Kontrolka ABS i TC świeci sobie ciągle.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

30 gru 2016, 11:05

Bążur!

Wczoraj korzystajac z chwili wolnego i suchosci pozornej na drodze wytargalem NC (1.8 2007) z garazu,
jak zwykle aku lekko zdechniete, wspomoglem kabelkami z innego gruza..
Zaświecila sie standardowo kontrolka od kontroli a-trakcji. Po kalibracji lewo-prawo zgasla i ruszylem w bój!
... po 40km WTEM! zapala sie kontrolka TC+ABS, slabo sobie mysle skoro jade >140 autobahnem, przejechalem tak kolejne 20km zatrzymalem sie, wylaczylem, wlaczylem, reset TC i.. dupa jak swieci tak swieci. ABS nie dziala , TC nie dziala.
Mysle, ok TY SUKO jedna, mam Ci ja w domu adapter blutut podlacze do kompa wywali blad bede wiedzial wszystko..
Otoz nie - bledow brak, kontrolki swieca.
Droga przyjaciolko jak życ? co robic? co sprawdzic? Czy wyrzucic na smietnik i kupic nowa ND? ;P
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2016, 11:06

Nie latałeś przypadkiem bokami i nie wyspinowało Cię? ABS razem z kontrolą trakcji mogą się zbuntować właśnie w ten sposób w momencie, w którym przednie koła kręcą się do tyłu, a tylne do przodu ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

30 gru 2016, 11:11

rrutek pisze:Nie latałeś przypadkiem bokami i nie wyspinowało Cię? ABS razem z kontrolą trakcji mogą się zbuntować właśnie w ten sposób w momencie, w którym przednie koła kręcą się do tyłu, a tylne do przodu ;)

A w życiu, grzecznie i po pańsku, moze troche szybciej niz zwykle bo mi "Najlepsza Z Żon" kazała szybko wracać..
Dalej - przed diagnostyką rozpialem wtyczke od ABS - wyczyscilem, sprawdzilem bezpiecznik od ABS - sprawny..
Nadal świecooo te kontrolki ! ;P
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2016, 11:13

Twój czytnik OBD2 w ogóle łączy się z ABSem? Nie wiem jak w NC, ale wielu nowszych autach podstawowym czytnikiem połączysz się co najwyżej z komputerem silnika i airbagami. :mrgreen:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

30 gru 2016, 11:38

rrutek pisze:Twój czytnik OBD2 w ogóle łączy się z ABSem? Nie wiem jak w NC, ale wielu nowszych autach podstawowym czytnikiem połączysz się co najwyżej z komputerem silnika i airbagami. :mrgreen:

Hm, to moze byc tak, ze sie nie laczy. Tylko jak to poznać?
Na Hamerykanskim forum Miaty napisali przy takim przypadku, że:
1. Akumulator - mimo, ze kreci, pali,jezdzi jak jest slaby to lipa
2. Czujnik swiatla stop przy waginosceptyku (pedale)
3. Modul ABS/Komp itp rzeczy po milion dukatów..

Zmienic akumulator i czujnik nie problem, problem bedzie jak to nic nie pomoże ;)
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2016, 12:12

Nie wymieniaj nic bez diagnozy. Podjedź do mechanika, który ma sensowny czytnik błędów i powinno wypluć błędy, które powiedzą co jest nie tak. Osobiście obstawiam, że najzwyczajniej w świecie padł któryś czujnik ABSu.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2789
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

30 gru 2016, 14:13

rogal767 pisze:Bążur!

Wczoraj korzystajac z chwili wolnego i suchosci pozornej na drodze wytargalem NC (1.8 2007) z garazu,
jak zwykle aku lekko zdechniete, wspomoglem kabelkami z innego gruza..
Zaświecila sie standardowo kontrolka od kontroli a-trakcji. Po kalibracji lewo-prawo zgasla i ruszylem w bój!
... po 40km WTEM! zapala sie kontrolka TC+ABS, slabo sobie mysle skoro jade >140 autobahnem, przejechalem tak kolejne 20km zatrzymalem sie, wylaczylem, wlaczylem, reset TC i.. dupa jak swieci tak swieci. ABS nie dziala , TC nie dziala.
Mysle, ok TY SUKO jedna, mam Ci ja w domu adapter blutut podlacze do kompa wywali blad bede wiedzial wszystko..
Otoz nie - bledow brak, kontrolki swieca.
Droga przyjaciolko jak życ? co robic? co sprawdzic? Czy wyrzucic na smietnik i kupic nowa ND? ;P


Sprawdź to:
1. Naładuj AKU, Zaparkuj na równym, wyprostuj koła, zgaś auto.
2. Odpal auto, kręć kołem do oporu w lewo aż do odbicia, potrzymaj sekundę i kręć do oporu w prawo, aż do odbicia, przetrzymaj sekundę, wyprostuj koła.
3. Zgaś auto, wyciąg kluczyk.
4. Odpal auto -> kontrolki powinny zgasnąć.

