Nie mam gniazda OBD, z jak sie podpiac do tego pod maska?
zmienilem tytul, bo zmienil sie glowny watek.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Wrzucam to do nowego watku (nie do mojego zbiorczego z pytaniami), zeby wiecej osob sie zainteresowalo bo tam odpowiadalo mi w zasadzie kilka osob
Zwracam sie przede wszystkim do posiadaczy NB nieFL, najlepiej jak najbardziej zblizonych rocznikowo: Sprawdzcie prosze u siebie czy jest tam gdzie teoretycznie sie znajduje, czyli pod bezpiecznikami pod kierownicą.
Wrzucam zdjecia, udowadniajace ze u mnie tam nic nie ma (a moze tylko nie widze?)
[URL=http://img23.imageshack.us/my.php?image=36062409.jpg][/URL]
[URL=http://img196.imageshack.us/my.php?image=39140431.jpg][/URL]
Zwracam sie przede wszystkim do posiadaczy NB nieFL, najlepiej jak najbardziej zblizonych rocznikowo: Sprawdzcie prosze u siebie czy jest tam gdzie teoretycznie sie znajduje, czyli pod bezpiecznikami pod kierownicą.
Wrzucam zdjecia, udowadniajace ze u mnie tam nic nie ma (a moze tylko nie widze?)
[URL=http://img23.imageshack.us/my.php?image=36062409.jpg][/URL]
[URL=http://img196.imageshack.us/my.php?image=39140431.jpg][/URL]
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, 11:28 przez Qbatron, łącznie zmieniany 1 raz.
Qbatron pisze:Wrzucam zdjecia, udowadniajace ze u mnie tam nic nie ma (a moze tylko nie widze?)
No nie masz... Powinno wygladać tak:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=27473#27473
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
nie martw się, ja też nie mam. Prawdopodobnie to gniazdo było dopiero od NBfl.
Cześć,
Temat poruszany np. tutaj [URL]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=27473#27473[/URL]
Mam ten sam rocznik. Podobno wg. specyfikacji gniazdo powinno być przy bezpiecznikach , jedna u nas jest pod maską po stronie kierowcy ( na wysokości koła).
P.S. - czy to możliwe, żeby skaner nie pokazał żadnego błędu? Nawet najmniejszej pierdółki? No bo wątpię, żeby auto było w aż tak dobrym stanie.
Temat poruszany np. tutaj [URL]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=27473#27473[/URL]
Mam ten sam rocznik. Podobno wg. specyfikacji gniazdo powinno być przy bezpiecznikach , jedna u nas jest pod maską po stronie kierowcy ( na wysokości koła).
P.S. - czy to możliwe, żeby skaner nie pokazał żadnego błędu? Nawet najmniejszej pierdółki? No bo wątpię, żeby auto było w aż tak dobrym stanie.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
cyzo pisze:P.S. - czy to możliwe, żeby skaner nie pokazał żadnego błędu? Nawet najmniejszej pierdółki? No bo wątpię, żeby auto było w aż tak dobrym stanie.
Wydaje mi się, że tak. Gdyby było inaczej, wyświetlałaby Ci się kontrolka 'check engine". Jeśli żaden błąd kontrolką na desce rozdzielczej nie jest zgłaszany, nie powinien także występować przy odczycie.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Wydaje mi się, że tak. Gdyby było inaczej, wyświetlałaby Ci się kontrolka 'check engine". Jeśli żaden błąd kontrolką na desce rozdzielczej nie jest zgłaszany, nie powinien także występować przy odczycie.
Słuszna sugestia drogi Watsonie ale.... (zawsze jest jakieś ale):
...ja chyba nie mam takowej kontrolki. Jest jedna czerwona ( z narysowanym silnikiem), która gaśnie po zapaleniu silnika. Takiej typowej pomarańczowej z wielkim napisem SPRAWDŹ SILNIK to chyba nie mam. Czy występowały we wszystkich wersjach?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W MX-5'kach nie ma napisów, jest sama ikonka silnika. Przynajmniej w NBFL
Poniżej zamieszczam Ci skan z mojej instrukcji. Kontrolka silnika znajduje się w środkowej "sekcji", pod zegarem oleju. U mnie ma ona kolor pomarańczowy a nie czerwony...
Niech się może jeszcze posiadacze nieFL'a wypowiedzą.
Poniżej zamieszczam Ci skan z mojej instrukcji. Kontrolka silnika znajduje się w środkowej "sekcji", pod zegarem oleju. U mnie ma ona kolor pomarańczowy a nie czerwony...
Niech się może jeszcze posiadacze nieFL'a wypowiedzą.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel_c
W innym temacie pisales:
(...)sprawdź pod konsolą centralną za radiem. To jest drugie miejsce w którym w NBfl
port OBD2 się pojawia
Moje pyutanie brzmi: czy tylkow NBFL czy w mozliwe ze w NB tez? I czy dobrze rozumiem - musze wyjac radio i powinienem je zobaczyc ?
