Luz Osiowy Wału Korbowego

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

KaczorNS
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2013, 0:07
Lokalizacja: Nowy Sącz

03 kwie 2017, 15:22

Witam Klubowiczów.

Mam mały problem który mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Chodzi o luz osiowy wału korbowego, a dokładniej o półpierścienie którymi go ustalamy. Kupiłem nowe pół-pierścienie, od oryginalnych różnią się tylko szerokością tych rowków które są po jednej stronie półpierścienia, grubość nominalna. Problem polega na tym że nie wiem jak je zablokować żeby nie wypadły przy obracaniu się wału. Czy ktoś je wymieniał i wie jak to zrobić? Wersja NA 1.6 92r.
Załączniki
DSC_0052.JPG
DSC_0050.JPG
meaalveo
Posty: 24
Rejestracja: 03 maja 2016, 17:14
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Krosno/Wrocław

03 kwie 2017, 20:05

Ekspertem nie jestem ale czy przykręcane mocowanie z panewką nie zapobiega obróceniu i wypadnięciu? Tutaj filmik ze składania silnika i też nie ma chyba żadnej wzmianki o jakimś zabezpieczeniu. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pZE9fo-mmzA&t=0s[/youtube]
ODPOWIEDZ