Oklejanie samochodu folią - doświadczenia, rekomendacje?

Jak pucować aby wypucować. Porady i dyskusje dotyczące pielęgnacji naszych roadsterów i korekty lakieru.

Moderatorzy: pirul, Moderator Detalingu, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2021, 6:59

tytusr pisze:
23 kwie 2021, 0:23
Ile sezonów wytrzymuje folia 3M? Czy ma jakiś deadline że trzeba ściągać?
Teoretycznie w zależności od producenta folii gwarancja to 5-10 lat od aplikacji. (To jest oczywiście teoria nie poparta żadną praktyczną wiedzą z mojej strony).
Każdy "wrapper" będzie Ci zachwalał że 15 lat pojeździsz ale moim zdaniem można to traktować raczej sceptycznie.
Oczywiście znowu wszystko zależy od tego czy zabezpieczasz folię woskiem ( tak samo z resztą jak lakier) czy auto dużo stoi na dworze w słońcu Czy jeździsz na myjnię automatyczną itp. Znaczenie ma też kolor i to jaki masz setup zawieszenia. Jeśli np wystaje Ci koło i nie masz chlapaczy i folia dostaję piaskiem z kół to długo nie poleży. Zasłyszane na forum mechaników opinie głoszą ze folie mat/satyna mogą z czasem na skutek aplikacji wosku i wycierania iść w stronę połysku.
Ale najlepiej niech wypowie się ktoś kto ma folię i jeździ już parę lat.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 kwie 2021, 10:33

Słyszałem że matowe mają większą tendencję do wycierania w stronę połysku i unikać myjni ze szczotkami mechanicznych
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2021, 11:03

Myjni ze szczotami to należy zawsze unikać, folia czy nie ;)

Sam mam folię Avery (nie-matową) załozoną w 2018 roku i zaraz po aplikacji zabezpieczoną ceramiką. W teorii powinna wytrzymać 4 lata - w praktyce pod koniec zeszłego roku była sprawdzana przez (inny) zakład oklejający i nie ma potrzeby zdejmować w przyszłym roku- jest w idealnym stanie (mówimy o aucie jeżdżonym zimą, garażowanym w hali, mytym tylko ręcznie/ opłukiwanym samą wodą na myjkach i z przebiegiem folii ok 35 000 km)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

23 kwie 2021, 11:52

Tak jeszcze apropo cen - mówicie że 8k za miatę to dużo? W jednym miejscu u mnie na zadupiu powiedzieli mi 11 albo z wnękami 13, rzuciłem ze śmiechu że pewnie za suva w takim razie biorą z 30 na co dostałem odpowiedź, że za samochód rozmiaru suva 15, z wnękami 18 :lol:
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 kwie 2021, 12:00

Za 4-4, 5k dobra folia 3M połysk bez cudów to może bym się zdecydował kiedyś
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

23 kwie 2021, 12:07

luki_92_92 pisze:
23 kwie 2021, 11:52
Tak jeszcze apropo cen - mówicie że 8k za miatę to dużo? W jednym miejscu u mnie na zadupiu powiedzieli mi 11 albo z wnękami 13, rzuciłem ze śmiechu że pewnie za suva w takim razie biorą z 30 na co dostałem odpowiedź, że za samochód rozmiaru suva 15, z wnękami 18 :lol:
Może pomylili miate z Ferrari Daytona 😂 i zastosowali cennik dostosowany do możliwości finansowych właściciela 😅
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 kwie 2021, 12:10

tytusr pisze:
23 kwie 2021, 12:00
Za 4-4, 5k dobra folia 3M połysk bez cudów to może bym się zdecydował kiedyś
Ja oklejałem w zeszłym roku Hondę Civic VI-gen wspólnie z małżonką. Test cierpliwości i nerwów, ale jednocześnie świetna zabawa. Zajęło nam to circa 10 dni, kleiliśmy średnio jeden panel dziennie (około 2,5 godzin na panel wraz z oczyszczeniem i przygotowaniem powierzchni). Na materiał, chemię, akcesoria do klejenia itd. wydałem około 2.500 zł, a oklejałem samochód folią Avery i 3 panele 3M Carbon. Nie oklejałem wnęk w drzwiach.

