Montaż kierownicy w modelu z poduszką powietrzną
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie bardzo mogłem znaleźć odpowiedniego tematu w szukajce, więc zakładam nowy. Jeśli jednak jest coś w tym temacie to przepraszam i proszę moda o przeniesienie
Planuje wymienić niedługo kierownicę na aftermarket, problem polega na tym że mam wersję z airbagiem i z tego co wiem większość standardowych nab, w tym najbardziej popularna od momo do takich nie pasuje, bo blokują przewody.
Po internecie krążą poradniki jak sobie z tym poradzić, ale wymaga to sporych modyfikacji, a jeśli jest możliwość wolałbym tego uniknąć.
Przerabiał to ktoś?
Czy można dostać u nas nabę która weszłaby bez problemów? Wiem że są takie naby produkcji Daikei które przy okazji rozwiązują problem migającego ostrzeżenia na desce, ale 160$ za nabę nie uśmiecha mi się płacić, już nawet o kosztach przesyłki nie wspominając.
Planuje wymienić niedługo kierownicę na aftermarket, problem polega na tym że mam wersję z airbagiem i z tego co wiem większość standardowych nab, w tym najbardziej popularna od momo do takich nie pasuje, bo blokują przewody.
Po internecie krążą poradniki jak sobie z tym poradzić, ale wymaga to sporych modyfikacji, a jeśli jest możliwość wolałbym tego uniknąć.
Przerabiał to ktoś?
Czy można dostać u nas nabę która weszłaby bez problemów? Wiem że są takie naby produkcji Daikei które przy okazji rozwiązują problem migającego ostrzeżenia na desce, ale 160$ za nabę nie uśmiecha mi się płacić, już nawet o kosztach przesyłki nie wspominając.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
D4C pisze:Nie bardzo mogłem znaleźć odpowiedniego tematu w szukajce, więc zakładam nowy.
poważnie?
viewtopic.php?f=25&t=4601&hilit=naba
viewtopic.php?f=25&t=20071&hilit=naba
viewtopic.php?f=25&t=13475&hilit=naba
viewtopic.php?f=25&t=6542&hilit=naba
viewtopic.php?f=25&t=11058&hilit=naba
viewtopic.php?f=25&t=2488&hilit=naba
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Super tematy, szkoda że kilkuletnie i nie do końca o tym czego szukam.
Pytałem o to czy da się gdzieś tu u nas dorwać nabę które zaoszczędziły by bezpowrotnej ingerencji w taśmę, bo to jak sobie poradzić drutując znalazłem na miata net.
Pytałem o to czy da się gdzieś tu u nas dorwać nabę które zaoszczędziły by bezpowrotnej ingerencji w taśmę, bo to jak sobie poradzić drutując znalazłem na miata net.
Tez jeszcze sie nie uporalem z tym mam nabe Nardi i kierownice ale naba jest do wersji bez poduszki i musiałem usunąć taśmę aby ją zamontować wszystko ok ale nie mam klaksonu.
Wydaje mi się że rozwiązaniem może być montaż tej taśmy do wersji bez poduszki lub zrobienie jakiegoś podłączenia.
Zresztą gdzieś ty wrzucałem foty jak wygląda moja naba.
Wydaje mi się że rozwiązaniem może być montaż tej taśmy do wersji bez poduszki lub zrobienie jakiegoś podłączenia.
Zresztą gdzieś ty wrzucałem foty jak wygląda moja naba.
White NA BP'95
Świetnie że wspomniałeś o nabie nardi, bo zastanawiałem się nad nią a w internecie niewiele o nich jest, szkoda że ma ten sam problem co momo.
Też myślę że byłoby to najrozsądniejsze, bo na pewno powinno dać się to podmienić. Jeśli uda Ci się zdobyć to pochwal się rezultatami.
Prawdopodobnie uda mi się to rozwiązać w inny sposób, jak już zdobędę co trzeba to wszystko opiszę dla potomnych.
ubek pisze:Wydaje mi się że rozwiązaniem może być montaż tej taśmy do wersji bez poduszki lub zrobienie jakiegoś podłączenia.
Też myślę że byłoby to najrozsądniejsze, bo na pewno powinno dać się to podmienić. Jeśli uda Ci się zdobyć to pochwal się rezultatami.
Prawdopodobnie uda mi się to rozwiązać w inny sposób, jak już zdobędę co trzeba to wszystko opiszę dla potomnych.
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Arvi znalazł kiedyś tutorial na nutzach, który uchronił również mnie przed rozwalaniem clockspringa i naby oraz pozwolił ogarnąć klakson: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=140810
Mam nadzieję, że pomoże
Mam nadzieję, że pomoże

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Tito01
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jest jeszcze opcja z nabą Boss kit, dostępną na alledrogo, jebaju, Aliexpress za grosze. Wywalasz z niej krążek z dolnej części tworząc miejsce na taśmę ze sterczącym kablem od airbag, wciągasz przez otwór w nabiera kabel od klaksonu i wszystko działa. Naba ma dwa rozstawu (Momo/Nardi).


