Dojazdówka - alternatywne rozwiązanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Zaczalem sie rozgladac za dojazdowka, ktorej w mojej miacie po prostu nie ma. Po jakims czasie zaczalem sie zastanawiac czy kilkunastoletnia opona ma jakikolwiek sens. Pytanie brzmi czy warto kupic oryginalna dojazdówke i wymienic stara opone na nowa w odpowiednim rozmiarze, czy zastosowac jakies inne rozwiazanie? Podzielcie sie prosze swoimi patentami badz pomyslami na pierwsza pomoc dla przebitej/rozerwanej opony.
Hockey Puck - 93' NA
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away."
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja przeszedłem na assistance + zestaw naprawczy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Dewuer pisze:Zaczalem sie rozgladac za dojazdowka, ktorej w mojej miacie po prostu nie ma. Po jakims czasie zaczalem sie zastanawiac czy kilkunastoletnia opona ma jakikolwiek sens. Pytanie brzmi czy warto kupic oryginalna dojazdówke i wymienic stara opone na nowa w odpowiednim rozmiarze, czy zastosowac jakies inne rozwiazanie? Podzielcie sie prosze swoimi patentami badz pomyslami na pierwsza pomoc dla przebitej/rozerwanej opony.
Ja mam w dwóch autach pełnowymiarowe , w miacie mam dojazdówkę - po 15 latach wygląda nienajgorzej, trzyma ciśnienie, guma nie jest popękana.
Co do wymiany opony w dojazdówce to nie wiem czy da się taką dostać bez wiekszego kombinowania.
turbo pchała pisze:Ja przeszedłem na assistance + zestaw naprawczy.
a sprawdzałeś zapisy assistance? Bo w moim jest napisane że auto musi mieć sprawne koło zapasowe albo dojazdówkę.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
To ja inaczej... jaka dojazdówka będzie pasowała do NC? Zestaw naprawczy....taaaaaa.
Myślałem o takiej z Mazdy 6 rocznik 2004 ale to 15'....to raczej nie wejdzie:(
Myślałem o takiej z Mazdy 6 rocznik 2004 ale to 15'....to raczej nie wejdzie:(
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
A jak uszkodzę bok opony to co mi pomoże zestaw naprawczy? Nie to żebym wymyślał ale miałem już taki przypadek w cywilnym aucie że dostałem kamieniem podczas wyprzedzania Tira- bok opony uszkodzony- zestaw naprawczy można sobie wsadzić w .....
assistance.....co szybciej dojedzie ? asistance czy ja już założe dojazdówke?
Mało które auto ..w dzisiejszych czasach , cholera , moje będzie retro oldschool , zakładam zapas w 10 min i jadę dalej
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Na grubo ponad 10 kapci ( z tego 4 w miacie)tylko jeden nadawał sie do naprawy -reszta miała rozerwany bok. Odnośnie asistance - nie wiem jak jest teraz w Polsce ale moje ubezpieczenie oferuje lawete do warsztatu jeżeli nie masz koła ze sobą.
Dojazdówkę możesz kupić z byle czego byle sie rozstaw śrub zgadzał. Pierscień centrujący można dorobić ale od biedy nawet bez niego idzie na takim kole dojechać do celu.
Na 99% dojazdówka będzie miała inną średnicę/obwód a co za tym idzie pojawi się dylemat gdzie ją założyć (na przód czy na tył) a drugi problem to wielkość przednich hamulców, musi być tak duża żeby weszła nad zacisk.
Jednak jestem zwolennikiem assitance. Korzystałem o 0:30 i gość znalazł wulkanizatora który zrobił mi 2 koła i prostowanie stalowej felgi (2 pogiąłem). Fakt, trwało to znacznie dłużej niż wymiana zapasówki ale 2 i tak nie miałem.
Jednak jestem zwolennikiem assitance. Korzystałem o 0:30 i gość znalazł wulkanizatora który zrobił mi 2 koła i prostowanie stalowej felgi (2 pogiąłem). Fakt, trwało to znacznie dłużej niż wymiana zapasówki ale 2 i tak nie miałem.
