Galwanizacja elementow zawieszenia

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hernia_Externa
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2016, 13:02
Model: NB

18 sie 2018, 22:43

Tak sie zastanawiam, czy ocynkowanie elementow zawieszenia ma sens? Ma ktos jakies doswiadczenia w tym temacie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 sie 2018, 23:41

cynkowanie ma sens jeżeli jesteś w stanie usunąć całą rdzę przed takim zabiegiem - to oznacza kąpiel w kwasie dla każdego pojedynczego elementu. Musisz tylko brać poprawkę na to że po ocynkowaniu taki element też by się przydało pomalować bo zarysowana (o co nie trudno na zawieszeniu) warstwa cynku nie chroni przed korozją.
Hernia_Externa
Posty: 8
Rejestracja: 10 sty 2016, 13:02
Model: NB

19 sie 2018, 10:00

firma ktora to robi przyjmuje brudne i pokryte rdza przedmioty, prosi tylko o usuniecie wiekszych, 'luznych' zanieczyszczen i wychodzi taniej niz proszek i chyba jest skuteczniejsze - ale to moja opinia i moge sie mylic. Duzym plusem dla tego rozwiazania jest, ze w kapielach zostania tez wyczyszczone przestrzenia wewnetrzne i pokryte cynkiem. Hmm potem jakis epoksyd...
Nie jestem pewien co zrobic z piasta, czy warstwa cynku da sie latwo usunac pod lozysko? bo chyba bedzie problem z jego wpasowaniem na miejsce.
Jesli ktos ma lepszy pomusl an zabezpieczenia takich elementow chetnie o tym przeczytam.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1905
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2018, 12:33

Galwanizacja zapewnia bardzo dobrą ochronę protektorową, a kluczowe dla trwałości systemu jest perfekcyjnie przygotowane podłoże. Na pewno mega plusem jest to że kąpiel wpłynie do przestrzeni zamkniętych. Mimo wszystko należy pamiętać że powłoka taka również poddaje się procesowi korozji (utleniania się) i warto byłoby domknąć system farbami. Na mostach taki system nazywa się systemem duplex i zabezpiecza konstrukcję na okres powyżej 25 lat. Zanim ocynk zacznie wytwarzać produkty korozji powinno się go doszczelnić gruntem epoksydowym a następnie epoksyd przemalować farbą poliuretanową w żądanym kolorze.
ODPOWIEDZ