Błąd silnika P0300

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MATROS
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2017, 10:12
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2017, 16:04

Silnik 1.8 NBFL: chwilowy spadek mocy podczas jazdy i pojawia się błąd silnika P0300 "random/multiple cylinder misfire detected". Miał ktoś podobne doświadczenie? Jakaś rada co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

18 lis 2017, 16:10

Brak zapłonu na którymś z cylindrów.
Ja w pierwszej kolejności bym sprawdził cewki i świece. Może masz jakieś przebicie? Mi ostatnio myszy trochę popodgryzały przewody od właśnie cewek...
MATROS
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2017, 10:12
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2017, 16:26

Świece nowe, kable nie mają mechanicznych uszkodzeń. Jak sprawdzić cewki bez wymiany, szczególnie, że błąd nie jest permanentny?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3675
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lis 2017, 16:50

MATROS pisze:Świece nowe, kable nie mają mechanicznych uszkodzeń. Jak sprawdzić cewki bez wymiany, szczególnie, że błąd nie jest permanentny?



Wyglada na dosyć skomplikowaną procedurę.
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=305898

It is possible to measure the resistance of the primary and secondary sides of the coils, but the ignitor can't be measured for resistance, it's operation can only be monitored with a scope. The trigger signal can also measured, typically .6 to .8 volts for 5.5 mili-seconds but that doesn't tell you if the ignitor is working. Should the ignitor have failed, it will overload the computer generated trigger signal, and there will be no signal, as long as the ignitor is shorted. However, should you disconnect the the wiring harness from the coil pack, the triggering signal will return, as the shorted ignitor overload has been removed. Bob


Rozumiem, że masz 1.8 VVT z cewkami przy świecach? Jeżeli zwykłe 1.8 to może to Ci pomoże:
https://www.miata.net/garage/coilpack_test.jpg
MATROS
Posty: 4
Rejestracja: 30 sie 2017, 10:12
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2017, 20:01

Ten post z US forum to precyzyjnie mój przypadek. Tak mam 1.8VVT z dwiema cewkami. Procedura testowania cewek do zrobienia, chociaż tak jak pisze ten amerykanin z San Diego błąd jest periodyczny i związany prawdopodobnie ze wzrostem temperatury, więc trudno zasymulować realne warunki. Temat zamknie się pewnie wymianą cewek. Mam jednak wątpliwość, że to błąd "multiple cylinder", a nie 1-szy i 2-gi lub 3-ci i 4-ty. Obydwie cewki szwankują na raz? Czy też wystarczą 2 cylindry, żeby dać błąd "multiple"?
Warto kupić jedną cewkę i próbować eliminować uszkodzoną?
Możecie polecić gdzie i jakiego producenta cewkę kupić?
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

18 lis 2017, 22:26

w 1.8 NBFL jest jedna cewka na 2 cylindry, i zawsze dwie świece strzelają, jedna na pusto, więc jak padnie któraś cewka to od razu dwa cylindry nie mają iskry
ODPOWIEDZ