Wymiana górnych wahaczy przód oraz stabilizatorów
: 05 gru 2016, 18:30
Hej
Wg mnie przy wymianie górnych wahaczy przednich, co jest dosyć prostą sprawą, nie ma potrzeby regulowania zbieżności. Tylko należy pamiętać o dokręceniu tulei gdy auto stoi na kołach aby zapobiec skręceniu tulei.
Jedyne co trzeba zrobić to wykręcić 2 śruby w tulejach oraz wybić sworzeń i odłączyć dolne mocowanie amortyzatora, żeby wyjąć wahacz.
Nie ma tam żadnej regulacji zbieżności wiec nie powinno mieć na nią wpływu.
Kolejna sprawa: wymiana stabilizatorów na grubsze np. Eibach'a też nie powinna mieć wpływu na zmianę geometrii.
Dobrze myślę ?
Geometrię zrobiłbym po (myślę tutaj tylko o pracach na przednim zawieszeniu):
- wymianie wahaczy dolnych (lub tulei) gdzie są śruby nastawcze kątów,
- wymianie amortyzatorów i sprężyn,
- wymianie drążków kier. lub ich końcówek lub całej maglownicy.
Wg mnie przy wymianie górnych wahaczy przednich, co jest dosyć prostą sprawą, nie ma potrzeby regulowania zbieżności. Tylko należy pamiętać o dokręceniu tulei gdy auto stoi na kołach aby zapobiec skręceniu tulei.
Jedyne co trzeba zrobić to wykręcić 2 śruby w tulejach oraz wybić sworzeń i odłączyć dolne mocowanie amortyzatora, żeby wyjąć wahacz.
Nie ma tam żadnej regulacji zbieżności wiec nie powinno mieć na nią wpływu.
Kolejna sprawa: wymiana stabilizatorów na grubsze np. Eibach'a też nie powinna mieć wpływu na zmianę geometrii.
Dobrze myślę ?
Geometrię zrobiłbym po (myślę tutaj tylko o pracach na przednim zawieszeniu):
- wymianie wahaczy dolnych (lub tulei) gdzie są śruby nastawcze kątów,
- wymianie amortyzatorów i sprężyn,
- wymianie drążków kier. lub ich końcówek lub całej maglownicy.