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
10 to sporo, na 60k rocznie roznymi autami srednio lapie 0.3 gumy/rocznie (akurat ostatnia byla w miacie i dalo sie zalatac samemu ogla i sznurkiem)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
- AaaA
- Donator
- Posty: 616
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
Ja tylko swoje gumy licze:))) wychodzi na to ze czesciej pomagam innym niz sobie:)))
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport zastępczo Toyobaru
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Mam prawo jazdy od 17 lat więc wychodzi jeden kapeć na niecałe dwa lata
wojteks pisze: ↑08 lut 2021, 16:09Na 99% dojazdówka będzie miała inną średnicę/obwód a co za tym idzie pojawi się dylemat gdzie ją założyć (na przód czy na tył) a drugi problem to wielkość przednich hamulców, musi być tak duża żeby weszła nad zacisk.
Jednak jestem zwolennikiem assitance. Korzystałem o 0:30 i gość znalazł wulkanizatora który zrobił mi 2 koła i prostowanie stalowej felgi (2 pogiąłem). Fakt, trwało to znacznie dłużej niż wymiana zapasówki ale 2 i tak nie miałem.
No niestety w aucie takim jak miata trzeba czasem przełożyć koło z przodu na tył i dopiero z przodu montować dojazdówkę.
Piszecie że laweta i po sprawie. No generalnie macie racje ale są takie sytuacje (rzadkie)kiedy liczenie na pomoc z zewnątrz się nie opłaca.
Ja miałem tak dwa razy na północy szkocji - za pierwszym razem miałem dojazdówkę więc dojechałem do jedynego serwisu w okolicy(jedyne4.5 godziny jazdy) tylko po to zeby sie dowiedzieć że opon w moim rozmiarze nie mają. Mogą mieć na przyszły tydzień. Cudem mi wtedy znaleźli w śmietniku jakąś dziesięcioletnią gumę.
Drugi raz złapałem gumę wieczorem.laweta bez problemu dojedzie ale musi przypłynąć promem. A promy nie kursują do rana na szczęście tym razem miałem dwa pełno wymiarowe koła zamiast fotela pasażera.
Także dobre assistance jest ok, chyba że akurat zbieg okoliczności nie podpasuje, albo musisz być w stanie jechać dalej a nie czekać na pomoc.
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Przerabiałem temat dojazdówki do NC u siebie przed dłuższą trasą po Bałkanach (w opcji "mało uczęszczane drogi"). Wolałem mieć niż nie mieć pomimo dobrego assistance. Na szczęście się nie przydała wtedy, natomiast poratowała 2x na MC kogoś innego...
Nie wystarczy dobrać ją po rozstawie śrub i otworze centrującym. Problemem są hamulce w NC - dojazdówka 16" (taki rozmiar mam) musi mieć odpowiedni offset. Na przykład standardowa dojazdówka (żółta) z mazdy 6 pierwszej generacji nie wejdzie - sprawdziłem.
Dojazdówkę , z uwagi na różnice w obwodzie, powinno się zakładać na oś nie napędzaną.
Moja wygląda tak, w zestawie były też nakrętki kól -oryginalne z mazdy nie pasowały: https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... e=facebook
rozstaw śrub: 5x114,3
otwór centrujący: 67,1
opona: 125/70R16
średnica koła: ok 60 cm
Wg opisu pasuje do:
Mazda 6 I 4/5 drzwi (2002-2007)
Mazda 6 I Kombi (2002-2007)
Mazda 6 II 4/5 drzwi (2007-2012)
Mazda 6 II Kombi (2008-2012)
Mazda MX-5 III Cabrio (2005-2015)
Mazda RX-8 Coupe (2003-2012)
Z tym, że jest wspomniałem wyżej nie każda dojazdówka 16" z mazdy 6 będzie pasować do mx5, ale każda z mx5 będzie ok do mazdy 6...
Mieści się bez problemu w bagażniku wraz z bagażem dla 2 osób.
Uwaga, nie wchodzi na hamulce brembo od clio zaadaptowane na przednią oś w NC (testowane).
Nie wystarczy dobrać ją po rozstawie śrub i otworze centrującym. Problemem są hamulce w NC - dojazdówka 16" (taki rozmiar mam) musi mieć odpowiedni offset. Na przykład standardowa dojazdówka (żółta) z mazdy 6 pierwszej generacji nie wejdzie - sprawdziłem.