W innym temacie pisales:
(...)sprawdź pod konsolą centralną za radiem. To jest drugie miejsce w którym w NBfl
port OBD2 się pojawia
Moje pyutanie brzmi: czy tylkow NBFL czy w mozliwe ze w NB tez? I czy dobrze rozumiem - musze wyjac radio i powinienem je zobaczyc ?
Dzwonilem do ASO w Lublinie.
Powiedzieli m ze nie ma czegos takiego jak kasowanie bledu poduszki, ze musi byc jakas usterka...
Co wy na to?
W Hondzie (ojciec ma accorda '01), kasowanie bledu poduszki 50zl i tyle.
Powiedzieli m ze nie ma czegos takiego jak kasowanie bledu poduszki, ze musi byc jakas usterka...
Co wy na to?
W Hondzie (ojciec ma accorda '01), kasowanie bledu poduszki 50zl i tyle.
Dżunior pisze:Jeśli żaden błąd kontrolką na desce rozdzielczej nie jest zgłaszany, nie powinien także występować przy odczycie.
Jest dokładnie odwrotnie Z całej puli błędów rejestrowanych przez ECU jedynie wybrane zapalają kontrolkę Te, które producent uznał za błędy poważne wymagające powiadomienia kierowcy. I jest ich stosunkowo niewiele...
Qbatron pisze:Moje pyutanie brzmi: czy tylkow NBFL czy w mozliwe ze w NB tez? I czy dobrze rozumiem - musze wyjac radio i powinienem je zobaczyc ?
Pojęcia nie mam czy w NB też Ja swoje złącze OBD w NBfl znalazłem tam gdzie
powinno być Ale były przypadki na zagranicznych forach gdzie właśnie ludzie znajdowali je za konsolą radia... Nie musisz do wyjmować, jak wyjmiesz schowek od strony pasażera to dość dobrze widać co siedzi za konsolą... Z kolei w mojej MX-5 według dokumentacji ECU powinno być zainstalowane nad pedałami, a jest pod nogami pasażera... Więc czasami dokumentacja się z rzeczywistością rozmija
Qbatron pisze:Powiedzieli m ze nie ma czegos takiego jak kasowanie bledu poduszki, ze musi byc jakas usterka...
W pewnym sensie mają rację, coś musi być nie tak. Ale może to być jakaś drobna sprawa, typu rozpięta złączka przy jakimś czujniku.
EDIT: rzuciłem okiem w papiery od NB i według nich w NB kontroler SAS (czyli poduszek) ma własny system diagnostyki i nie przekazuje błedów do ECU. Zamiast tego porozumiewa się ze światem zewnętrznym za pomocą migania lampki airbagów na konsoli. Po częstotliwości migania można zlokalizować w którym miejscu jest problem. W załączeniu tabelka z błedami poduch... Może coś Ci pomoże...
Pozdr
eM
Kurde, znowu widzę tą tabelkę...
A u mnie czasem - choć nie zawsze - mruga 48... eh...
Gdzie znajduje się wyłącznik poduchy pasażera?
majkel_c, oczywiście masz rację - systemy bezpieczeństwa nie są podpięte do głównego komputera - dopiero od NB(fl) 2005 rok
A u mnie czasem - choć nie zawsze - mruga 48... eh...
Gdzie znajduje się wyłącznik poduchy pasażera?
majkel_c, oczywiście masz rację - systemy bezpieczeństwa nie są podpięte do głównego komputera - dopiero od NB(fl) 2005 rok
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
majkel, skąd Ty to wszystko wiesz?
Mam doświadczenie w kwestii układów diagnostycznych Opla (gdzie zgłaszane są wszystkie błędy), myślałem że w Maździe jest podobnie.
A wiesz może czy istnieje w naszych MX'ach coś takiego jak automatyczne kasowanie błędu zapisanego przez ECU, jeśli błąd ten nie pojawił się przez określony czas (np. przez 10 kolejnych odpaleń samochodu)? I czy pamięć błędów da się skasować odpinając na ileś czasu aku, czy w grę wchodzi wyłącznie manipulacja komputerem zewnętrznym?
Mam doświadczenie w kwestii układów diagnostycznych Opla (gdzie zgłaszane są wszystkie błędy), myślałem że w Maździe jest podobnie.
A wiesz może czy istnieje w naszych MX'ach coś takiego jak automatyczne kasowanie błędu zapisanego przez ECU, jeśli błąd ten nie pojawił się przez określony czas (np. przez 10 kolejnych odpaleń samochodu)? I czy pamięć błędów da się skasować odpinając na ileś czasu aku, czy w grę wchodzi wyłącznie manipulacja komputerem zewnętrznym?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:I czy pamięć błędów da się skasować odpinając na ileś czasu aku, czy w grę wchodzi wyłącznie manipulacja komputerem zewnętrznym?
Odłączenie aku wystarcza, ale ja mam lepszą metodę... Wystarczy wyjąć bezpiecznik od podtrzymania pamięci radia ( oraz od lampki wewnątrz ) i komputer się kasuje
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Qbatron pisze:ALE bledy z poduchy nie sa trzymane w ECU tylko w jakims autonomicznym ukladzie, wiec w wypadku bledu poduchy reset kompa nic nie da, tak?
