[Poradnik] Dorabianie klucza do NBFL
: 04 sie 2021, 11:44
Krótki poradnik dorabiania klucza do NBFL
Ostatnio chciałem dorobić klucz do mojej NBFL i w tym momencie pojawił się problem. ASO za samo kodowanie chciało 350zł + dodatkowo oryginalny klucz i cięcie klucza, a inne serwisy dorabiające klucze widząc transponder 8C w ogóle nie chciały tego robić.
Zacząłem szukać opcji jak zrobić to taniej.
Są 2 opcje, jedna w miarę prosta ale droższa + trzeba znaleźć odpowiedni serwis, druga dużo tańsza ale bardziej skomplikowana i musimy sami zakodować klucz.
Firma xhorse produkuje SuperChip który potrafi emulować wiele różnych transponderów, sam chip jest tani(ok 20-30zł na allegro) ale problem jest z jego kodowaniem gdyż trzeba znaleźć kogoś kto ma urządzenie VVDI firmy xhorse (jeden serwis chciał 150zł za zakodowanego SuperChipa).
Po sklonowaniu naszego klucza na SuperChip wkładamy go do dociętego klucza i gotowe.
A teraz druga metoda:
Potrzebujemy oryginalnego transpondera 8C. Można kupić taki transponder ale kosztuje ok 150zł, można też kupić na allegro stacyjkę z kluczami z innego samochodu który miał chip 8C.
https://tagra.pl/pl/centrum-pomocy/mazd ... 1093.html
Da się kupić taką stacyjkę za ok. 40-50zł z dwoma kluczami.
Następnie musimy rozciąć uchwyt takiego klucza wzdłuż grotu kluczyka (jest to całkiem miękki plastik więc nie ma z tym problemu) i znajdziemy tam transponder 8C który wkładamy do naszego wyciętego klucza (koszt nieoryginalnego klucza z miejscem na transponder to 50-100zł)
Teraz są dwie różne procedury.
Jeśli mamy 2 działające klucze jest dużo łatwiej, procedura jest opisana w service manualu (sam nie testowałem, miałem tylko jeden klucz)
Jeśli mamy tylko jeden działający klucz, potrzebujemy kod immo.
Kod generujemy programem Code Wizard Pro 2 który w darmowej wersji demo potrafi wygenerować kod na podstawie numeru seryjnego modułu immo (opcja CODE Calculator -> Mazda -> PIN Code by ISN).
Aby dostać się do modułu immo zdejmujemy plastik pod kolumną kierowniczą i w głębi delikatnie po lewej jest puszka firmy Lucas albo TRW.
Jeśli numer seryjny zaczyna się na 4,5 lub 6 to nie powinno być problemu z wygenerowaniem kodu.
Teraz zostaje nam tylko podążać za procedurą dodania klucza do naszego immo z Service Manuala
Video z całą procedurą kodowania:
https://youtu.be/Xu662Kj5rao
Po przejściu całego procesu mamy gotowy działający kluczyk za 100-150zł.
Ostatnio chciałem dorobić klucz do mojej NBFL i w tym momencie pojawił się problem. ASO za samo kodowanie chciało 350zł + dodatkowo oryginalny klucz i cięcie klucza, a inne serwisy dorabiające klucze widząc transponder 8C w ogóle nie chciały tego robić.
Zacząłem szukać opcji jak zrobić to taniej.
Są 2 opcje, jedna w miarę prosta ale droższa + trzeba znaleźć odpowiedni serwis, druga dużo tańsza ale bardziej skomplikowana i musimy sami zakodować klucz.
Firma xhorse produkuje SuperChip który potrafi emulować wiele różnych transponderów, sam chip jest tani(ok 20-30zł na allegro) ale problem jest z jego kodowaniem gdyż trzeba znaleźć kogoś kto ma urządzenie VVDI firmy xhorse (jeden serwis chciał 150zł za zakodowanego SuperChipa).
Po sklonowaniu naszego klucza na SuperChip wkładamy go do dociętego klucza i gotowe.
A teraz druga metoda:
Potrzebujemy oryginalnego transpondera 8C. Można kupić taki transponder ale kosztuje ok 150zł, można też kupić na allegro stacyjkę z kluczami z innego samochodu który miał chip 8C.
https://tagra.pl/pl/centrum-pomocy/mazd ... 1093.html
Da się kupić taką stacyjkę za ok. 40-50zł z dwoma kluczami.
Następnie musimy rozciąć uchwyt takiego klucza wzdłuż grotu kluczyka (jest to całkiem miękki plastik więc nie ma z tym problemu) i znajdziemy tam transponder 8C który wkładamy do naszego wyciętego klucza (koszt nieoryginalnego klucza z miejscem na transponder to 50-100zł)
Teraz są dwie różne procedury.
Jeśli mamy 2 działające klucze jest dużo łatwiej, procedura jest opisana w service manualu (sam nie testowałem, miałem tylko jeden klucz)
Jeśli mamy tylko jeden działający klucz, potrzebujemy kod immo.
Kod generujemy programem Code Wizard Pro 2 który w darmowej wersji demo potrafi wygenerować kod na podstawie numeru seryjnego modułu immo (opcja CODE Calculator -> Mazda -> PIN Code by ISN).
Aby dostać się do modułu immo zdejmujemy plastik pod kolumną kierowniczą i w głębi delikatnie po lewej jest puszka firmy Lucas albo TRW.
Jeśli numer seryjny zaczyna się na 4,5 lub 6 to nie powinno być problemu z wygenerowaniem kodu.
Teraz zostaje nam tylko podążać za procedurą dodania klucza do naszego immo z Service Manuala
Video z całą procedurą kodowania:
https://youtu.be/Xu662Kj5rao
Po przejściu całego procesu mamy gotowy działający kluczyk za 100-150zł.