Tein Street Advance Z vs Flex Z

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

14 maja 2021, 14:40

Zastanawiam się nad wymianą zawieszenia w miatce, która prócz jazdy po drogach, w miarę możliwości i wolnego czasu, ma służyć do jazdy (nauki) na torze - track day.

Dlatego proszę wtajemniczonych i użytkowników o wskazanie różnic pomiędzy Tein Street Advance Z, a Tein Flex Z :idea:
Dodatkowo proszę o informacje jakie są możliwości i co daje Tein EDFC Active Pro z GPS-em :?:

Niestety nie znalazłem nic sensownego na stronach PL :(
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 maja 2021, 16:14

Obydwa te zawieszenia to konstrukcja twin tube (czyli nieco słabsza performensowo, poczytaj sobie mono tube vs twin tube), natomiast seria flex ma niezaprzeczalną zaletę w postaci stałego (ustawianego osobno) napięcia wstępnego sprężyny bez względu na wysokość, na jakiej postawisz furę. Na tym najtańszym dziadostwie (street) im bardziej obniżasz auto tym bardziej luzujesz sprężynę, przez co auto im jest niżej, tym bardziej pływa i dobija, pomysł totalnie z dupy, działa odwrotnie do potrzeb takiego rozwiązania. We flexie (i wyższych modelach) ustawiasz sobie sprężynę na pożądane napięcie górnymi tulejami (tymi bezpośrednio pod sprężyną), a dolną tuleją, czy raczej dolnym mocowaniem kolumny regulujesz wysokość całości. No i masz przynajmniej w komplecie górne mocowania, a nie jak w tej turbo biedzie street, gdzie przekładasz swoje stare i o ile one w ogóle będą pasować to je zaraz rozszarpiesz sztywniejszym zawieszeniem. Taka pozorna oszczędność.

Edfc z gpsem pozwala Ci automatycznie zmieniać wartości tłumienia amortyzatorów w zależności od położenia na mapie. To trochę taki gadżet do napinania się jeśli masz normalne, drogowe auto :)

Miałem okazję przejechać się paroma NA z teinem (różne modele), generalnie komfortowe zawieszenia na codzień, ja mam u siebie HSD monotube ze sprężynami 9/7kg i jest w ch... twardo jak dla mnie, a jestem tolerancyjny i od 20 lat jak idiota obniżam wszystkie samochody :lol: Tak, że do użytku codziennego tein pod kątem komfortu jest ok. Wg mnie zdecydowanie szkoda kasy na streeta, jeśli już to flex minimum, a optymalnie flex mono, ale to już kolejna półka cenowa.
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

14 maja 2021, 19:36

Pozwolę sobie nie zgodzić z przedmówca odnośnie Streetow. Posiadam takowe od 2 lat w Civicu i moim zdaniem bardzo fajnie sprawdza sie w codziennym użytkowaniu. Ma wystarczające możliwości regulacji wysokości oraz regulacji twardości. Jak nie chcesz mieć kompletnej gleby to nic Ci nie będzie dobijać i z pewnością posłuży długie lata. Flexy to zawieszenie oczywiście lepsze, ale nie dlatego ze solidniejsze czy trwalsze tylko jak napisał Pirul pozwalające na zachowanie tego samego komfortu niezależnie od wysokości zawieszenia. Tak wiec ocen czy warto dopłacić.

Co do EDFC to zestaw Pro pozwala manualnie lub automatycznie sterować twardością każdego amortyzatora osobno. Czyli np. przyspieszając lub hamując system utwardzi odpowiednio amortyzatory na jednej osi, aby samochod nie nurkował lub nie podnosil przodu dzięki czemu uzyskasz odpowiednie dociążenie osi napędowej. Podobnie wchodząc w zakręt system utwardzi po odpowiedniej stronie pojazdu aby zminimalizować przechył i pozwolić na utrzymanie odpowiedniej przyczepności. Automatyka modelowania utwardzania poszczególnych amortyzatorow działa rownież w zależności od tego z jaka prędkością sie poruszasz. I generalnie tu właśnie pojawia sie opcjonalny moduł GPS. Jest on potrzebny jezeli twój samochod nie posiada OBD2. Jeżeli posiada OBD2, czyli jest po roku 2000, to EDFC Pro nie potrzebuje modułu GPS gdyż informacje o szybkości będzie sobie cżerpal bezpośredni z ECU.

Ja posiadam zestaw z GPS. Działa fajnie, ma możliwości konfiguracji znacznie przekraczające potrzeby 90% użytkowników. Trzeba przywyknąć tylko do dźwięku pracujących silniczków, gdyż w trybie automatycznym pracują bardzo często.
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

14 maja 2021, 19:55

Ja mam Street Advance Z i do zwyczajnej jazdy po drogach i winklach sprawdza się świetnie, regulacja od pontona do betona również na obniżonym aucie, zakres jest naprawdę szeroki. choć moje nie siedzi ekstremalnie na glebie. W porównaniu do wcześniejszego obniżenia na sprężynach różnica jest niebo a ziemia, nie ma o czym mówić. Za dwa tysie - dla mnie rewelacja.
Awatar użytkownika
enzoMK
Donator
Donator
Posty: 146
Rejestracja: 21 kwie 2021, 20:41
Model: NC FL2
Lokalizacja: SI

16 maja 2021, 10:40

Dzięki wszystkim za przesłane informacje i podzielenie się wiedzą :kciuk:
Na chwilę obecną bardziej skłaniam się do flexa, ale na podjęcie ostatecznej decyzji zostawiam sobie jeszcze trochę czasu :idea:
ODPOWIEDZ