Dojazdówkę , z uwagi na różnice w obwodzie, powinno się zakładać na oś nie napędzaną.
Moja wygląda tak, w zestawie były też nakrętki kól -oryginalne z mazdy nie pasowały: https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... e=facebook
rozstaw śrub: 5x114,3
otwór centrujący: 67,1
opona: 125/70R16
średnica koła: ok 60 cm
Wg opisu pasuje do:
Mazda 6 I 4/5 drzwi (2002-2007)
Mazda 6 I Kombi (2002-2007)
Mazda 6 II 4/5 drzwi (2007-2012)
Mazda 6 II Kombi (2008-2012)
Mazda MX-5 III Cabrio (2005-2015)
Mazda RX-8 Coupe (2003-2012)
Z tym, że jest wspomniałem wyżej nie każda dojazdówka 16" z mazdy 6 będzie pasować do mx5, ale każda z mx5 będzie ok do mazdy 6...
Mieści się bez problemu w bagażniku wraz z bagażem dla 2 osób.
Uwaga, nie wchodzi na hamulce brembo od clio zaadaptowane na przednią oś w NC (testowane).
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
DziękujęKrzych pisze: ↑10 lut 2021, 21:36Przerabiałem temat dojazdówki do NC u siebie przed dłuższą trasą po Bałkanach (w opcji "mało uczęszczane drogi"). Wolałem mieć niż nie mieć pomimo dobrego assistance. Na szczęście się nie przydała wtedy, natomiast poratowała 2x na MC kogoś innego...
Nie wystarczy dobrać ją po rozstawie śrub i otworze centrującym. Problemem są hamulce w NC - dojazdówka 16" (taki rozmiar mam) musi mieć odpowiedni offset. Na przykład standardowa dojazdówka (żółta) z mazdy 6 pierwszej generacji nie wejdzie - sprawdziłem.
Dojazdówkę , z uwagi na różnice w obwodzie, powinno się zakładać na oś nie napędzaną.
Moja wygląda tak, w zestawie były też nakrętki kól -oryginalne z mazdy nie pasowały:
Screenshot_20210210-222146_Allegro.jpg
https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdow ... e=facebook
rozstaw śrub: 5x114,3
otwór centrujący: 67,1
opona: 125/70R16
średnica koła: ok 60 cm
Wg opisu pasuje do:
Mazda 6 I 4/5 drzwi (2002-2007)
Mazda 6 I Kombi (2002-2007)
Mazda 6 II 4/5 drzwi (2007-2012)
Mazda 6 II Kombi (2008-2012)
Mazda MX-5 III Cabrio (2005-2015)
Mazda RX-8 Coupe (2003-2012)
Z tym, że jest wspomniałem wyżej nie każda dojazdówka 16" z mazdy 6 będzie pasować do mx5, ale każda z mx5 będzie ok do mazdy 6...
Mieści się bez problemu w bagażniku wraz z bagażem dla 2 osób.
Uwaga, nie wchodzi na hamulce brembo od clio zaadaptowane na przednią oś w NC (testowane).
To nieco rozjaśnia sytuacje, takiej będę szukał ... zacznę...niedaleko....obok w garażu ...od kombi mojej kobiety
(pewnie jej niepotrzebna )
A tak na poważnie to od razu widać różnice w budowie felgi- Twoja czarna bardziej odstaje od żółtej i myślę że tu jest pies pogrzebany...aby weszło na hamulce...cena też odstaje...120 żólta...320 czarna
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Potwierdzam że dojazdówka z aukcji którą pokazał wyżej Krzych pasuje, działa, i mieści się w bagażniku
- Załączniki
-
- 1.jpg (251.63 KiB) Przejrzano 1558 razy
-
- 2.jpg (629.94 KiB) Przejrzano 1558 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dojazdowka ma niby sens, ale to zbrodnia dokonana na przestrzeni bagażowej. Ja mam zestaw naprawczy za 40 PLN. Jakieś takie uszczelniacze z narzędziami do umieszczenia ich w dziurze i puszkę K2, która wypełnia oponę bez konieczności użycia kompresora. Do tego assistance na opony w całej Europie. Na ostatnie 100 000km gumę złapałem 1x, ale zostawiłem wkręta w oponie i dojechałem do domu i wulkanizatora
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm