Bążur!
Wczoraj korzystajac z chwili wolnego i suchosci pozornej na drodze wytargalem NC (1.8 2007) z garazu,
jak zwykle aku lekko zdechniete, wspomoglem kabelkami z innego gruza..
Zaświecila sie standardowo kontrolka od kontroli a-trakcji. Po kalibracji lewo-prawo zgasla i ruszylem w bój!
... po 40km WTEM! zapala sie kontrolka TC+ABS, slabo sobie mysle skoro jade >140 autobahnem, przejechalem tak kolejne 20km zatrzymalem sie, wylaczylem, wlaczylem, reset TC i.. dupa jak swieci tak swieci. ABS nie dziala , TC nie dziala.
Mysle, ok TY SUKO jedna, mam Ci ja w domu adapter blutut podlacze do kompa wywali blad bede wiedzial wszystko..
Otoz nie - bledow brak, kontrolki swieca.
Droga przyjaciolko jak życ? co robic? co sprawdzic? Czy wyrzucic na smietnik i kupic nowa ND? ;P
Kontrolka ABS i TC świeci sobie ciągle.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nie latałeś przypadkiem bokami i nie wyspinowało Cię? ABS razem z kontrolą trakcji mogą się zbuntować właśnie w ten sposób w momencie, w którym przednie koła kręcą się do tyłu, a tylne do przodu 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Óć
- Kontakt:
rrutek pisze:Nie latałeś przypadkiem bokami i nie wyspinowało Cię? ABS razem z kontrolą trakcji mogą się zbuntować właśnie w ten sposób w momencie, w którym przednie koła kręcą się do tyłu, a tylne do przodu ;)
A w życiu, grzecznie i po pańsku, moze troche szybciej niz zwykle bo mi "Najlepsza Z Żon" kazała szybko wracać..
Dalej - przed diagnostyką rozpialem wtyczke od ABS - wyczyscilem, sprawdzilem bezpiecznik od ABS - sprawny..
Nadal świecooo te kontrolki ! ;P
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Twój czytnik OBD2 w ogóle łączy się z ABSem? Nie wiem jak w NC, ale wielu nowszych autach podstawowym czytnikiem połączysz się co najwyżej z komputerem silnika i airbagami. 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Óć
- Kontakt:
rrutek pisze:Twój czytnik OBD2 w ogóle łączy się z ABSem? Nie wiem jak w NC, ale wielu nowszych autach podstawowym czytnikiem połączysz się co najwyżej z komputerem silnika i airbagami. :mrgreen:
Hm, to moze byc tak, ze sie nie laczy. Tylko jak to poznać?
Na Hamerykanskim forum Miaty napisali przy takim przypadku, że:
1. Akumulator - mimo, ze kreci, pali,jezdzi jak jest slaby to lipa
2. Czujnik swiatla stop przy waginosceptyku (pedale)
3. Modul ABS/Komp itp rzeczy po milion dukatów..
Zmienic akumulator i czujnik nie problem, problem bedzie jak to nic nie pomoże ;)
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wymieniaj nic bez diagnozy. Podjedź do mechanika, który ma sensowny czytnik błędów i powinno wypluć błędy, które powiedzą co jest nie tak. Osobiście obstawiam, że najzwyczajniej w świecie padł któryś czujnik ABSu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- irekJ
- Donator
- Posty: 2789
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
rogal767 pisze:Bążur!
Wczoraj korzystajac z chwili wolnego i suchosci pozornej na drodze wytargalem NC (1.8 2007) z garazu,
jak zwykle aku lekko zdechniete, wspomoglem kabelkami z innego gruza..
Zaświecila sie standardowo kontrolka od kontroli a-trakcji. Po kalibracji lewo-prawo zgasla i ruszylem w bój!
... po 40km WTEM! zapala sie kontrolka TC+ABS, slabo sobie mysle skoro jade >140 autobahnem, przejechalem tak kolejne 20km zatrzymalem sie, wylaczylem, wlaczylem, reset TC i.. dupa jak swieci tak swieci. ABS nie dziala , TC nie dziala.
Mysle, ok TY SUKO jedna, mam Ci ja w domu adapter blutut podlacze do kompa wywali blad bede wiedzial wszystko..
Otoz nie - bledow brak, kontrolki swieca.
Droga przyjaciolko jak życ? co robic? co sprawdzic? Czy wyrzucic na smietnik i kupic nowa ND? ;P
Sprawdź to:
1. Naładuj AKU, Zaparkuj na równym, wyprostuj koła, zgaś auto.
2. Odpal auto, kręć kołem do oporu w lewo aż do odbicia, potrzymaj sekundę i kręć do oporu w prawo, aż do odbicia, przetrzymaj sekundę, wyprostuj koła.
3. Zgaś auto, wyciąg kluczyk.
4. Odpal auto -> kontrolki powinny zgasnąć.
Daj znać czy pomogło. U mnie było to samo po padnięciu AKU.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Óć
- Kontakt:
irekJ pisze:Sprawdź to:
1. Naładuj AKU, Zaparkuj na równym, wyprostuj koła, zgaś auto.
2. Odpal auto, kręć kołem do oporu w lewo aż do odbicia, potrzymaj sekundę i kręć do oporu w prawo, aż do odbicia, przetrzymaj sekundę, wyprostuj koła.
3. Zgaś auto, wyciąg kluczyk.
4. Odpal auto -> kontrolki powinny zgasnąć.
Daj znać czy pomogło. U mnie było to samo po padnięciu AKU.
Generalnie to jakby od samego poczatku zrobilem i robie po padnieciu akumulatora tytulem uczenia TC.
Ale tu chodzi o kontrolke ABS :)
Zrobilem za to tak, naladowalem akumulator - mam bardzo prosty prostownik i mam prawie 99% pewnosci ze 10 letni Panasonic (aku) jest lekko mowiac padniety.
Wlozylem, zresetowalem j.w metoda TC, przejechalem 20m kontrolki zgasly.. OBIE :)
ABS dziala, TC dziala , nic sie nie swieci generalnie miod malina az z tej radochy pojezdzilem topdown.
Wszystko do czasu.. przejechalem ~40km WTEM! kontrolka ABS i TC znowu swieci.
Ladowanie = 13.9V wlasciwie stale niezaleznie od obrotow, wydaje mi sie, ze latem bylo >14.
Do momentu zaswiecenia kontrolek ABS dziala i TC dziala poprawnie.
Takze mysle sobie, ze zakupie jednakowoz NOWY akumulator i dam znac czy pomoglo.
Tylko pogoda taka jakas znowu nie emiksowa, zupelnie jak z motocyklami ;>
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ja bym najpierw zdiagnozowal usterke
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Óć
- Kontakt:
rrutek pisze:Nie wymieniaj nic bez diagnozy. Podjedź do mechanika, który ma sensowny czytnik błędów i powinno wypluć błędy, które powiedzą co jest nie tak. Osobiście obstawiam, że najzwyczajniej w świecie padł któryś czujnik ABSu.
Po riserczu stwierdzam jednakowoż, że TorquePro laczy sie prawie na 100% z modulem ABS bo u Hamerykanow ktos testowal i wyczail bledy centralki ABS (kody C.. i D..) .
Poza tym tak jak napisalem w innej odpowiedzi po "naladowaniu" akumulatora przez ~40km mam dzialajace wszystko ABS i TC nie swieci ;)
Czekam na nastepny sloneczny dzien i nowy aku.
A mechanik.. jakbym lubil jezdzic do mechanikow to nie zadawalbym tu pytan ;)
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Óć
- Kontakt:
rogal767 pisze:Alex pisze:ja bym najpierw zdiagnozowal usterke
Toteż diagnozuje ;)
Teraz pada snieg i to jest najgorsza usterka ;)
Pacjentka wyleczona.
Algorytm postępowania:
1. Kupić lub pożyczyć zgodny z ELM 1.5 interfejs (lub pojechać na diagnostykę do kogoś kto ma skaner Mazdy)
2. Ściągnąć Forscan
3. Połączyć się z autem
4. Odczytać błędy
5. Wymienić absolutnie dziwnie zachowujący się czujnik ABS w przednim kole (nowy ~400 uzywki od 150)
5a. Profilaktycznie sprawdzić stan akumulatora - sterownik ABS/TCS jest MEGA wrażliwy na najprawdopodobniej pojemność akumulatora (stare szroty nie trzymają pradu)
6. Cieszyć sie brakiem choinki na desce.