Wybrałem do koloru folię Avery, a nie 3M ponieważ znacznie łatwiej się układa niż 3M, wydaje się bardziej plastyczna i powoduje mniej wkur... przy pracy. Co do folii carbonowych, to zupełnie inna bajka, są grubsze, sztywniejsze, łatwiej zepsuć efekt końcowy. 3M jednak po prostu bardziej mi się podobała.

Podsumowując jak ktoś ma do zaryzykowania trochę kasy i ma czas, to można dużo zaoszczędzić i jednocześnie dobrze się bawić i mieć satysfakcję z finalnego efektu. MX-5 jest dużo mniejsza w kwestii oklejania niż Civic, więc policzyłem, że potrzeba około 11m bieżących folii i powinno się kosztowo zmieścić w circa 1500-1700 zł (dla PRHT, dla wersji normalnej będzie jeszcze taniej).
Awatar użytkownika
Gieras
Donator
Donator
Posty: 335
Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
Model: NC
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Mazowieckie

23 kwie 2021, 13:00

tytusr pisze:
23 kwie 2021, 0:23
Ile sezonów wytrzymuje folia 3M? Czy ma jakiś deadline że trzeba ściągać?
Avery twierdzi, że folie aktualnej generacji są na 8 lat (taką daje gwarancję producent). Najnowsze folie 3M z serii 2080 chyba mają bardzo podobny gwarantowany czas przez producenta. Dużo zależy od tego jak się nią okleja, jak jest przygotowana powierzchnia, czy krawędzie przy progach, zderzakach czy błotnikach są dodatkowo zabezpieczone taśmami. No i oczywiście od tego jak jest eksploatowany samochód, jak często myty, czy stoi w garażu czy na słońcu i czy jest zabezpieczany woskami, ceramiką itp. Dbać trzeba tak jak o lakier lub nawet bardziej, zwłaszcza podobno istotne jest utrzymywanie samochodu z czystości, gdyż długo zalegający brud skraca żywotność folii. Ja być może w swojej naiwności żyję z przekonaniem, że folia pożyje co najmniej 5 lat, a później się zobaczy. Może kolor mi się znudzi wcześniej (-;
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

24 kwie 2021, 15:20

Realny czas użytkowania folii to 5 lat

Folia w połysku np 3m to niestety spory efekt morki
Folia satynowa moim zdaniem jest najwygodniejsza w użytkowaniu i efekcie wizualnym
Maty są ciężkie do utrzymania bardzo mocno wbija się w nie bród jak nie jest to regularnie myte i zabezpieczone i dodatkowo widać na nich każde zarysowanie

Woskowanie folii matowej i satynowej to bardzo zły pomysł ze względu na ich porowatość. Najlepsza opcja jest powłoka / booster do powłok / Quick detailer. polerować mechanicznie można tylko folie w połysku bo pozostałe się wybłyszczą + będzie ciężko usunąć pastę + efekt wybłyszczenia może być nierównomierny więc auto będzie w ciapki.

Myć trzeba naprawdę często i dokładnie technika nieco inną niż przy detailingowym myciu lakieru.

Co do ceny rzędu 11k za mazde jest bo bardzo realna kwota jeśli zmiana koloru dokonywana jest PPF'em (tak są też ppfy do zmiany koloru). Tu jakość wykończenia jak lakieru. PRTARDA

Sama żywotność folii to przede wszystkim jakość jej kleju. Jak się zbyt zestarzeje niestety jest spore ryzyko uszkodzenia lakieru.

