Brak iskry 2 i 3 cylinder 1,8

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

02 wrz 2017, 9:13

Witam,
Jakiś czas temu miałem problem związany z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Zasugerowałem cewkę. Jednak po wymianie problem występuje nadal. Dodatkowo sprawdziłem wszystkie połączenia. Pomiędzy kostkami od cewek, oraz pomiędzy kostkami od cewek a ECU. Wszystkie przejścia prawidłowe wg schenatu. Macie może jakieś pomysły?
Moja mazda to model z 94r silnik 1,8. Model ECU BPF9A. Cewki 4-pinowe.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2017, 11:38

Jesli cewka jest ok to problemem moga byc: swiece, kable, brak kompresji, ew cos nie tak z ecu badz wiazka

Co znaczy brak iskry? Czasem jest ale przerywa w jakis warunkach czy pracuje tylko na 2 cylindrach?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

02 wrz 2017, 11:45

Kable i świece nowe. Nie odpala wogóle, wykrecilem swiece i testowo sprawdzałem na zewnątrz na każdym przewodzie. 1 i 4 iskra jest, na 2 i 3 brak. Wiązka niby ok, sprawdzałem przejścia z kostek do ecu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2017, 12:01

aras1009 pisze:Kable i świece nowe. Nie odpala wogóle, wykrecilem swiece i testowo sprawdzałem na zewnątrz na każdym przewodzie. 1 i 4 iskra jest, na 2 i 3 brak. Wiązka niby ok, sprawdzałem przejścia z kostek do ecu.

nie znam 1.8 w NA, czy jest tam modul zaplonowy (na prawym nadkolu) jak w 1.6? Jesli tak on tez moze byc podejrzany.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

02 wrz 2017, 12:16

O to chodzi?
Załączniki
20170902_131151.jpg
20170902_131151.jpg (606.02 KiB) Przejrzano 1222 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2017, 15:17

Nie, to jest zreszta lewe nadkole. Taki plaski modul z wtyczka i napisem bodaj J702 czy cos takiego

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2017, 18:27

Jesteś pewien, że iskra na 1 i 4 jest? IMO na dwóch cylindrach bardzo ciężko, ale powinien jakoś odpalać. Może sam zgasnąć od razu jak nie będziesz trzymał gazu, ale powinien "załapywać".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2017, 19:12

powiedzialbym ze powinien zapalic bez wiekszego problemu na 2 garach. Owszem bedzie dziwnie chodzil, i ciezko bedzie jechac ale dzialac powinien. Przynajmniej 1.6 tak ma.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

03 wrz 2017, 9:08

Iskra na 1 i 4 jest napewno. Na tych dwoch cylindrach dochodzi do zaplonu. Auto przekreci na dwoch i po chwili gasnie.
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

04 wrz 2017, 11:50

Modułu zapłonowego nie mam w 1,8. Możliwe że winny jest czujnik położenia wałka? Próbuje sprawdzić wszystko.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 wrz 2017, 8:04

aras1009 pisze:Modułu zapłonowego nie mam w 1,8. Możliwe że winny jest czujnik położenia wałka? Próbuje sprawdzić wszystko.

jesli jest tak jak piszesz (swiece, kable, cewka nowe, polaczenia sprawdzone) to podejrzewalbym raczej ECU. W przypadku braku sygnalu z czujnika walka raczej nie dawalby zaplonu ani wtrysku w ogole (acz nie sprawdzalem tego). Sproboj odczytac bledy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

05 wrz 2017, 16:43

Witam ponownie. Po wykonanej diagnostyce za pomoca diody LED komputer zwraca tylko jeden błąd o kodzie 3 (3 krótkie mrugnięcia) wg tabelki jest to SGT signal. Możecie mnie naprowadzić czy dobrze myślę że chodzi tu o czujnik CAS?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 wrz 2017, 16:47

Wyglada na to ze masz racje - chodzi o CAS
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

05 wrz 2017, 18:29

Wiecie może czy takie rzeczy się regeneruje czy kupić drugą? Można jakoś sprawdzić czy działa prawidłowo (sprawdzając opór np)?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

06 wrz 2017, 9:02

Można sprawdzić oscyloskopem sygnał, który się generuje podczas kręcenia rozrusznikiem. CAS generuje dwa sygnały, jeden jest 2x częstszy od drugiego.
Pamiętaj, aby przy okazji wymiany CASa wymienić oring uszczelniający, bo inaczej leci olej na przewód chłodniczy i kapturek nieużywanego portu, co kończy się wybuchającym wężem chłodniczym.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

06 wrz 2017, 16:39

Dzięki wielkie wszystkim za wskazówki. Dam znać jak wygląda sprawa po wymianie. Pozdrawiam
aras1009
Posty: 47
Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
Model: NA
Wersja: 1,8 '94
Lokalizacja: Wielkopolska

07 wrz 2017, 19:31

Po wymianie czujnika CAS auto odpaliło chodzi równo i prawidłowo. :winner: Wynikł jeszcze inny problem ale to w innym temacie. Dzieki jeszcze raz za wszystkie porady.
ODPOWIEDZ