Podwójny wydech

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

pcemek
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2009, 20:23
Model: NA
Lokalizacja: Po....

29 lip 2009, 13:20

Cześć.
Mam do kupienia fajny wydech,problem w tym że jest z podwójny(prawa i lewa strona auta).
Nasuwa się pytanie:czy duży problem jest z wycięciem miejsca w zderzaku?
Dam rade sam to zrobić,czy oddać samochód do specjalisty.
Ktoś może robił coś takiego?Jakieś porady.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3779
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

29 lip 2009, 13:24

Fajf zakładał u siebie podwójny wydech. Ale jeśli się nie mylę to robił to w jakimś zakładzie.
Ja u siebie już miałem taki jak kupowałem auto, także zbytnio nie pomogę.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lip 2009, 13:28

KyRy pisze:Ale jeśli się nie mylę to robił to w jakimś zakładzie.


http://yakuza.com.pl/pl o ile się nie mylę
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

29 lip 2009, 14:04

jeżeli chcesz to mam do sprzedania swój wydech, nie potrzeba ciąć zderzaka :) Musiałbyś tylko sprawdzić czy podpasuje do NA.

Szczegóły:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2855
Łoś
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lip 2009, 14:15

Wpuszczony wydech w zderzak wygląda spójnie z bryłą auta. Wyciecie pod druga rure wykonano za pomoca..szlifierki kątowej, wyszlo perfekcyjnie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

30 lip 2009, 7:04

to już trzeba byc jakims grubszym hardkorem zeby wyciąć idealne koło za pomocą szlifierki kątowej. chyba ze tarcza była średnicy 5 cm. :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2009, 7:10

ja_misiek! pisze:to już trzeba byc jakims grubszym hardkorem zeby wyciąć idealne koło za pomocą szlifierki kątowej. chyba ze tarcza była średnicy 5 cm. :wink:

Hehehe :mrgreen: Kwestia wprawy :mrgreen: Poza tym w necie ze stron producentów gotowych podwójnych tłumików można ściągnąć szablonik, wydrukować, przykleić i jechać według niego :mrgreen: A jak się za pierwszym razem nie uda, to na szczęście tylne zderzaki do MX5 drogie nie są i kolejna próba :mrgreen:

Pozdr
eM
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

30 lip 2009, 7:53

hehe, tak metoda prob i błedów zawsze jest najlepsza, o ile nie popełnisz zadnego błedu :grin:

swoją drogą tez miałem plan zeby sobie założyc podwojny, troche głośniejszy wydech. Przejechałem się jednak mx-5 Climbera która to ma własnie podwojny głośny wydech i powiem szczerze ze w zyciu sie na to nie zdecyduje. o ile miałby to byc wydech podwojny, zwykły z ładnymi koncowkami to jeszcze spoko, ale mi hałas u niego po przejechaniu 3 km tak zaczynał przeszkadzac, ze dziekowałem bogu ze w mojej madzi tak nie ma. dokupie sobie jakąś polerowaną koncóweczkę tylko i bedzie pełen styl. :grin:

sorry za małego offa. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 lip 2009, 8:07

ja_misiek! pisze:to już trzeba byc jakims grubszym hardkorem zeby wyciąć idealne koło za pomocą szlifierki kątowej. chyba ze tarcza była średnicy 5 cm. :wink:

A widzisz, da sie to zrobic idealnie. Podjerzany patent wygalda tak, ze nie wycina sie czołem tarczy tylko jest cała powierzchnia, tym samym powstaje idealny okrąg niezaleznie od profilu zderzaka.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

30 lip 2009, 8:27

Fiveopac pisze:A widzisz, da sie to zrobic idealnie. Podjerzany patent wygalda tak, ze nie wycina sie czołem tarczy tylko jest cała powierzchnia, tym samym powstaje idealny okrąg niezaleznie od profilu zderzaka.


troche nie łapie. wycinasz okrąg całą powierzchnią tarczy.. ? za pomocą kątowej to chyba nie da się zrobić inaczej niz wycinać rantem tarczy. bo rozumiem ze mowimy o potocznym diaksie.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 lip 2009, 8:52

ja_misiek! pisze:troche nie łapie. wycinasz okrąg całą powierzchnią tarczy.. ?

Dobrze zrozumiales, dociskasz powierzchnie tarczy do zderzaka, tak mowimy o diaksie, kątówce, boshu itp
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 lip 2009, 8:54

Fiveopac pisze:
ja_misiek! pisze:troche nie łapie. wycinasz okrąg całą powierzchnią tarczy.. ?

Dobrze zrozumiales, dociskasz powierzchnie tarczy do zderzaka, tak mowimy o diaksie, kątówce, boshu itp

ciekawy patent....ale chyba ręcę trochę by mi się zatrzęsły.
pcemek - ma jakiś tylni zderzak który poniewiera mi się w garażu, może najpierw potrenuj na nic nie wartym elemencie :twisted:
pcemek
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2009, 20:23
Model: NA
Lokalizacja: Po....

30 lip 2009, 13:37

a propo, głośność wydechu podwójnego jest podobno mniejsza,tak przynajmniej gdzieś na forum wyczytałem.
Patent z kontówką świetny!Zastosuje tylko wydech przypłynie.
Panowie co z katalizatorem?
Gdzie dostane jakiś zamiennik z mniejszymi oporami i gdzie dostane kolektor wydechowy 4-2-1.Może ktoś ma te części na sprzedaż.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 sie 2009, 11:57

moim zdaniem, lepszy patent od kątówki na płasko, to poprostu koronka na wiertarce. Nie jestem pewien jak to się nazywa, ale chyba wiecie o co chodzi?
ODPOWIEDZ