniknał problem na 4 tyg. I dzis znów. zapaliła sie kontrolka silnika i migają kontrolki akumulatora i poduszki....tyle ze kilka razy . dzieje się to na poczatku jazdy. Potem juz nie migają.
Troche to zawiłe ale moze ktos ma pomysł co to moze byc? Ale samochód jezdzi normalnie.
Do komputera nie moge si epodłaczyc bo cos z wtyczkajest nie tak.
HELP!!!
Królowa jest tylko jedna!
i podejrzewam ze elektronika jest popierniczona, bo check engine to przeważnie przepływka albo sonda, ale jeśli moc ma nie pali więcej nie kopci to by na to nie wskazywało, może być komputer samochodu troszkę zepsutyAgaK pisze:Do komputera nie moge si epodłaczyc bo cos z wtyczkajest nie tak.
HELP!!!
Części MX-5 512577708
Spotkałem się z takimi cudami w mitsubishi...
Został naprawiony alternator i wymieniony akumulator...
Dziwne, ale pomogło...
A jeśli chodzi o diagnostykę to masz tzw. ASIA czyli potrzebna jest wtyczka do 99 roku.
W tym roczniku była zmiana złącza diagnostycznego... (miałem ten sam ból z diagnostyką).
Został naprawiony alternator i wymieniony akumulator...
Dziwne, ale pomogło...
A jeśli chodzi o diagnostykę to masz tzw. ASIA czyli potrzebna jest wtyczka do 99 roku.
W tym roczniku była zmiana złącza diagnostycznego... (miałem ten sam ból z diagnostyką).
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
AgaK pisze:Do komputera nie moge si epodłaczyc bo cos z wtyczkajest nie tak.
HELP!!!
Pod maską masz jeszcze wtyczkę OBD1 do diagnozowania samego silnika, nie to samo co OBD2 w kabinie ale też można co nieco sprawdzić
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
wracajac do tematu kontrolek jadac dzisiaj 110 km w deszczu po a4 do katowic wlaczyla mi sie kontrolka check silnika ... Jechalem normalnie pozatym sie nic nie dzialo , zjechalem odpalilem Madzie na nowo potem znowu sie pojawilo po jakis 3 min jazdy ale jechalem normalnie ... Po dojechaniu do celu zgasilem na dluzej i wracajac ta sama trasa tak jakby nigdy nic ?? Moze to miec zwiazek z olejem ??
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
wydaje mi sie że masz na myśli kontrolke od ABS, bo check engine to w NA nie ma.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tmx89 pisze:Jest i to nie jest ABS tylko taka, dodam ze odpala sie przy kazdym starcie auta
Eeee mnie też się wydawało że NA nie ma check engine
U mnie przy odpalaniu świeci się tylko AKU i co najwyżej ręczny jak jest zaciągnięty - wszystko wskazuje, że chyba poprzedni właściciel coś kompinował przy diodach podświetlenia u mnie Albo tmx89 ma jakąs wyższą wersje z check'iem
sieraq87 pisze:tmx89 pisze:check sie powinno swiecic pod aku
pod aku to ja mam przeciwmgielne
ee no coz ... to masz jakas orginalna wersje a wracajac do tematu kontrolek jadac wczoraj 110 km w deszczu po a4 do katowic wlaczyla mi sie kontrolka check silnika ... Jechalem normalnie pozatym sie nic nie dzialo , zjechalem odpalilem Madzie na nowo potem znowu sie pojawilo po jakis 3 min jazdy ale jechalem normalnie ... Po dojechaniu do celu zgasilem na dluzej i wracajac ta sama trasa tak jakby nigdy nic ?? Moze to miec zwiazek z olejem ??
Wracając do moich kontrolek które wciaz swieca tj. Check engine oraz mrugajacych od czasu do czasu kontrolek akumulatora i poduszki poszłam za rada kolegi aro jano do mechanika sprawdzic ładowanie alternatora i akumulatora.
facet sprawdzil i okazało się za juz na akumulatorze ładowanie jest ponad 15 ( nie mam pojecia czego ) i na alternatorze tez grugo ponad 15.
Co wy na to??
facet twierdzi ze alternator przeładowywuje i stad te skoki napiecia i migające kontrolki i ze alternator pomału umiera.
facet sprawdzil i okazało się za juz na akumulatorze ładowanie jest ponad 15 ( nie mam pojecia czego ) i na alternatorze tez grugo ponad 15.
Co wy na to??
facet twierdzi ze alternator przeładowywuje i stad te skoki napiecia i migające kontrolki i ze alternator pomału umiera.
Królowa jest tylko jedna!