Aha... One nawet tam chyba nie są w żaden sposób przechowywane, tylko test jest wykonywany w momencie włączenia zasilania. Jak przyczyna błędu zniknie, to sterownik poduszek go przestaje wykazywać i tyle...
Qbatron pisze:Moj blad to ostatni przypadek: deployment authorization standby code - co to w ogole znaczy? Bo nie idzie tego przetlumaczyc jak sie nie wie o co chodzi
To dziwne, według moich papierów ten błąd występuje przy wymianie sterownika na nowy...
Jest jakaś śmieszna procedura wygaszenia go poprzez włączanie i wyłączanie zapłonu w określonym momencie migania lampki na konsoli... Podeslij mi na PW swój e-mail to Ci przyślę te strony, na forum się nie zmieszczą...
Mayk pisze:Gdzie znajduje się wyłącznik poduchy pasażera?
U mnie nigdzie Poza oczywiście czujnikiem w siedzisku fotela pasażera Kiedyś ambitnie szukałem i nie znalazłem Wersje spoza EU mają prościej, jest zwykły mechaniczny kluczyk wyłączający poduszkę pasażera tam gdzie u nas jest sterowanie pochyleniem reflektorów...
Dżunior pisze:majkel, skąd Ty to wszystko wiesz?
Czytanie ze zrozumieniem to wielkie osiągnięcie ewolucji
Dżunior pisze:A wiesz może czy istnieje w naszych MX'ach coś takiego jak automatyczne kasowanie błędu zapisanego przez ECU, jeśli błąd ten nie pojawił się przez określony czas (np. przez 10 kolejnych odpaleń samochodu)?
To trochę bardziej skomplikowane Niektóre błędy zapalające MIL są w ten sposób deaktywowane (ale nie usuwane z pamięci komputera). Poza tym część zdarzeń nie wywołuje od razu w kompie DTC, tylko jest rejestrowana w pamięci jako pending error, a DTC jest ustawiane wtedy kiedy problem wystąpi na przykład 2 albo 3 raz z rzędu...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Znow pobawie sie w archeologa, ale chcialbym jednak sprobowac jakos sie polaczyc z komputerem - po prostu chcialbym miec wglad w stan czunjikow etc
Ostatecznie stanelo na tym ze nie mam OBD, mam tylko zlacze pod maska:
W innym watku podawany byl nawet schemat tego zlacza, i opis jak zewrzec zeby "wymigalo" bledy. Ale jak to zlacze sie nazywa? Do czego je podpiac?
BTW: gwoli wyjasnienia: blad poduszki o ktorym byla mowa w tym watku, to nie byl ten o ktorym mowilem, bo continously flashing to migajace, a mi swiecilo ciaglym swiatlem Okazalo sie ze zostala fizycznie uszkodzona wiazka od czujnika, i zostala polozona nowa.
Ostatecznie stanelo na tym ze nie mam OBD, mam tylko zlacze pod maska:
W innym watku podawany byl nawet schemat tego zlacza, i opis jak zewrzec zeby "wymigalo" bledy. Ale jak to zlacze sie nazywa? Do czego je podpiac?
BTW: gwoli wyjasnienia: blad poduszki o ktorym byla mowa w tym watku, to nie byl ten o ktorym mowilem, bo continously flashing to migajace, a mi swiecilo ciaglym swiatlem Okazalo sie ze zostala fizycznie uszkodzona wiazka od czujnika, i zostala polozona nowa.
Nie wiem gdzie wkleić.....więc wkleję tu
Oddając dzisiaj Transita do "szpeca" - panowie stwierdzili, że Ford i Mazda używają tego samego oprogramowania więc nie widzą przeszkód, żeby zdiagnozować MX'a. (specjalizują się w Transitach)
Gniazdo pod maską, które finalnie okazało się nie być OBD2 jest im znane i lubiane....kable odpowiednie mają.
Info dla 3-miasta - warsztat to AUTO SPEC na Wyspiańskiego (koło rynku we Wrzeszczu na przeciw akademików, na wysokości Hi-Fi ). Podobno mają rewelacyjnego szpeca od elektroniki - w przyszłym tyg. jadę - dam znać.
Oddając dzisiaj Transita do "szpeca" - panowie stwierdzili, że Ford i Mazda używają tego samego oprogramowania więc nie widzą przeszkód, żeby zdiagnozować MX'a. (specjalizują się w Transitach)
Gniazdo pod maską, które finalnie okazało się nie być OBD2 jest im znane i lubiane....kable odpowiednie mają.
Info dla 3-miasta - warsztat to AUTO SPEC na Wyspiańskiego (koło rynku we Wrzeszczu na przeciw akademików, na wysokości Hi-Fi ). Podobno mają rewelacyjnego szpeca od elektroniki - w przyszłym tyg. jadę - dam znać.