witam,
proszę o pomoc, może ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z takim problemem, mianowicie:
podczas jazdy, przy ujęciu gazu (auto jest na "biegu") słychać "szum", nie jest to jakaś straszna tragedia, ale mnie denerwuje,
dałem auto do znajomego mechanika, była zdemontowana skrzynia biegów - w środku łożyska, koła zębate - OK, bez uszczerbień zębów, luzów,
padło podejrzenie na wał napędowy, był zdemontowany, nie ma żadnych luzów na krzyżakach, przy przełamywaniu krzyżaków do kąta prostego jest wyczuwalny lekki przeskok, lecz wał pracuje na "wyprostowanych" krzyżakach więc nie powinno to mieć znaczenia, mechanik dzwonił do f-my z Poznania, gdzie wysyła wały do regeneracji i też to potwierdził,
sprawdzona została też skrzynka rozdzielcza (lecz już bez rozkręcania na części pierwsze - pewnie ktoś powie co to za sprawdzenie) i osie napędowe, nie ma tam żadnych wyczuwalny luzów, olej czysty,
nadmienię jeszcze , że były wymieniane hamulce (tarcze, klocki) - ale hamulcy nie podejrzewam, ponieważ po wrzuceniu na "luz", szumu nie ma,
z góry dziękuję za jakąkolwiek sugestię odnośnie rozwiązania tego problemu,
pozdrawiam
tm_mm
Problem z napędem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Hej,
Nie wiem od kiedy masz swoje NA, przypuszczam, że od niedawna; zakładając, że wiem, o który dzwięk chodzi (delikatny szum, słychać podczas spokojnej i równej jazdy oraz właśnie przy ujęciu gazu na biegu, a znika na luzie):
Jest to najprawdopodobniej dźwięk dyferencjału, mam taki sam u siebie, po zmiane dyfra na torsen jest nieco głośniejszy (co jest logiczne), być może nowe dyferencjały tego problemu nie mają, ale nie wiem czy gdziekolwiek taki znajdziesz (mój miał przebieg 130k km).
Moim zdaniem nie jest to coś czym trzeba się przejmować, przejeździłem autem już około 600km po torze i przy upalaniu nic się nie stało, żadnych zmian.
Po prostu część uroku NA, aczkolwiek warto pytać dalej, być może ktoś ma inne zdanie na ten temat
Jeśli Cię to bardzo irytuje to proponuję wyciszyć tył auta za fotelami.
Pozdrawiam
Nie wiem od kiedy masz swoje NA, przypuszczam, że od niedawna; zakładając, że wiem, o który dzwięk chodzi (delikatny szum, słychać podczas spokojnej i równej jazdy oraz właśnie przy ujęciu gazu na biegu, a znika na luzie):
Jest to najprawdopodobniej dźwięk dyferencjału, mam taki sam u siebie, po zmiane dyfra na torsen jest nieco głośniejszy (co jest logiczne), być może nowe dyferencjały tego problemu nie mają, ale nie wiem czy gdziekolwiek taki znajdziesz (mój miał przebieg 130k km).
Moim zdaniem nie jest to coś czym trzeba się przejmować, przejeździłem autem już około 600km po torze i przy upalaniu nic się nie stało, żadnych zmian.
Po prostu część uroku NA, aczkolwiek warto pytać dalej, być może ktoś ma inne zdanie na ten temat

Jeśli Cię to bardzo irytuje to proponuję wyciszyć tył auta za fotelami.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Może to wynikać z nieprawidłowego ustawienia dyferencjału względem skrzyni, na mocowaniu ramy PPF do skrzyni masz regulację (możesz w różnych pozycjach je skręcić względem siebie). Walczyłem u siebie długo z tym dźwiękiem i udało mi się go tylko pomniejszyć. Moja konkluzja była jedna: bez dyferencjału z tłumikiem drgań (nie występuje on w przedliftowych NA) nie ma opcji się pozbyć tego całkowicie. Może się mylę, ale wg mnie po prostu wraz z zużyciem wszystkich elementów układu napędowego pojawiają się luzy, których nie ma co zniwelować - stąd te dźwięki.
Warto oczywiście na podnośniku sprawdzić, czy dźwięk nie pochodzi np. z wydechu, jego osłon itp. Rzuć też okiem na poduszki silnika, mocowanie downpipe'a do skrzyni, bo to też może prowadzić o sytuacji, których na podnośniku nie zdiagnozujesz.
Warto oczywiście na podnośniku sprawdzić, czy dźwięk nie pochodzi np. z wydechu, jego osłon itp. Rzuć też okiem na poduszki silnika, mocowanie downpipe'a do skrzyni, bo to też może prowadzić o sytuacji, których na podnośniku nie zdiagnozujesz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM