Ciśnienie w oponach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

23 paź 2009, 22:08

Witam . Jakie powinno byc cisnienie w oponach w NA ... niestety nie umie znalezc naklejki w aucie opisujacej cisnienie a na drzwiach i pod maska i w bagazniku pisze wszystko tylko nic o cisnieniu ... nawet na klapce wlewu paliwa nic nie pisze ( wersje kanadyjskie tak maja :P ?? ) Jesli ktosby mogl prosilbym o padanie jakie cisnienie powinno byc w oponach do NA :D :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

24 paź 2009, 9:54

Instrukcja do NA mówi 1.8.

Ja na codzień sobie pompuje 1.9

Zabawy na torze - 2.1 :wink:


( oczywiście pomiar na zimnych kołach).
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 846
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

24 paź 2009, 10:04

Zgadza się. Przód i tył - 1,8 (bar)
Dotyczy to ogumienia 185/60 R14 i 175/65 R14
Dojazdówka - 4,2
Ja w R15 daję - 2 -2,1
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

24 paź 2009, 11:03

dzieki :D :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 paź 2009, 22:38

Też mnie zastanawiało jak pompować, bo na 1,8 to trochę kapeć się robi :???: a to chyba nie najlepiej wpływa na zużywanie opon.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 paź 2009, 7:28

195/45/16 pompuje 2,0-2,1 a na tor 2,4
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

26 paź 2009, 8:12

Max89 pisze:Też mnie zastanawiało jak pompować, bo na 1,8 to trochę kapeć się robi :???: a to chyba nie najlepiej wpływa na zużywanie opon.


Złudzenie optyczne.

Cały sezon smigałem na 1.8 na nowych oponach 205/45/16. W sobotę zdjąłem i dokonałem oględzin. Równe zużycie na całej powierzchni.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

26 paź 2009, 8:43

Qbatron pisze:195/45/16 pompuje 2,0-2,1 a na tor 2,4

to zastanawiające bo ja po napompowaniu na 2,3 wyleciałem kiedyś na pierwszym zakrecie. niezaleznie od warunków mam 1,8-1,9
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

26 paź 2009, 8:44

Ja pompuję 1.8 latem - 1.9 zimą - nie zauważyłem jakiegoś nierównego zużycia gum - tzn zauważyłem, ale to wynika ze stylu jazdy, a nie z za niskiego ciśnienia
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3829
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

26 paź 2009, 9:36

ja do 205/40/17 cisnę 2.2
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

26 paź 2009, 9:38

Ja na lato mam 1,8 bar na felgach 15. Zima z racji mniejszych opon 14 pompowane 2,2 zalecone przez zakład oponiarski ze względu na to, iż opona zimowa jest bardziej miękka.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

26 paź 2009, 10:58

noveek pisze:2,2 zalecone przez zakład oponiarski ze względu na to, iż opona zimowa jest bardziej miękka.
Hmm, ale przecież dlatego opona zimowa jest bardziej miękka, że temperatura otoczenia zimą jest zwykle niższa, więc guma twardnieje i summa summarum jest tak samo twarda, jak letnia w lecie? Więc chyba nie ma sensu bardziej pompować?
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

26 paź 2009, 11:13

callum pisze:
noveek pisze:2,2 zalecone przez zakład oponiarski ze względu na to, iż opona zimowa jest bardziej miękka.
Hmm, ale przecież dlatego opona zimowa jest bardziej miękka, że temperatura otoczenia zimą jest zwykle niższa, więc guma twardnieje i summa summarum jest tak samo twarda, jak letnia w lecie? Więc chyba nie ma sensu bardziej pompować?

Guma zimowa przy niskich temperaturach zachowuje swoją miękkość, a nie jak opona letnia, która twardnieje. Zbyt niskie ciśnienie w oponie zimowej powoduje jej większe zużycie oraz "zimówki są bardziej wrażliwe na ciśnienie i zachowują się lepiej kiedy mają nieco bardziej sprężone powietrze niż gumy letnie"
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Kubaaa

26 paź 2009, 11:18

Powinno być jak piszecie - 1.8 ale ja też pompuję trochę więcej - 2.0. Jak napompujesz więcej niż trzeba to przyczepność troszkę spadnie, ale jeżeli masz zjechane gumy np od chodzenia bokami to powinno Ci to trochę oszczędzić ścięte krawędzie.
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

26 paź 2009, 11:30

Kubaaa pisze:"...od chodzenia bokami..."

Nie wiem czemu, ale to mi się bardzo kojarzy z quake'm i innymi grami FPS tzw strafe :mrgreen:
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Kubaaa

26 paź 2009, 11:35

noveek pisze:
Kubaaa pisze:"...od chodzenia bokami..."

