problem z hamulcami, objawy jak przy zapowietrzonym

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

27 lis 2017, 21:13

Cześć, mam taki problem w swojej mx5 że hamulec ma objaw jakby był zapowietrzony, ale gdy odpowietrzam powietrze nie leci, także podejrzewam pompę hamulcowa. Na zgaszonym silniku pedał hamulca jest wysoko i jest twardy, ale po odpaleniu silnika zaczyna łapać dopiero głęboko i na dobrym asfalcie nie jest w stanie zablokować kół. Jeden z tłoczków mam skorodowany i zamierzam zrobić regeneracje zacisków ale płynu nie ubywa ani trochę więc wg mnie nieszczelności chyba na nim nie ma. Nie wiem nawet w jakiej kolejności podejść do tego, czy najpierw pompa czy ogarnięcie zacisków? Czy może problemu szukać gdzie indziej, może przewody elastyczne do wymiany? Będę mega wdzięczny za pomoc bo straciłem kompletnie pomysły co może być nie tak Nowa pompa to koszt około 700zł, a nie chce wydać na marne takich pieniędzy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2017, 21:56

Taniej będzie zacząć od zacisków, niż pompy, zdecydowanie ;)
Możesz pójść drogą akademicką, i zbadać jakie ciśnienie płynu wytwarza pompa oraz czy je trzyma - to da Ci odpowiedź odnośnie sprawności tego elementu.
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

27 lis 2017, 23:37

chętnie bym to zrobił tylko nie mam manometru do układu hamulcowego ani nie wiem kto mógłby mi pożyczyć czy też zmierzyć :(
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 lis 2017, 6:43

W przypadku diesla przy takim opisie miałbym takie same odczucia, ale w przypadku benzyny stawiam na pompę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelnien w pompie, powinno to kosztować kilkanaście złotych i trochę własnej pracy. Mało naukowa metoda, ale ogarnąłbym to razem z zaciskiem, żeby uniknąć paprania się z płynem hamulcowym x2. Ile lat mają elastyczne przewody hamulcowe?
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

28 lis 2017, 8:38

Przewody są raczej od nowości, czyli jakieś 13 lat

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

28 lis 2017, 10:58

To tak czy inaczej są zmiany, polecam HELa w stalowym oplocie, jeżeli budżet pozwala - nawet do codziennej jazdy.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 lis 2017, 10:59

Zdecydowanie stawiam na pompę. Używkę z serwo bez problemu ogarniesz za 100-150 zł
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

28 lis 2017, 11:10

sophisty pisze:Zdecydowanie stawiam na pompę. Używkę z serwo bez problemu ogarniesz za 100-150 zł
No właśnie jest problem bo ja mam tą większą do bb 15/16"

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2017, 11:33

W każdej NBFL taką znajdziesz :) w takiej z midbrejkami również
Ostatnio zmieniony 28 lis 2017, 11:34 przez rogI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

28 lis 2017, 11:34

rogI pisze:W każdej NBFL taką znajdziesz :)
Ale nikt nie sprzedaje :(

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2017, 11:38

Są angole, ale one się nie nadają do swapu bez modyfikacji. Zestaw naprawczy od Mazdy jest już nie produkowany, można kupić poszczególne części, choć nie wszystkie. Sam jestem na etapie regeneracji mojej pompy :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

29 lis 2017, 8:22

mwlodarr pisze:
rogI pisze:W każdej NBFL taką znajdziesz :)
Ale nikt nie sprzedaje :(

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Jak nie sprzedaje jak chociażby tydzień temu kupiłem taką znajomemu na forum :) Z angola podejdzie bez większych problemów, trzeba nieco inaczej poprowadzić przewody.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 lis 2017, 9:47

sophisty pisze:
mwlodarr pisze:
rogI pisze:W każdej NBFL taką znajdziesz :)
Ale nikt nie sprzedaje :(
Z angola podejdzie bez większych problemów, trzeba nieco inaczej poprowadzić przewody.

trzeba dorabiac nowe czy da sie wygiac ori?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

29 lis 2017, 9:48

Alex pisze:
sophisty pisze:
mwlodarr pisze:
rogI pisze:W każdej NBFL taką znajdziesz :)
Ale nikt nie sprzedaje :(
Z angola podejdzie bez większych problemów, trzeba nieco inaczej poprowadzić przewody.

trzeba dorabiac nowe czy da sie wygiac ori?
Trzeba odrabiać Napewno bo ori są stalowe i się nie wyginaja wg mnie

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

29 lis 2017, 10:24

Się wyginają :) Tylko z głową.
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

02 gru 2017, 15:51

Wpadła używana pompa z anglika i pomogło :)

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