Nierówno stoi

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
HDM
Posty: 187
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

20 cze 2017, 10:31

Czesc! Mam mały niuans w głowie i nie wiem co z tym zrobic :)
Podczas zimy zmienilem sprezyny na eibach prokit i smigam tak do dziś ale jakis czas temu zauwazyłem, że auto stoi nierówno, tj. w prawe przednie nadkole włożę dwa palce a w lewe ledwo jeden, generalnie róznica jest ok 1.5cm z przodu i niecały cm z tylu, lewa strona jest nizej niz prawa.
Cofnąłem sie do mechaników, którzy mi zmieniali spreżyny i stwierdzili ze buda moze byc krzywa bo wg nich wszystko jest dobrze założone.
Od razu włączyła sie panika i ruszyłem do dobrego blacharza na pomiar kasty czy poprzedni właściciel mi nie zostawił jakiejś przykrej niespodzianki, ale na szczęscie wszystko jest idealnie więc troche się uspokoiłem, następnie udałem się na pomiar geometrii i- faktycznie troche trzeba było przestawiac ale ustawili bez problemu.
Miał ktoś podobny przypadek? Ktoś ma jakieś pomysły ? Planuje zmienic kolumy albo same sprezyny stronami co pewnie jakos mnie naprowadzi ale nie mam czasu teraz..
Może złozyli cos nie tak? Jakas guma/blaszka/cokolwiek załozone w zlej kolejnosci albo odwrotnie ? Albo wada samych sprezyn? Może to juz czas na gwint :diablo:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2017, 10:54

Sprężynę trzeba dobrze ustawić z tego co pamiętam. I dobrze na gumie ułożyć. Mogli coś źle złożyć. Ktoś już miał taki przypadek

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrnow
Posty: 29
Rejestracja: 23 kwie 2015, 11:35
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2017, 18:38

To raczej nie jest odosobniony przypadek. Miałem to samo z oryginalnymi sprężynami, po wymianie na Prokit jest znacznie lepiej, ale płaszczyzny wciąż nie mam idealnej.

Zostawiam Ci link do wątku kolegi Nickesha -
tam rozwiązanie było w mocowaniu amortyzatorów.

viewtopic.php?f=25&t=15060&p=290019&hilit=Przechy%C5%82%2C+nier%C3%B3wne+zawieszenie#p290019
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

22 cze 2017, 9:12

Najlepiej zdjać i zmierzyć sprężyny. U mnie długości sprężyn starych jak i nowych rózniły się ok 1cm. Dłuższe poszły na stronę kierowcy. Auto stoi prosto.
Ale na starym prokicie włożonym na chybił trafił dało się zmierzyć różnicę na aucie - ok 0,5cm.
debet
Posty: 30
Rejestracja: 28 mar 2016, 15:28
Model: NC

27 cze 2017, 10:28

Obstawiam pomylenie sprężyn, ewentualnie źle osadzone na dole.

A no i zmień warsztat bo jak Szefu po swojej robocie mówi, że kasta krzywa to jakaś tragedia.
Co do geometrii 98% Warsztatów co posiada sprzęt nie umie ustawiać geometrii, u mnie w okolicy jest z 8 zakładów, Tragedia.

Dopiero w Zduńskiej Woli oddalonej 20km "Szmida" fachowiec. Co do mx 5 to mało kto umie ustawić prawidłowo. ASO się wykłada.........
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 187
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

28 cze 2017, 6:07

Dzieki ekipa za odzew :) aktualnie lakieruje swoje daily wiec miata musi smigac. Ale tylko zloze tamta fure do kupy to rozkladam zawias w miacie tak jak mowicie i bede drazyc
ODPOWIEDZ