Dyfer z przełożeniem 3.636

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Gentoo
Posty: 12
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:55
Model: NB MSM
Lokalizacja: Wwa

09 kwie 2017, 3:32

Poszukuję tańszego rozwiązania, niż zakup tego:

http://shop.mazmart.com/en/miata-ring-p ... 6361-94-05
$575+

Wg. tego wątku nie tylko australia miała dyfry z przełożeniem 3.636, ale europa też:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=10750

Tutaj jeszcze dodatkowe info o przełożeniach:
https://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S8_Gears.html

Dyfer MSM i półosie różnia się od normalnej miaty wg.:
http://miataturbo.wikidot.com/differential

Be advised that the 2004-2005 Mazdaspeed Miata was equipped with a similar 7" ring and pinion, but the differential unit itself is larger. When referring to a "1.8 LSD" the presumption is that the MSM is not included in that category. The MSM also uses larger axles, which are only compatible with the MSM diff.


Podsumowując powinienem być w stanie kupić dyfer z europejskiej 6 biegowej miaty i wyciągnąć z niego te dwa elementy, które mnie interesują i przełożyć do mojego dyfra.

Pytanie tylko czy wszystkie europejskie 6 biegowe MX-5 mają dyfry 3.636 czy niektóre mają 3.909 jak sugerują posty na miata.net? jeżeli nie to, które wersje mają to co mnie interesuje? czy są jakieś różnice z zewnątrz? oznaczenia, cokolwiek?

Przydałby mi się też ten element do prędkościomierza...
MSM x 2
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 723
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

09 kwie 2017, 7:21

Ostatnio interesowałem się tematem. Z postów na forum wynika, że europejskie 6b miały przełożenie 3,6.. a 3.9 miały amerykańce.

Sprawdzić można organoleptycznie kręcąc częścią która łączysz z wałem. Ja w miejsce montażu osi włożyłem zrolowana kartkę papieru i nacialem kawałek tworząc jakby wskazówkę. O tak:
Obrazek

Jeżeli kręcąc wskazana wyżej częścią wykonasz około 4 obrotow, a Twoja wskazówka wykona pełny obrót o 360 stopni to masz dyfer z przełożeniem 3.9 lub 4.1. jeśli wykonasz około 3.5 obrotu to będzie to dyfer 3.6. Może nie jest to super precyzyjna metoda, ale powinna wystarczyć (dla precyzyjnego pomiaru zawsze możesz liczbę obrotów pomnożyć przez 10).
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

09 kwie 2017, 10:15

Europa miała 3.64 dla 6b oraz 4.1 dla 5b. Były jeszcze 4.3 w NA ale to można pominąć. Nie było natomiast u nas 3.9
Jeśli chcesz wydłużyć napęd w MSM to najprostsza droga to wymiana całego dyfra wraz z półosiami na taki z wersji 6b lub ew. zmiana przełożenia w Twoim dyferencjale. Koszt w obydwóch przypadkach będzie zbliżony bo i tak musisz kupić cały dyferencjał od 6b - ceny na poziomie ~1500 +/-400zł
Gentoo
Posty: 12
Rejestracja: 25 lut 2010, 14:55
Model: NB MSM
Lokalizacja: Wwa

09 kwie 2017, 12:00

Super. Dzięki vodka i rogl.

rogI pisze:Koszt w obydwóch przypadkach będzie zbliżony bo i tak musisz kupić cały dyferencjał od 6b - ceny na poziomie ~1500 +/-400zł

Faktycznie, biorąc pod uwagę dodatkową robotę z rozbieraniem drugiego dyfra robi się mała różnica. Porozglądam się za tymi dyframi.

Przy okazji: do dyfra z MSM nie pasują szpery dla zwykłego 1.8 ze względu na inne pół-osie, za to pasują szpery dla S2000.
MSM x 2
ODPOWIEDZ