Wiedza poparta doświadczeniem.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

24 kwie 2021, 22:55

To lepiej malować
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 kwie 2021, 6:29

Ppf do zmiany koloru? :o nie znalazłem nic takiego, podlinkujesz coś?
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

27 kwie 2021, 21:43

tytusr pisze:
24 kwie 2021, 22:55
To lepiej malować
Zależy jaki chcesz efekt. Np zmiana koloru folia nowego auta to bardzo fajna opcja. Kupujesz bazowy czarny płacisz trochę węicej za klejenie niż za lakier i po 3-4 latach sprzedajesz auto w stanie nówka. Albo np nie kupujesz koloru matowego za 12-20k który jak ktoś Ci porysuje to jesteś w dupie tylko kleisz auto.
Malowanie to raczej droga w jedną stronę i zawsze potem ktoś będzie Ci płakał czemu jest pomalowane.
luki_92_92 pisze:
26 kwie 2021, 6:29
Ppf do zmiany koloru? :o nie znalazłem nic takiego, podlinkujesz coś?
http://stekpoland.com/ppf/
na bank jest czarny czerwony carbon i chyba niebieski. Generalnie powoli ma wchodzić pełna gama. Widziałem Gulie oklejoną cała i poza tym że Ci co oklejali się nie popisali to wygląda kozacko. Dachy oklejone na czarno wyglądają jak lakierowane
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

28 kwie 2021, 6:55

Dyskusja co lepsze, lakierowanie czy oklejanie jest trochę bez sensu.
Nowe auta się okleja a stare lakieruje - w dużym uproszczeniu oczywiście.

Ja lakieruje, gdybym chciał okleić porządnie to najpierw i tak musiałbym uszkodzenia naprawiać i lakierować. Czyli bez sensu :D
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

06 maja 2021, 8:22

Ja w przyszłym tygodniu oddaję NDka do oklejenia PPF. Koszt 7600 netto. Przeraża mnie to jak szybko ten lakier się rysuje i jak szybko powstają odpryski pomimo sporadycznej jazdy powyżej 100km/h, a dopiero 25k przebiegu.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

07 maja 2021, 20:31

Sloner pisze:
06 maja 2021, 8:22
Ja w przyszłym tygodniu oddaję NDka do oklejenia PPF. Koszt 7600 netto. Przeraża mnie to jak szybko ten lakier się rysuje i jak szybko powstają odpryski pomimo sporadycznej jazdy powyżej 100km/h, a dopiero 25k przebiegu.
pamiętaj że odpryski pod folia będą widoczne i przy ppf wyglądają słabo
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

07 maja 2021, 22:26

Nie ma ich znowu aż tak dużo, samochod ma dopiero dwa lata, a przynajmniej nie powstaną nowe. Poza tym chłopaki z detailingu ogarną je zaprawka, żeby były mniej widoczne.
Jak odbiorę to dam znać jak efekt.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

08 maja 2021, 23:12

Sloner pisze:
07 maja 2021, 22:26
Nie ma ich znowu aż tak dużo, samochod ma dopiero dwa lata, a przynajmniej nie powstaną nowe. Poza tym chłopaki z detailingu ogarną je zaprawka, żeby były mniej widoczne.
Jak odbiorę to dam znać jak efekt.
Jak wyrównają na 0 to będzie git jak będzie jakie kolwiek zagłębienie albo wypukłość niestety będzie widać. Można zrobić szybki łatwy test naklejajac mały paseczek w miejscu gdzie jest najwięcej odprysków i ewentualnie lakierować (to tylko zderzak).

i polecam na folię powłoke hydrofobową wbrew pozorom sporo daje.

Jakiej marki folia?
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

09 maja 2021, 6:46

Clif Designs, morel Prima-K.
Odpryski mam na masce, a nie na zderzaku :) Liczę na to że goście wiedzą co robią. Ogarniaja dużo droższe fury i mają bardzo dobre opinie.
Tōge
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2021, 11:09
Model: Inny
Lokalizacja: Cz-Dz

17 sie 2021, 12:27

tytusr pisze:
23 kwie 2021, 0:23
Ile sezonów wytrzymuje folia 3M? Czy ma jakiś deadline że trzeba ściągać?
Podnoszę wątek z zapytaniem o trwałość markowej folii PPF.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

21 sie 2021, 18:41

5 lat spokojnie
NMH2W
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2021, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Jelenia Góra

26 wrz 2021, 19:28

Siemanko jestem nowy na forum oklejanie, zmiana koloru, reklamy, folie ochronne ppf naklejki itp itd to moja branża siedze w temacie ponad 10 lat mogę się do czegoś przydać 8-)