Ja również nie posiadam tej kontrolki check engine (albo nie wiem o jej istnieniu - i niech tak zostanie)
Może po 94 roku zrezygnowali z tego bo Twoja Tomai i moja są po lifcie tylko silniki inne
Może po 94 roku zrezygnowali z tego bo Twoja Tomai i moja są po lifcie tylko silniki inne
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
AgaK, prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia ładowania. Nowy regulator kupisz za grosze, ale sama raczej tego nie wymienisz.
Proponuję podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego / speca zajmującego się regeneracją alternatorów. Być może zrobią Ci to na miejscu.
Gdyby były problemy ze zdobyciem regulatora, [URL=http://allegro.pl/item796044908_regulator_alternatora_typ_mitsubishi_mazda_ford.html]tu masz stosowną aukcję z regulatorem [/URL] . Upewnij się tylko, czy ten regulator pasuje do Twojej wersji/rocznika.
Proponuję podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego / speca zajmującego się regeneracją alternatorów. Być może zrobią Ci to na miejscu.
Gdyby były problemy ze zdobyciem regulatora, [URL=http://allegro.pl/item796044908_regulator_alternatora_typ_mitsubishi_mazda_ford.html]tu masz stosowną aukcję z regulatorem [/URL] . Upewnij się tylko, czy ten regulator pasuje do Twojej wersji/rocznika.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Tomai pisze:Mayk uwierz !!
Cabriofun ma miate a tmx ?? Może stąd ta różnica ? Ja nie mam check engine.
Proszę oto wszystkie moje kontrolki, zdjecie z mojej instrukcji obsługi :
no faktycznie nie masz tej kontrolki ... Kumpel mi dzisiaj powiedzial ze to bedzie pompa oleju w sumie moze byc bo cisnienie jak jade jest do 4 a potem staje ... chodz jak odpalam to jest na cyferce 6 ...
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
tmx89 pisze: jak jade jest do 4 a potem staje ... chodz jak odpalam to jest na cyferce 6 ...
czyli normalnie. Lektura forum..... polecam.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:tmx89 pisze: jak jade jest do 4 a potem staje ... chodz jak odpalam to jest na cyferce 6 ...
czyli normalnie. Lektura forum..... polecam.
Nie jest to normlane bo na luzie jest ponizej 2 i raz jak jade 110 sie zapala i gasnie a jak jade 160 to sie wogole nie zapala... chyba cos bede miec z pompa oleju ...
kufelman pisze:kiedyś mi elektryk powiedział że w w nb i nbfl sterownik napięcia jest w komputerze i w alternatorze czyli są dwa.
I dobrze Ci powiedział. Alternator samoregulujący był w NA. NB i NBfl mają alternatory sterowane przez ECU. W samym alternatorze jest jedynie jakiś kadłubek, lub też zupełnie prawie nic, nie byłbym przekonany co do tego że jest to element w ogóle wymienialny.
Jeśli chodzi o sterowanie alternatorem to jestem nieco na bieżąco, właśnie przed chwilą robiliśmy ze Slubą test takiego układu (on już się pozbył seryjnego ECU a ja za moment je stracę więc czymś musimy sobie te alternatory NB/NBfl wysterować )
Dżunior pisze:Proponuję podjechać do jakiegoś elektryka samochodowego
I to jest jedyne wyjście. Będzie on w stanie sprawdzić stan alternatora i możliwości jakiejkolwiek naprawy. W razie czego (alternatory NB tanie nie są) mistrzowie na mturbo.net twierdzą że do NB mechanicznie bez żadnych przeróbek pasują alternatory od NA lub RX-7. A są znacznie tańsze.
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mam amerykańską wersję NA i też nie mam check engine... albo też nie wiem o jej istnieniu chociaż to dziwne, bo to ulubiona kontrolka amerykanów. Tomai dzięki za schemat po 7 latach rozwiązałam zagadkę cóż dziwnego mam na tablicy tuż nad wskaźnikiem paliwa
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Findabair pisze:. Tomai dzięki za schemat po 7 latach rozwiązałam zagadkę cóż dziwnego mam na tablicy tuż nad wskaźnikiem paliwa
Cieszę sie że mogłem pomóc.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai a co to za kontrolka (w miejscu gdzie są 4 kontrolki) nad trójkątem (awaryjki) coś z okładzinami hamulcy ? Ja mam chyba też coś takiego jak Ty z tym, że ta kontrolka jest na dole.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
noveek pisze:Tomai a co to za kontrolka (w miejscu gdzie są 4 kontrolki) nad trójkątem (awaryjki) coś z okładzinami hamulcy ? Ja mam chyba też coś takiego jak Ty z tym, że ta kontrolka jest na dole.
Znaczy ten wykrzyknik ?
Ona zapala mi sie gdy zaciągnę ręczny hamulec.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm