Brak iskry 2 i 3 cylinder 1,8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
- Model: NA
- Wersja: 1,8 '94
- Lokalizacja: Wielkopolska
Witam,
Jakiś czas temu miałem problem związany z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Zasugerowałem cewkę. Jednak po wymianie problem występuje nadal. Dodatkowo sprawdziłem wszystkie połączenia. Pomiędzy kostkami od cewek, oraz pomiędzy kostkami od cewek a ECU. Wszystkie przejścia prawidłowe wg schenatu. Macie może jakieś pomysły?
Moja mazda to model z 94r silnik 1,8. Model ECU BPF9A. Cewki 4-pinowe.
Pozdrawiam
Jakiś czas temu miałem problem związany z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Zasugerowałem cewkę. Jednak po wymianie problem występuje nadal. Dodatkowo sprawdziłem wszystkie połączenia. Pomiędzy kostkami od cewek, oraz pomiędzy kostkami od cewek a ECU. Wszystkie przejścia prawidłowe wg schenatu. Macie może jakieś pomysły?
Moja mazda to model z 94r silnik 1,8. Model ECU BPF9A. Cewki 4-pinowe.
Pozdrawiam
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Jesli cewka jest ok to problemem moga byc: swiece, kable, brak kompresji, ew cos nie tak z ecu badz wiazka
Co znaczy brak iskry? Czasem jest ale przerywa w jakis warunkach czy pracuje tylko na 2 cylindrach?
Co znaczy brak iskry? Czasem jest ale przerywa w jakis warunkach czy pracuje tylko na 2 cylindrach?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
- Model: NA
- Wersja: 1,8 '94
- Lokalizacja: Wielkopolska
Kable i świece nowe. Nie odpala wogóle, wykrecilem swiece i testowo sprawdzałem na zewnątrz na każdym przewodzie. 1 i 4 iskra jest, na 2 i 3 brak. Wiązka niby ok, sprawdzałem przejścia z kostek do ecu.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
aras1009 pisze:Kable i świece nowe. Nie odpala wogóle, wykrecilem swiece i testowo sprawdzałem na zewnątrz na każdym przewodzie. 1 i 4 iskra jest, na 2 i 3 brak. Wiązka niby ok, sprawdzałem przejścia z kostek do ecu.
nie znam 1.8 w NA, czy jest tam modul zaplonowy (na prawym nadkolu) jak w 1.6? Jesli tak on tez moze byc podejrzany.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Nie, to jest zreszta lewe nadkole. Taki plaski modul z wtyczka i napisem bodaj J702 czy cos takiego
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Jesteś pewien, że iskra na 1 i 4 jest? IMO na dwóch cylindrach bardzo ciężko, ale powinien jakoś odpalać. Może sam zgasnąć od razu jak nie będziesz trzymał gazu, ale powinien "załapywać".
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
powiedzialbym ze powinien zapalic bez wiekszego problemu na 2 garach. Owszem bedzie dziwnie chodzil, i ciezko bedzie jechac ale dzialac powinien. Przynajmniej 1.6 tak ma.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
aras1009 pisze:Modułu zapłonowego nie mam w 1,8. Możliwe że winny jest czujnik położenia wałka? Próbuje sprawdzić wszystko.
jesli jest tak jak piszesz (swiece, kable, cewka nowe, polaczenia sprawdzone) to podejrzewalbym raczej ECU. W przypadku braku sygnalu z czujnika walka raczej nie dawalby zaplonu ani wtrysku w ogole (acz nie sprawdzalem tego). Sproboj odczytac bledy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 28 maja 2015, 10:30
- Model: NA
- Wersja: 1,8 '94
- Lokalizacja: Wielkopolska
Witam ponownie. Po wykonanej diagnostyce za pomoca diody LED komputer zwraca tylko jeden błąd o kodzie 3 (3 krótkie mrugnięcia) wg tabelki jest to SGT signal. Możecie mnie naprowadzić czy dobrze myślę że chodzi tu o czujnik CAS?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wyglada na to ze masz racje - chodzi o CAS
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Można sprawdzić oscyloskopem sygnał, który się generuje podczas kręcenia rozrusznikiem. CAS generuje dwa sygnały, jeden jest 2x częstszy od drugiego.
Pamiętaj, aby przy okazji wymiany CASa wymienić oring uszczelniający, bo inaczej leci olej na przewód chłodniczy i kapturek nieużywanego portu, co kończy się wybuchającym wężem chłodniczym.
Pamiętaj, aby przy okazji wymiany CASa wymienić oring uszczelniający, bo inaczej leci olej na przewód chłodniczy i kapturek nieużywanego portu, co kończy się wybuchającym wężem chłodniczym.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM