Zacieśnianie dyfra

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

15 cze 2021, 19:36

Hej , czy są jakieś podobieństwa dyfra ze szperą między NC a 350Z ?
Coobcio nie chciał pokazać dokładnie jak to zrobił...ale zrobił i widać że szpera mocniej zacieśnia czyli w większym stopniu blokuje się dyfer, jestem ciekawy czy jest coś takiego możliwe w Miacie? Poproszę o wypowiedź kogoś kto rozbierał szpere w NC.

https://www.youtube.com/watch?v=c9Tq15AG6wg&t=7s
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Lately
Posty: 138
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

16 cze 2021, 8:00

Ja sobie przycupnę bo chętnie to zrobię w swoim G37S ;)

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 cze 2021, 18:10

Chyba temat niepopularny...no cóż ..trudno, fajnie że właściciele 350 Z mogą sobie podziałać. Tarczki w Nissanie i tarczki w Miacie ...to może da się 🤨
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

16 cze 2021, 18:32

Ja słyszałem o wrzucaniu do środka LSD mocniejszych sprężyn, ale sam się nie bawiłem. z chęcią bym zobaczył jak taki nissanowski LSD wygląda w środku. Na przytoczonym filmiku zrobili z tego mega super tajemnicę...
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 cze 2021, 19:17

niezalogowany pisze:
16 cze 2021, 18:32
Ja słyszałem o wrzucaniu do środka LSD mocniejszych sprężyn, ale sam się nie bawiłem. z chęcią bym zobaczył jak taki nissanowski LSD wygląda w środku. Na przytoczonym filmiku zrobili z tego mega super tajemnicę...
Racja....to jest słabe , przy całej sympatii do Coobcia, działanie w stylu...a ja wiem....ale nie powiem :lipa:
Z tego co zobaczyłem to wydaje mi się że tam w 350Z jest jakaś regulacja, dokręcenie jakiś śrub aby zacieśnić dyfer...tak zrozumiałem :geek:
Pytanie czy LSD w Miacie też tak ma :?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

16 cze 2021, 23:07

Nie zagłębialem się w budowę dyfra z Zetki ale w S14 jak sobie zacieśniałem to to jest bajecznie proste i tako samo tanie. Seryjnie jest 25% spięcia a w zależności jak bardzo chcesz podnieść tak zamawiasz sobie w serwisie Nissana odpowiedniej grubości podkładkę do dyfra ( występuje kilka grubosci), płacisz ok 30-40zl, rozkrecasz dyfra podmieniasz ta podkładkę. Cała robota. Ja sobie dobrałem taka żeby mieć okolice 80% i jest dla mnie optymalnie.
ODPOWIEDZ