Regeneracja podzespołów (dobrzy fachowcy)

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

01 sie 2021, 18:43

Witam :ugeek:

Czy macie kogoś NA PRAWDĘ godnego polecenia do:

1. Regeneracji hamulców (piaskowanie, malowanie, wymiana tłoczków itd.)
2. Regeneracji silniczków elektrycznych (głównie chodzi o lusterka oraz podnoszenie lamp)
3. Dobry fachowiec do odnowienia metalowych detali z ruchomymi elementami, głównie elementy jak niżej, to zatrzaski do dachu - wyglądają źle a nowe kosztują absurdalne ilości Jenów :)
_
z1.jpeg
z1.jpeg (118.71 KiB) Przejrzano 611 razy
z2.jpeg
z2.jpeg (112.55 KiB) Przejrzano 611 razy
z3.jpeg
z3.jpeg (117.97 KiB) Przejrzano 611 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 sie 2021, 9:10

Ja robiłem pełną regenerację bigbrejków (piaskowanie, malowanie, tłoczki, gumki, prowadnice) w AlpakaGarage, byłem bardzo zadowolony z obsługi i efektu. Wszystko na czas, dokumentacja foto, paczkomat, człowiek z zajawką.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

09 sie 2021, 11:17

Co do hamulców to polecam dobrze rozpytać, sam korzystałem z usług jednego z polecanych fachowców i widziałem dwa komplety od innych specjalistów.
We wszystkich przypadkach miejsca w które wciska się blaszki były na tyle grubo polakierowane, że klocki się klinowały - nie miało prawa to działać. Przy czym ja miałem fabrycznie nowe OEM zaciski. Pozostaje szlifować farbę w jarzmach albo klocki.
Druga rzecz to miejsce styku przewodu hamulcowego z zaciskiem także było polakierowane i tu ponownie skrobanie. Raczej wątpię aby w takim miejscu które musi się uszczelnić mógł być lakier.
Żeby nie było sama robota lakierniczo-regeneracyjna była na bardzo wysokim poziomie :)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

10 sie 2021, 7:57

Tez robiłem w Alpaka Garage. Też polecam, pięknie zrobione i na nowych częściach. Choć w przypadku hamulców miałem to co pisze Irek - przytkane farbą prowadnice dla klocków. Tłumaczyli, ze nie mogą szlifować do gołego metalu bo by rdza łapała. A moim zdaniem powinni, tak jak to zrobili w miejscu montażu przewodów. Bezpieczeństwo powinno mieć priorytet nad wygląd. I tak przy montażu poszła w ruch szlifierka.
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