właśnie że TPS ma znaczenie

bo komp jak będzie widział choćby 5% uchylenia przepustnicy to nie będzie dobrze regulował wolnych obrotów na biegu jałowym :/
a żeby ustawić TPS trzeba wejść w tryb diagnostyczny czyli zamostkowy Ten i gen w złączu diagnostycznym włączyć zapłon.
w tym trybie ECU załącza wentylator chłodnicy w momencie gdy wykryje uchylenie przepustnicy.
aby prawidłowo ustawić TPS potrzebujesz szczelinomierz o grubości 0,5mm oraz 0,7mm
szczelinomierz umieszczasz między cięgnem przepustnicy a śrubą zderzakową i ustawiasz tą śrubę tak by wentylator był wyłączony przy szczelinie 0,5mm a załączył się przy szczelinie 0,7mm.
jak już ustawisz tps to możesz odpalić auto (nadal w trybie diagnostycznym czyli TE+GEN) i regulując śrubą na przepustnicy (13-W75) należny ustawić obroty na poziomie 850 RPM oraz ustawić zapłon ( teraz nie pamiętam ile stopni :/ )
teraz można wyjść z trybu diagnostycznego i autko powinno ładnie regulować obroty jeśli jednak tego nie robi to coś jeszcze jest uszkodzone