Coś na temat trwałości folii do zmiany koloru producenci daja gwarancje od 1 do 3 lat w zależności od płaszczyzny inna na masce i dachu inna na boku auta co najlepsze gwarancja zazwyczaj tyczy się wyłącznie płaskich elementów :| Folia blaknie jak wszystko i rysuje się również jak wszystko. Z mojego doświadczenia 5 lat to często graniczny okres dla auta po tym czasie zaczynają się problemy przy demontarzu folii. Jak samochód stoi pod chmurką i nie jest wogóle dbane brud wnika w strukture folii wtedy to 3 lata maksymalnie pojezdzi. Najlepiej jeśli samochód jest garażowany dodatkowo folie można zabezpieczyć dedykowaną powłoką ceramiczna lub nawet woskiem co napewno wpływa na trwałość i okres 5 lat nie będzie żadnym problemem. Folie można też polerowac jednoetapowa korekta usuwa większość rys. Zdecydowanie odradzam folie w połysku od tego są lakiernicy jak dla mnie folia w połysku jest zbyt mdła. Chyba że ktoś ma na tyle polotu i rozmachu żeby na folie do zmiany koloru nałożyć jeszcze ppf 8-) 8-) Należy pamiętać przede wszystkim o tym że folie do zmiany koloru zostały opracowane po to żeby zmienić kolor w sposób odwracalny i wzglednie szybki na potrzeby komercyjne, oklejenie samochodu nigdy nie zastąpi lakierowania jest nieinwazyjną alternatywa i daje troche inne możliwości za niższą cene.

I nie skupiajcie się tylko na firmie 3M to głownie marketing ich produkty w ostatnim czasie potrafią sprawić mase problemu, polecam podczas poszukiwań koloru strawdzić wzorniki Avery Denission oraz Oracal 970
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 paź 2021, 20:54

NMH2W pisze:
26 wrz 2021, 19:28
Należy pamiętać przede wszystkim o tym że folie do zmiany koloru zostały opracowane po to żeby zmienić kolor w sposób odwracalny i wzglednie szybki na potrzeby komercyjne, oklejenie samochodu nigdy nie zastąpi lakierowania jest nieinwazyjną alternatywa i daje troche inne możliwości za nizszą cene.
Wszystko się zgadza oprócz tej niższej ceny ;) Padały wcześniej kwoty ok 10tys zł za maleńkie ND, która ma połowę mniejszą powierzchnię blach niż jakiś średni sedan, kombi czy suv.
I jak to ma wytrzymać 3-4 lata to ja w tym żadnego sensu nie widzę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
NMH2W
Posty: 6
Rejestracja: 23 wrz 2021, 19:04
Model: NA
Lokalizacja: Jelenia Góra

15 lis 2021, 20:49

Fifkers pisze:
04 paź 2021, 20:54
NMH2W pisze:
26 wrz 2021, 19:28
Należy pamiętać przede wszystkim o tym że folie do zmiany koloru zostały opracowane po to żeby zmienić kolor w sposób odwracalny i wzglednie szybki na potrzeby komercyjne, oklejenie samochodu nigdy nie zastąpi lakierowania jest nieinwazyjną alternatywa i daje troche inne możliwości za nizszą cene.
Wszystko się zgadza oprócz tej niższej ceny ;) Padały wcześniej kwoty ok 10tys zł za maleńkie ND, która ma połowę mniejszą powierzchnię blach niż jakiś średni sedan, kombi czy suv.
I jak to ma wytrzymać 3-4 lata to ja w tym żadnego sensu nie widzę.
Za lakierowanie NA zapłaciłem 12tys po znajomości wiadomo doszly progi konserwacja itp lakier klasyczny czerwony bez zadnych wodotrysków metalików kameleonów itd itp
A za mercedesa e class oklejonego w satynowy antracy jak w amg do tego dechroming i przyciemnienie szyb i lamp 7 dni pracy, wziolem 10tys to albo ja tani jestem albo za mazde ktoś sporo zawołał, bo myśle że ND bym w 4 dni okleil ale tu mamy jeszcze temat wnęki i drzwi od środka jednak wypada okleć ale 10tys to i tak sporo.
Awatar użytkownika
Sloner
Posty: 108
Rejestracja: 28 gru 2018, 16:29
Model: ND
Wersja: SkyPassion
Lokalizacja: Lublin

