Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Kacper0911
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
13 mar 2018, 13:49
Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
13 mar 2018, 15:12
Kacper0911 pisze:Witam, jestem w trakcie kompletnej renowacji mojej MX-5 i nasuwa mi sie pomysł o hardtopie na jazdy w dłuzsze trasy ktore mam zamiar robić po skończeniu projektu
Chodzi mi głównie o komfort jazdy... z softem nie bedzie komfortu powyżej 130km/h przez wiatr. A jak jest z twardym? Czy wiatr jest mniej słyszalny? Czy jest ciszej w środku?
robiłem trasę 1600km po niemieckich autostradach z hardtopem i bez. Nie widzę większej różnicy. Hardtop izoluje lepiej dzwięki z zewnątrz ale z drugiej strony rezonuje te które płyną z kabiny. Tak czy inaczej jest do d**y
Plusem hardtopa jest lepsza widoczność do tyłu.
-
Wiszcz
- Donator

- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
13 mar 2018, 15:22
Szczerze, to przy 140 wiatr jakoś mniej mi przeszkadza niż odgłos silnika, opon, itp.

Rozmawiać i tak jest trudno

Weź pod uwagę, że po dojechaniu na miejsce nie będziesz mógł opuścić dachu - więc trochę bez sensu hardtop jak jest ciepło

-
Kacper0911
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
13 mar 2018, 16:17
To znaczy że z softem czy z twardym jest podbnie? Nie palnuje zbytnio czestej jezdy cabrio a podoba mi sie bardziej twardy dach i slyszalem ze z nim własnie jest ciszej niz z matariałem...
-
Lucas Z
- Donator

- Posty: 1929
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
13 mar 2018, 17:21
U mnie było nawet głośniej z hardtopem, wg mnie słaby pomysł kupować pod tym kątem HT
-
bartz
- Donator

- Posty: 341
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
13 mar 2018, 17:36
Zależy jak spasowany jest HT.
Ja swój kupiłem bez mierzenia i trochę mi pieje środkiem ramki szyby - jest szczelny i woda nie cieknie ale jazda z prędkością 100+ to udręka.. ulżyło mi gdy zrzuciłem HT i mogłem lecieć w bardziej komfortowych warunkach z vinylem 160

-
Kacper0911
- Posty: 64
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 7:21
- Model: NB FL
- Wersja: Nardi Torino
13 mar 2018, 17:52
Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
-
Phill
- Posty: 253
- Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
- Model: NA
- Lokalizacja: Nowy Sącz
13 mar 2018, 19:13
z moich obserwacji z hardtopem w środku jest znacznie głośniej niż z softem właśnie ze względu na rezonowanie hałasu opon, dyfra itd w dodatku przy najechaniu na wieksze nierówności karoseria pracuje a hardtop nieprzyjemnie skrzypi czego nie ma z softtopem
-
Wiszcz
- Donator

- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
13 mar 2018, 21:52
Kacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Ale chcesz rozmawiać z pasażerem czy nie? Bo to może być już trudne
Zależy od osoby, samochodu - ja słyszałem że można i 3 godziny 140-160 ciągnąć z winylem

Ale bardziej silnik/opony/inne rzeczy przeszkadzają niż wiatr. Może kwestia np. spasowania dachu? Uszczelek?
-
bartz
- Donator

- Posty: 341
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
13 mar 2018, 23:50
Kacper0911 pisze:Aaa byłem przekonany że z twardym jest ciszej... no a jak macie z softem do jakiej predkosci ,,da" sie jechać przez dluzszy czas?
Wroclaw-Warszawa 160kmh non stop bez problemu przy winylu - tylko trzeba głośno rozmawiać z pasażerem. Moja połowica przy tej prędkości i tym szumie najszybciej zasypia

Powyżej 100 raczej radia nie słychać.
-
Matick7
- Donator

- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
14 mar 2018, 16:52
Również potwierdzę że HT nie wnosi żadnych korzyści przy jeździe na długie dystanse. Jedyne plusy to tak jak wspomniana lepsza widoczność i mniejsze zużycie dachów materiałowych/winylowych w okresie zimowym

-
mike_d
- Donator

- Posty: 1231
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
15 mar 2018, 21:41
W moim byłym NBFL pod hardtopem było dużo ciszej niż z podniesionym softtopem, zwłaszcza po podregulowaniu bocznych usztywnień pod uszczelkami. Trasy autostradowe były zauważalnie przyjemniejsze (co nie zmienia oczywiście faktu że brak możliwości otwarcia dachu po dojechaniu do celu był przykry

)
-
Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
-
Kontakt:
23 mar 2018, 20:01
W mojej byłej NBFL też było ciszej w kabinie, jedyne co irytowało to częste świsty w okolicach tylnych narożników szyby przy wietrze. Przy 100km/h mogłem korzystać z zestawu głośnomówiącego, które miałem w aucie.
Zapewne wiele zależy od samego auta i od tego jak ułożą się uszczelki wokół hardtopa.
Pozdrawiam
-
Chicago7
- Posty: 86
- Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Zielona Góra
24 mar 2018, 7:19
Z ht moim zdaniem jest glosniej od 120km/h szumy z boku denerwuja, a jak nie siadzie dobrze dach to przy szybie czolowej u gory swiszczy przy wyzszych predkosciach.
1.6 nbfl