Wysłane z XRN3P przy użyciu Tapatalka


Wysłane z XRN3P przy użyciu Tapatalka
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
flatline pisze:Arvi znalazł kiedyś tutorial na nutzach, który uchronił również mnie przed rozwalaniem clockspringa i naby oraz pozwolił ogarnąć klakson: http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=140810
Mam nadzieję, że pomoże
Mam nie tyle co dwie lewe ręce jeżeli chodzi o elektrykę ... lepsze porównanie to: mam dwie lewe ręce, zabandażowane, a jedna jest w gipsie ... a poradziłem sobie bez problemu z pociągnięciem klaksonu do kierownicy.
D4C pisze:Świetnie że wspomniałeś o nabie nardi, bo zastanawiałem się nad nią a w internecie niewiele o nich jest, szkoda że ma ten sam problem co momo.
Z dwoma kabelkami kombinujesz rezystorem (ale nie musisz - możesz zamalować światełko na desce lub żarówce), bo bez tego miga światełko airbag. Stąd też tyle filmików z US gdzie kolesie jeżdżą NB z aftermarketowymi kierownikami i na desce miga im poduszka. Nie jest to niezbędne, ale mega denerwujące.
Flatyline dobrze prawi. Do pełni szczęścia musisz wyodrębnić tylko jeden kabelek (zdejmij z ori fragment osłonki i z głowy) i pociągnąć go do kierownicy, kawałeczek miękkiej blaszki by ocierała o dół naby i z głowy - masz klakson. Nabę posmaruj jakąś wazeliną, smarem lub ... lubrykantem - cokolwiek śliskiego, co przewodzi prąd (nie, przed zakupem nie wiedziałem, czy lubrykant przewodzi prąd) i niwelujesz hałas ocierania blaszki o nabę.
Zaufaj mi - po rozebraniu osłony kierownicy i samej kierownicy zrozumiesz jak banalne jest to zadanie.

Możesz kupić nabe w wersji do kierownicy z poduszką - dziś odbieram swoją, jest nieco droższa od naby nie obsługującej poduszek, ale normalnie można dostać.
A tu jest super tutorial ze zdjęciami (dziś będę go przerabiał w praktyce):
http://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_postst ... k2-NB.aspx
A tu jest super tutorial ze zdjęciami (dziś będę go przerabiał w praktyce):
http://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_postst ... k2-NB.aspx
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
booschie pisze:Możesz kupić nabe w wersji do kierownicy z poduszką - dziś odbieram swoją, jest nieco droższa od naby nie obsługującej poduszek, ale normalnie można dostać.
Wiem że takie są, ale te co znalazłem (Dakei, Works Bell, HKB) to raz że u nas nie ma, a dwa że jednak "nieco droższymi" bym ich nie określił, a już na pewno nie z kosztami przesyłki. Jeśli udało Ci się coś znaleźć to śmiało, daj linki.
D4C pisze:booschie pisze:Możesz kupić nabe w wersji do kierownicy z poduszką - dziś odbieram swoją, jest nieco droższa od naby nie obsługującej poduszek, ale normalnie można dostać.
Wiem że takie są, ale te co znalazłem (Dakei, Works Bell, HKB) to raz że u nas nie ma, a dwa że jednak "nieco droższymi" bym ich nie określił, a już na pewno nie z kosztami przesyłki. Jeśli udało Ci się coś znaleźć to śmiało, daj linki.
Niestety okazało się, że w sklepie odebrałem standardową nabę MOMO - mimo że zamawiałem nabę w wersji z poduszką, sprzedawca przyjął zamówienie, ale i tak otrzymał to co wszyscy - czyli standardową nabę momo k5702

Także niestety - póki co zbłądziłem. Ale będę dawał znać, czy to Sparco istnieje i jest cenowo w miarę dostępne.
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
Ja dziś zrobiłem tak: wywaliłem mechanizm odbijaczy (clockspring), bo okazało się że żeby naba Momo w niego weszła, to trzeba albo spiłować nabę, albo plastik!
A klakson mam zamiar zrobić sobie pod przyciskiem w wolnej zaślepce - tak chyba będzie najprościej.
Podobno naby OMP są prostsze w montażu:
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... hlight=omp

Podobno naby OMP są prostsze w montażu:
https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... hlight=omp
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Powtórzę się - komplikujecie sobie prostą rzecz
Tutek, który wrzuciłem i to co powiedział Arvi daje możliwość instalacji każdej naby bez modyfikacji i działający klakson w kierze - potwierdzone info. Tak mam zrobione u siebie, clockspring leży na półce i wszystko działa od ponad roku.

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
flatline pisze:Powtórzę się - komplikujecie sobie prostą rzeczTutek, który wrzuciłem i to co powiedział Arvi daje możliwość instalacji każdej naby bez modyfikacji i działający klakson w kierze - potwierdzone info. Tak mam zrobione u siebie, clockspring leży na półce i wszystko działa od ponad roku.
@flatline masz rację. Sam nie wiem, dlaczego nie miałem siły kliknąć w ten podany przez Ciebie - chyba za dużo tego było. Dzięki za podbicie!
PS. Ten link powinien być wyróżniony albo wisieć gdzieś na zbiorczej stronie linków. Mamy na forum jakąś taką bazę wiedzy żeby nie musieć czytać niezwykle interesujących, ale zajmujących (czas) konwersacji?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
MarekJ pisze:Rozwinę temat:
Jakie osadzenie kierownicy wybrać?
Przy nabie momo i płaskiej kierownicy finalnie kiera będzie dalej od fotela czy bliżej?
Zastanawiam sie nad płaską kierownicą lub osadzeniem 65mm
Płaska będzie nieco dalej niż seria. 65mm nieco bliżej. Ja wybrałem 65mm i jestem zadowolony
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
- Verteru
- Posty: 311
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Jak miałem poduszkę w NA i taśmę całą zdjąłem po prostu (klakson mam na desce). Kierunki odbijają bez problemu.
Co do osadzenia to najlepiej bliżej kierowcy, będzie sporo więcej miejsca na nogi.
Co do osadzenia to najlepiej bliżej kierowcy, będzie sporo więcej miejsca na nogi.