Nie wiem czemu, ale to mi się bardzo kojarzy z quake'm i innymi grami FPS tzw strafe :mrgreen:


hehe :) bo nawet podobnie to wygląda ;) Jak kto woli, boki, slajdy, drifty, poslizgi..
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 paź 2009, 16:02

yanik pisze:
Qbatron pisze:195/45/16 pompuje 2,0-2,1 a na tor 2,4

to zastanawiające bo ja po napompowaniu na 2,3 wyleciałem kiedyś na pierwszym zakrecie. niezaleznie od warunków mam 1,8-1,9


W sensie ze 2,4 za duzo? Moze przesadzilem z tym 2,4 - ale tyle mi polecil Anrasz i tyle mam zamiar wdmuchac przy najblizszym wypadzie na tor, bo jak jest za malo to opona sie wyklada... Po 20lecu (jakies 2,0) widac bylo wyraznie, ze bylo jezdzone juz prawie na napisach.
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

26 paź 2009, 17:44

ja takie cisnienie dmuchałem na 16stkach ale faktycznie to zalezy od tego jaki masz profil i jak sztywna opona. po prostu musisz sprawdzić metodą prób i błedów i znaleźć optimum
gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

05 sie 2010, 9:30

odgrzeje troche temat, jakie powinno być ciśnienie w oponach ? jezdze na 205/45/16
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 sie 2010, 23:07

Ja ostatnio smigam na 29 psi czyli kolo 2barow ale wracam do 2.1 bo mi znacznie bardziej odpowiadalo.

Jezdze na takich gumach jak Ty Gunio, znaczy sie rozmairze.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

07 sie 2010, 23:21

ja 195/45 R16 i dmucham około 2,1 - 2,2 bara
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

12 sie 2010, 21:38

DieSpinnePL, miałeś może wcześniej 205/45 R16? Jest wyczuwalna różnica?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

16 paź 2011, 16:40

Hej, napewno większość wie, ale dla tych co nie wiedzą lub poprostu zapomnieli. Przez ostatni tydzień - dwa temperatura w dzień znacznie spadła więc ciśnienie w oponach także.
Ja sobie trzymam zawsze tak 1.9 a dziś sprawdziłem ( na zimnych oponach przed jazdą) i miałem 1.6.
Koła 195/50R15.
Także trzeba dopompować :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

16 paź 2011, 16:47

ja dziś sprawdzałem i miałem 1,7 - 1,8 i dodmuchałem do 2,2 :mrgreen:
:)
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2014, 20:20

odgrzeje kotleta. Ostatnio modna napinka na ciśnienie w oponach tak więc jakie polecacie na tor - patrząc po większości to około 1,8/1,7 - oczywiście w zależności od "szybkości toru" i temperatury otoczenia,
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

07 lip 2014, 20:29

Jeszcze w zależności od opon - np. na Uniroyalach na suchym asfalcie to za mało, opona kładzie się jak głupia ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 lip 2014, 22:20

kermit01 pisze:około 1,8/1,7 - oczywiście w zależności od "szybkości toru" i temperatury otoczenia,


Ciśnienie zawsze powinno się mierzyć na zimnych oponach, przed jazdą. Ja mam na tor 2.1 , a miasto, trasa, 1.9.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 lip 2014, 22:36

Tomai pisze:Ciśnienie zawsze powinno się mierzyć na zimnych oponach, przed jazdą. Ja mam na tor 2.1 , a miasto, trasa, 1.9.


Chyba nie koniecznie. Różnice na ciepło a zimo - mogą być spore- zależne właśnie od toru i temperatury .
Jeśli masz na zimno 2,1 - to ok - na torze kartingowym w czasie upalania będziesz miał ok 2,4 - 2,5 ,ale na takim Torze Poznań może się skończyć (sam to przeżyłem) - na ciśnieniu 2.8 - 2,9 i opona po prostu popłynie .

Sensownie jest mierzyć zaraz po zakończeniu sesji na torze , i ewentualnie korygować na gorąco - tak, aby dobrać odpowiednie ciśnienie dla danych opon , stylu jazdy itd ..

U mnie na gorąco ciśnienia od 2.2 do 2.6 są najlepsze, zależnie od opon, osi - wspomniane tutaj 1.7 - 1,8 to sporo za mało ...
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 lip 2014, 13:23

Pytam, bo sytuacja lekko wymyka się spod warunków, których dotyczą zalecenia Mazdy: jakie ciśnienie na na codzień w oponach 205/40 ZR17?
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

24 lip 2014, 21:06

noveek pisze:
Kubaaa pisze:"...od chodzenia bokami..."


Nie wiem czemu, ale to mi się bardzo kojarzy z quake'm i innymi grami FPS tzw strafe :mrgreen:


chyba fpp ;)
co do cisnienia to ja 15 pompuje na 2.0 :)
ODPOWIEDZ