Zgubiona nakrętka do śrub zabezpieczających koła

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

05 lis 2009, 21:06

Stało się, założyłem zabezpieczenia McGard na felgi i zgubiłem nakrętke/przejściówke do tychże śrub. Może ktoś z was wie jak sobie z tym poradzić? Nie znalazłem w sklepie drugiego takiego samego kompletu, na moje nieszczęście są rzadkie, otwarte.
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

06 lis 2009, 0:02

Są specjalne urządzenia, które wbijają się w śrubę przez co umożliwiają jej odkręcenie w przypadku, kiedy "tradycyjny" sposób zawiódł. Popytaj w serwisach/u mechaników samochodowych, powinni mieć coś takiego do odkręcania śrub z urwanym lub obrobionym łebkiem.
Minusem takiego rozwiązania jest to, że śruby zostaną zniszczone. No ale coś za coś... :wink:
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lis 2009, 16:51

lobson pisze:Nie znalazłem w sklepie drugiego takiego samego kompletu, na moje nieszczęście są rzadkie, otwarte.

Na opakowaniu masz numer seryjny tego zabezpieczneia, ponoc po tym nuemrze mozna zamowic "zapasowy" klucz. Poszukaj importera, zapytaj :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

06 lis 2009, 17:10

Miałem kiedyśpodobny problem...sprowadziłem auto i poprzedni właściciel nie przekazał mi przejściówki. Mlotek i przecinak załatwił temat w 5min :wink: ale śruby nadawały się jedynie na złom.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

06 lis 2009, 17:30

irakleo pisze:Mlotek i przecinak załatwił temat w 5min :wink:

widać jak bardzo skuteczne te zabezpieczenia :wink:
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

09 lis 2009, 18:51

ja zawsze do spawuje do śruby drugą śrubę i też po krzyku
Części MX-5 512577708
Szynio
Posty: 189
Rejestracja: 08 wrz 2009, 18:26
Lokalizacja: Komorów/Pruszków

11 lis 2009, 11:03

Ja tez miałem problem ze śrubą zabezpieczająca. Zapiekła się i w wyniku przyłożenia zbyt dużego momentu siły własnych rak i klucza :mrgreen: łeb się zaokrąglił i specjalistyczny klucz nie pasował. Pojechałem do mojego wulkanizatora i ten w 1 minutę rozbroił całe to zabezpieczenie.
Od tej pory nie używam takich zabezpieczeń bo to ściema. Dodam, że były to oryginalne zabezpieczenia od Alfa Romeo wykonane jak się wydawało solidnie.

Rozprawienie się ze śrubami zabezpieczającymi jest dziecinnie proste. Żadne spawanie, kombinowanie, przecinaki nie są potrzebne. :lol:
Odkręcę śrubę przy kole nawet jak łeb nie ma żadnych rowków, żłobień, może być zupełnie okrągły.
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

11 lis 2009, 17:55

Są takie klucze do zerwanych śrub, one mają w środku tak jakby ślimaka, nabijasz na śrube i jak kręcisz to ślimak wrzyna się w śrubę i odkręca kiedyś widziałem takie klucze na allegro.
Części MX-5 512577708
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

11 lis 2009, 18:26

McGuard dosyła klucze matki, koszt to chyba 15 euro. mnie dosłali, ale to już gorsza jakość niż oryginał. Na te śruby uważaj, w mrozie przy odkręcaniu tych śrub lubią się kruszyć :???:
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

13 lis 2009, 23:54

sprawa załatwiona, wulkanizator mi to zdjął, męczył sie 1,5h a wziął 30zł od sztuki.
ODPOWIEDZ