SWAP V6

Przemyslenia, patenty, rozwiazania

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

jacek jacek
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2021, 8:22
Model: Inny
Lokalizacja: NL

27 maja 2021, 10:04

Przymierzam sie do przekladki silnika GM 3,2 V6 czesto wystepujacych w znanych chyba kazdemu Insigniach czy Vectrach.
Silniki te nie sa zbyt wygorowane cenowo, oferuja moc okolo 200KM.
Dodatkowym czynnikiem przemawiajacym za proba popelnienia zamiany silnika jest chociazby fabryczny kolektor ssacy, co w moim odczuciu w sposob zdecydowany uprosci i skroci walke i ewentualne koszty.
Zaprosil bym tytaj szanowne grono do merytorycznej dyskusji i podzielenia sie przemysleniami w zakresie technicznym.
Byc moze juz ktos cos podobnego przerabial i byl by w stanie podzielic sie przemysleniami co do wprowadzonych przez siebie rozwiazan.

If any of friends who do not speak Polish would also like to join the discussion, I would be glad to join you.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 maja 2021, 11:05

jacek jacek pisze:
27 maja 2021, 10:04
Przymierzam sie do przekladki silnika GM 3,2 V6 czesto wystepujacych w znanych chyba kazdemu Insigniach czy Vectrach.
Silniki te nie sa zbyt wygorowane cenowo, oferuja moc okolo 200KM.
Dodatkowym czynnikiem przemawiajacym za proba popelnienia zamiany silnika jest chociazby fabryczny kolektor ssacy, co w moim odczuciu w sposob zdecydowany uprosci i skroci walke i ewentualne koszty.
Zaprosil bym tytaj szanowne grono do merytorycznej dyskusji i podzielenia sie przemysleniami w zakresie technicznym.
Byc moze juz ktos cos podobnego przerabial i byl by w stanie podzielic sie przemysleniami co do wprowadzonych przez siebie rozwiazan.

If any of friends who do not speak Polish would also like to join the discussion, I would be glad to join you.
Rozumiem że temat v6 z Jaguara s-type już masz obeznany?
jacek jacek
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2021, 8:22
Model: Inny
Lokalizacja: NL

27 maja 2021, 11:43

powiedzmy ze zaznajomilem sie z nim od strony teoretycznej i uwazam ze GM-owskie V6 bylo by rozwiazaniem lowcost. Przy Jaguarze jednak wiecej pracy, wydaje mi sie...
I silniki 3.2 czy 3.0 sa bardziej ogolnodostpne a i czesci do nich to nie sa tak drogie jak do Jaguara.
Bardzo chetnie posluchal bym refleksji ludzi ktorzy sami doswiadczyli zmiany na Jaguara.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 maja 2021, 14:30

z tego co obserwuje temat wraca jak bumerang co jakis czas. Ale zadnego jezdzacego auta chyba jeszcze nie przedstawiono...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 maja 2021, 15:11

Alex pisze:
27 maja 2021, 14:30
z tego co obserwuje temat wraca jak bumerang co jakis czas. Ale zadnego jezdzacego auta chyba jeszcze nie przedstawiono...
No ja słyszałem o dwóch w pl. Ludzie różne rzeczy trzymają po szopach ;)
SWAP na 3.0 z jaguara jest obcykany na wyspach, dostępne są adaptery do zawieszenia i skrzyni biegów.
Nigdy nie widziałem SWAP na 3.2 z opla. Nie wiem jak głęboki research robiłeś ale pierwsza kwestia to wymiary silnika - czy się wogóle zmieści pod maskę i czy mocowania będą pasowały (pamiętaj że silnik musi być zamocowane za między przednią osią a kabiną jeżeli chcesz zachować charakterystykę emixa)

Pomijam tu moje osobiste negatywne doświadczenie z komponentami tej (GM)marki.
jacek jacek
Posty: 7
Rejestracja: 25 maja 2021, 8:22
Model: Inny
Lokalizacja: NL

28 maja 2021, 5:58

mutra pisze:
27 maja 2021, 15:11
Alex pisze:
27 maja 2021, 14:30
z tego co obserwuje temat wraca jak bumerang co jakis czas. Ale zadnego jezdzacego auta chyba jeszcze nie przedstawiono...
No ja słyszałem o dwóch w pl. Ludzie różne rzeczy trzymają po szopach ;)
SWAP na 3.0 z jaguara jest obcykany na wyspach, dostępne są adaptery do zawieszenia i skrzyni biegów.
Nigdy nie widziałem SWAP na 3.2 z opla. Nie wiem jak głęboki research robiłeś ale pierwsza kwestia to wymiary silnika - czy się wogóle zmieści pod maskę i czy mocowania będą pasowały (pamiętaj że silnik musi być zamocowane za między przednią osią a kabiną jeżeli chcesz zachować charakterystykę emixa)

Pomijam tu moje osobiste negatywne doświadczenie z komponentami tej (GM)marki.
Pomiedzy brytolem a niemieckim rozwiazaniem raczej nie ma zbyt wielkiej roznicy. W zasadzie zaledwie 1 stopien przy rozwarciu cylindrow.
Jedna z kwestii przychodzaca na mysl w pierwszym momencie to czy i jak zmiescic kolektory wydechowe.
Co do mocowan natomiast, oczywistym jest ze pasowac nie beda i trzeba bedzie je po prostu zrobic.
Stad takze moje wczesniejsze pytanie do osob ktore mialy juz jakies doswiadczenie w tej kwestii i chcialy by sie podzielic wrazeniami co by na chwile obecna zrobili inaczej a co sprawilo im najwieksze trudnosci.
Przy takiej dyskusji mozna by bylo rozwiazac wiele problemow w fazie projektu przed rozpoczeciem budowy.
ODPOWIEDZ