Strona 1 z 1
Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 12:56
autor: Sowaone
Mam pytanie na temat przesuniecia kata wyprzedzenia zaplonu za pomoca lampy stroboskopowej.
Kiedys natknalem sie na taki watek ze jest to popularny mod w Mx5, zeby zmienic na 14 stopni i ze cos to daje, ale nic wiecej nie pamietam i nie umiem znalezc watku.
Czy ktos moglby mi wytlumaczyc o co w tym chodzi, co to konkretnie daje i czy warto to zrobic?
z gory dziekuje za pomoc

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 13:30
autor: Alex
znana sprawa. Seryjny kat zaplonu to 10 stopni i wtedy auto jest mega dretwe. Przyspieszenie zaplonu daje lepszy zryw na niskich i srednich obrotach, gora zyskuje niewiele. Optimum jest rozne w zaleznosci od egzemplarza, zwykle 14 stopni jest bezpieczne tj daje wyczuwalny zysk a gora jeszcze nie traci, niektorzy probowali 16 stopni lub wiecej i dol moze byc (nie musi) jeszcze lepszy ale moga byc juz straty mocy na gorze. Generalnie trzeba eksperymentowac.
Do ustawiania nalezy zapiac zworke w gniezdzie diagn, inaczej zaplon plywa ze ciezko sie zorientowac ile jest.
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 14:12
autor: Phill
temat interesujacy

jest gdzies na forum poradnik jak to robic ? bo nie moge znalezc a tez bym sie pobawil-nie chce czegos popsuc robiac to metoda prob i bledow

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 15:12
autor: zsitanca
Niedawno natknąłem się na taki poradnik. Może będzie pomocny.
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 15:54
autor: rrutek
Do wypowiedzi Alexa dodałbym jeszcze jedno: należy rozsądnie dobierać wartości, żeby nie doprowadzić do spalania stukowego przy wyższych temperaturach, bo można na dłuższą metę zabić silnik

Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 16:28
autor: kammich
viewtopic.php?t=2962Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 20 lip 2017, 17:05
autor: Alex
rrutek pisze:Do wypowiedzi Alexa dodałbym jeszcze jedno: należy rozsądnie dobierać wartości, żeby nie doprowadzić do spalania stukowego przy wyższych temperaturach, bo można na dłuższą metę zabić silnik

moim zdaniem w tym silniku - przynajmniej w odprezonej 90ce - ciezko o spalanie stukowe, predzej o spadek mocy ale to jest powolna zaleznosc. Mialem okazje (przypadkiem) wyprzedzic zaplon o 15-20 stopni (tak, wyprzedzenie statyczne bylo 25-30 stopni!), tak bardzo ze silnik potrafil odbijac w druga strone przy zapalaniu ale gdy odpalil to nic slychac nie bylo. Nawet jakos jezdzil, ale po ustawieniu ok 15 bylo zauwazalnie lepiej. Jak dlugo by pojezdzil nie wiem.
W Hondzie Prelude juz 1-2 stopnie za duzo i zaczynalo byc slychac jakby gwozdzie sie w silniku przesypywaly. W MX tego nie ma nic a nic.
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 21 lip 2017, 6:35
autor: rrutek
W 115km na pewno się da, sam doświadczyłem. :p
Re: Kąt wyprzedzenia zapłonu
: 21 lip 2017, 6:39
autor: SPAM
Kręcić i sie nie bac. Akurat od tego nimomu nic nie padlo. Jak ktos strachliwy w upaly lac 98 bo pozniej stuka. Moim zdaniem czuć roznice, ja mam w turbo tez przyspieszony, dopiero jak wchodzi doładowanie cofa komp.