16 lis 2021, 7:34

Ja zapłaciłem za PPFA ok. 10k w ND. Też uważałem, że to dużo ale po paru miesiącach użytkowania uważam już, że było warto.
Oklejony zajebiście, nic nie odchodzi, wszędzie równiutko docięte, żadnych poszarpanych brzegów, folia 210 mikronów i 12 lat gwarancji.
Uratowała mi drzwi i błotnik przed pachołkiem, gruba rysa z folii zniknęła pod ogrzaniu.
Jakiś ptak albo kot porysował mi klapę bagażnika pazurami i też folia wzięła to na siebie.
Ostatnio dwa razy miałem popisane palcem na brudnym samochodzie, bo pewnie jakimś dzieciakom się nudziło, a samochód rzuca się w oczy. Mogłyby zostać eleganckie rysy na lakierze.

Ogólnie żałuję tylko tego, że nie zdecydowałem się na to natychmiast przy zakupie. Wtedy jednak nie wiedziałem jeszcze, że soul red to taki gówno lakier. Ładnie wygląda ale kupując ponownie wybrałbym coś innego.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 gru 2022, 6:11

Wracając w temacie kolorowych ppf (https://stekpoland.com/folie-ppf/#color) czy ktoś zna zakład gdzie zrobią to dobrze i w ludzkich pieniądzach?
Znalazłem 1 adres w Wawie ale 20 k za Miatke to ciut za duzo. No ale tam się klei Mclareny Senna wiec nie dziwota.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 gru 2022, 14:26

Danillo pisze:
17 gru 2022, 6:11
Wracając w temacie kolorowych ppf (https://stekpoland.com/folie-ppf/#color) czy ktoś zna zakład gdzie zrobią to dobrze i w ludzkich pieniądzach?
Znalazłem 1 adres w Wawie ale 20 k za Miatke to ciut za duzo. No ale tam się klei Mclareny Senna wiec nie dziwota.
Ciekawe czy jest różnica w porównaniu ze zwykłą folią, czy jest na przykład wyraźnie więcej głębi w kolorze. Widziałeś to gdzieś live?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 gru 2022, 22:08

Kim Son San pisze:
21 gru 2022, 14:26

Ciekawe czy jest różnica w porównaniu ze zwykłą folią, czy jest na przykład wyraźnie więcej głębi w kolorze. Widziałeś to gdzieś live?
Nie widziałem na żywo, nie jest to popularne rozwiązanie raczej No i drogie tez.
Ale ma o tyle sens, ze lepiej chroni lakier od zwykłej folii i podobno powierzchnia jest bardziej gładka - grubość folii robi tu robotę.
Ta sama grubość jest tez jednocześnie problemem w oklejaniu i nie każdy chce się podjąć tematu lub jesli tak to cena jest z dupy. Być moze zawiera ryzyko wstawania folii i poprawek.
Powoli się poddaje w tym temacie.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

30 gru 2022, 20:54

Kolorowy ppf ma dużo lepsza głebię mniejsza morkę i jest bliższy lakierowi.

Co do folii clifa to mam mieszane uczucia. Właśnie jedno auto jest na reklamacji. 16 miesięcy klej pożółkł i auto jest budyniowe a nie biełe.... trochę słabo
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

18 cze 2023, 20:02

Wszyscy mówią o zakładaniu folii, a ja zapytam odwrotnie ;)
Ile może kosztować profesjonalne zdjęcie folii z auta?
3-4 letnia folia Avery.

Ktoś to przerabiał?
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 cze 2023, 9:13

stpman pisze:
18 cze 2023, 20:02
Wszyscy mówią o zakładaniu folii, a ja zapytam odwrotnie ;)
Ile może kosztować profesjonalne zdjęcie folii z auta?
3-4 letnia folia Avery.

Ktoś to przerabiał?
Jakies 500-1000zl za auto. Uwazaj na to jak ci sciagna klej po folii. Zagladaj w zakamarki, rogi lamp itp. Jak gdzies tam zostanie to samemu to sciagnac to jest rzeznia.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