przepustnica

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

30 mar 2009, 21:05

witam, dzis dobralem sie do czyszcenia silnika krokowego. wyciagnalem cala przepustnice, umylem dokladnie kazdy jej zakamarek. niestety nie ma oczekiwanego rezultatu.(obroty lekko faluja i po puszxczeniu gazu zostaja na okolo 1500 by po kilku sekundach spasc do normalnych okolo 800) byc moze cos zle zrobilem albo czegos nie zrobilem. moje pytania: czy plastkowa czesc na obrazku o nr 20-660 w niebieskawym kolorze po odkreceniu jednej srubki ktora jest przykrecona do aluminiowej reszty ktora jest za nia daje sie zdjac??? w zaden sposob nie bylem w stanie jej rozebrac a nie chcialem nic uszkodzic. jesli tak to w jaki sposob?
co reguluje czesc 18-9101? jest przykrecona dwoma srubkami i ma mozliwosc przesuniecia w obydwie strony w zakresie kilku mm?
czy sruba 13 w 75 odpowiada tylko i wylacznie za regulacje wolnych obrotow? czy zmienia te inne parametry benzyna-powietrze?
gdzie szukac innych przyczyn? auto 4 miesiace nie jezdzilo choc bylo raz w miesiacu odpalane na pol godz.

Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 mar 2009, 21:15

rafal pisze:co reguluje czesc 18-9101? jest przykrecona dwoma srubkami i ma mozliwosc przesuniecia w obydwie strony w zakresie kilku mm?

To czujnik położenia przepustnicy. Jeśli rusza się osiowo nie powinno mieć to znaczenia, bo mierzy kat otwarcia.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

30 mar 2009, 21:42

właśnie że TPS ma znaczenie :P bo komp jak będzie widział choćby 5% uchylenia przepustnicy to nie będzie dobrze regulował wolnych obrotów na biegu jałowym :/

a żeby ustawić TPS trzeba wejść w tryb diagnostyczny czyli zamostkowy Ten i gen w złączu diagnostycznym włączyć zapłon.
w tym trybie ECU załącza wentylator chłodnicy w momencie gdy wykryje uchylenie przepustnicy.
aby prawidłowo ustawić TPS potrzebujesz szczelinomierz o grubości 0,5mm oraz 0,7mm
szczelinomierz umieszczasz między cięgnem przepustnicy a śrubą zderzakową i ustawiasz tą śrubę tak by wentylator był wyłączony przy szczelinie 0,5mm a załączył się przy szczelinie 0,7mm.

jak już ustawisz tps to możesz odpalić auto (nadal w trybie diagnostycznym czyli TE+GEN) i regulując śrubą na przepustnicy (13-W75) należny ustawić obroty na poziomie 850 RPM oraz ustawić zapłon ( teraz nie pamiętam ile stopni :/ )
teraz można wyjść z trybu diagnostycznego i autko powinno ładnie regulować obroty jeśli jednak tego nie robi to coś jeszcze jest uszkodzone
Mazda mx5 NB 1,8 00r
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

11 lut 2011, 20:33

witam mam pytanie zwiazane z tpsm musze regulowac srubą zderzeniową a nie czujnikiem polozenia przepustnicy?
Robertus
ODPOWIEDZ