Daj znać czy pomogło. U mnie było to samo po padnięciu AKU.
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

02 sty 2017, 9:27

irekJ pisze:Sprawdź to:
1. Naładuj AKU, Zaparkuj na równym, wyprostuj koła, zgaś auto.
2. Odpal auto, kręć kołem do oporu w lewo aż do odbicia, potrzymaj sekundę i kręć do oporu w prawo, aż do odbicia, przetrzymaj sekundę, wyprostuj koła.
3. Zgaś auto, wyciąg kluczyk.
4. Odpal auto -> kontrolki powinny zgasnąć.

Daj znać czy pomogło. U mnie było to samo po padnięciu AKU.

Generalnie to jakby od samego poczatku zrobilem i robie po padnieciu akumulatora tytulem uczenia TC.
Ale tu chodzi o kontrolke ABS :)
Zrobilem za to tak, naladowalem akumulator - mam bardzo prosty prostownik i mam prawie 99% pewnosci ze 10 letni Panasonic (aku) jest lekko mowiac padniety.
Wlozylem, zresetowalem j.w metoda TC, przejechalem 20m kontrolki zgasly.. OBIE :)
ABS dziala, TC dziala , nic sie nie swieci generalnie miod malina az z tej radochy pojezdzilem topdown.
Wszystko do czasu.. przejechalem ~40km WTEM! kontrolka ABS i TC znowu swieci.
Ladowanie = 13.9V wlasciwie stale niezaleznie od obrotow, wydaje mi sie, ze latem bylo >14.
Do momentu zaswiecenia kontrolek ABS dziala i TC dziala poprawnie.
Takze mysle sobie, ze zakupie jednakowoz NOWY akumulator i dam znac czy pomoglo.
Tylko pogoda taka jakas znowu nie emiksowa, zupelnie jak z motocyklami ;>
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 sty 2017, 9:30

ja bym najpierw zdiagnozowal usterke
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

02 sty 2017, 9:32

rrutek pisze:Nie wymieniaj nic bez diagnozy. Podjedź do mechanika, który ma sensowny czytnik błędów i powinno wypluć błędy, które powiedzą co jest nie tak. Osobiście obstawiam, że najzwyczajniej w świecie padł któryś czujnik ABSu.

Po riserczu stwierdzam jednakowoż, że TorquePro laczy sie prawie na 100% z modulem ABS bo u Hamerykanow ktos testowal i wyczail bledy centralki ABS (kody C.. i D..) .
Poza tym tak jak napisalem w innej odpowiedzi po "naladowaniu" akumulatora przez ~40km mam dzialajace wszystko ABS i TC nie swieci ;)
Czekam na nastepny sloneczny dzien i nowy aku.
A mechanik.. jakbym lubil jezdzic do mechanikow to nie zadawalbym tu pytan ;)
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

02 sty 2017, 9:33

Alex pisze:ja bym najpierw zdiagnozowal usterke

Toteż diagnozuje ;)
Teraz pada snieg i to jest najgorsza usterka ;)
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
rogal767
Posty: 22
Rejestracja: 07 sie 2013, 15:59
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Óć
Kontakt:

06 kwie 2017, 10:57

rogal767 pisze:
Alex pisze:ja bym najpierw zdiagnozowal usterke

Toteż diagnozuje ;)
Teraz pada snieg i to jest najgorsza usterka ;)


Pacjentka wyleczona.
Algorytm postępowania:

1. Kupić lub pożyczyć zgodny z ELM 1.5 interfejs (lub pojechać na diagnostykę do kogoś kto ma skaner Mazdy)
2. Ściągnąć Forscan
3. Połączyć się z autem
4. Odczytać błędy
5. Wymienić absolutnie dziwnie zachowujący się czujnik ABS w przednim kole (nowy ~400 uzywki od 150)
5a. Profilaktycznie sprawdzić stan akumulatora - sterownik ABS/TCS jest MEGA wrażliwy na najprawdopodobniej pojemność akumulatora (stare szroty nie trzymają pradu)
6. Cieszyć sie brakiem choinki na desce.
pozdr
rogal767
Były: NB99' , NC07'
Jest: NB01'
http://www.rogal.mig.edu.pl
ODPOWIEDZ