Problem z torem jazdy

zbieznosc, czy cos...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

11 lip 2009, 18:57

Witam,
po dzisiejszym ulezu pojawil mi sie problem z nie trzymaniem toru jazdy. Jesli kierownica jest idealnie prosto, auto w ciagu 50metrow zjezdza na prawy pas. Jak trzymam kierownice delikatnie w lewo, jedzie prosto. Jak puszcze to kierownica wraca o ~polowe tego co wychylam i auto zjezdza z toru ale wolniej. Pozatym auto nie przejawia zadnych dziwnych zachowan. Stabilne jak zawsze, i przy malych i duzych predkosciach..

Dzisiaj rano zalozylem 'nowe' kola - czy to moze byc ich wina? Cisnienie w nich prawidlowe, opony swiezutkie...
Jesli nie kola to cos z zawieszeniem i teraz:
-Zbieznosc
-Jakies nastawy (z tych zaawansowanych co sie da w niektorych grach ustawic :) )
-Pozycja kol wgzledem pozycji kierownicy

Czy ktores z powyzszych mogly sie przestawic same pod wplywem obciazen, wpadniecia w nierownosc, spadniecia z trasy etc?

Jestem poza domem i nie moge sprawdzic na satrym zestawie kol.
Nie jestem pewien ze stalo sie to dzis w ulezu, ale dosc szybko zauwazam takie rzeczy wiec na pewno nie jest tak od dlugiego czasu.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 lip 2009, 19:04

Kiedy już będziesz mógł to sprawdź geometrię.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Nowy
Posty: 298
Rejestracja: 09 paź 2008, 19:01
Lokalizacja: Basel (CH)

11 lip 2009, 21:59

Ja bym jednak obstawiał felgi/opony. Zanim sprawdzisz geometrię to polecam zamienić koła stronami (te z prawej na lewo, te z lewej na prawo). O ile porządnie w coś kołem nie przywaliłeś, to geometria raczej nie powinna się ot tak z siebie przestawić. Poza tym przełożenie kół kosztuje grosze (albo i nic, jak zrobisz samemu :mrgreen:) a ustawianie geometrii to raczej większy wydatek (nie wiem ile w PL, ale u mnie to spory koszt). Jeżeli po przełożeniu auto zacznie jechać prosto lub będzie sciągać w lewo, będziesz wiedział, że problem leży po stronie kół. Przyczyn tego może być sporo:
- nadmierne zużycie jednej z opon (lub jednej strony)
- zniszczenie opony
- wada fabryczna opony
- uszkodzenie felgi itp.

Sam tak kiedyś miałem w swoim aucie. Nowozałożone opony powodowały ściąganie - po kilku dniach kupiłem kolejne, wymieniłem i problem zniknął. Oczywiście te "stare" poszły do reklamacji.

Jeśli przełożenie kół jednak nie pomoże to sprawdź geometrię.)
Tym latam dla przyjemności: Saab_olot 9-3 2.0T Maptun (240PS i 355Nm, FWD)
Tym gościnnie: MB E500 4matic (V8, 388KM i 530Nm, 4x4)
A tym za karę: VW Polo 1.4 (90KM i kilka Nm, FWD)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 lip 2009, 0:28

Ok, jutro zaloze satre kola, na ktorych bylo dobrze, i bede dawal znac co i jak.
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

12 lip 2009, 9:18

Qbatron ja wiem... na jednej masz więcej brokatu niż na drugiej :mrgreen:

ps. sorry nie mogłem się powstrzymać :razz:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 lip 2009, 18:16

Dobre :)

Zalozylem stare kola. Jest to samo ale jakby slabsze... (i tu pojawia sie niepewnosc czy nie bylo tak od zawsze).

Bylem w jednym zakladzie, geometria 80zl za jedna os. Dobra cena?
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

13 lip 2009, 18:33

ja czegoś takiego nie zauważyłem jeżdżąc na tych kołach

z tym, że zjawisko takie zauważyłem np. w hondzie brata, na polskich drogach ściągało mnie minimalnie na prawo, a tym samym autem na angielskich drogach ściąga mnie minimalnie na lewo - krzywizna asfaltu? na autostradzie nie ściąga wogóle

żeby było jasne, ja tych felg nie malowałem! kupiłem już takie w stylu disco z zamiarem przemalowania
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lip 2009, 20:27

Qbatron zrób geometrię poprostu !
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

14 lip 2009, 13:21

Nie chcialem sie pchac w geometrie jesli mialoby sie okazac ze np hamulec trzyma, lub cos w zawieszeniu puscilo.

I najprawdopodobniej tak jest. Bylem dzis na kanale, tulejka na wachaczu gornym w prawym kole wyglada na... "przemieszczona", tzn wyszla z nieg guma, bardziej niz powinna, bo widac mniej wiecej 1cm czystej, swiezej gumy ktora dopiero co wyszla spod oslony.

Nie jestem na 100% pewien czy to uszkodzenie czy ona powinna tak wygladac... Jesli zrobie zdjecie to bezdziecie w stanie zdiagnozowac?
ODPOWIEDZ