pasek klinowy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

27 lut 2009, 12:34

hej wymienilem pasek klinowy na alternatorze bo piszczał jednak nowy tez piszczy mechnaik powiedzial ze musze to kuleczko na laternatorze tez wymienic.
Czy ma racje ??
Jak sie ono fachowo nazywa ??
Gdzie je mozna niedrogo kupic ?? ( w intercarsie zaproponowali mi orginal za 386 zł )
Mechnik sugerowal zeby wytoczyć takie na zamówienie bo bedzie tansze niz orginal i lepsze ??

Wojtek
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2009, 13:51

a dobrze masz naciągnięty ten pasek? u mnie też kiedyś piszczał, pomimo tego że wydawało mi się że jest bardzo dobrze naciągnięty. Pokazałem to wujasowi, wujas złapał się za klucz, naciągnął jeszcze bardziej alternator i nic nie piszczy (niby są teorie że pasek powinien uginać się o ileśtam przy nacisku jakimśtam... sam się przekonałem o tym, że te teorie nijak mają się do rzeczywistości)
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

27 lut 2009, 14:14

Wujo pisze:sam się przekonałem o tym, że te teorie nijak mają się do rzeczywistości)

Łożyska zużywają się proporcjonalnie do czasu...absolutnie nie masz racji. Za jakiś czas rozpadnie Ci się któreś łożysko o ile masz teraz za mocno. Być może rzeczywiście był naciągnięty wcześniej za słabo. Do sprawdzania siły naciągu paska jest specjalne narzędzie, którego często w warsztatach nie mają.
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2009, 15:18

Dużo zależy też od jakości paska. Miałem tani pasek i piszczał zawsze jak zapalałem podczas wilgotnej pogody. Jak kupiłem oryginalny mazdy cud się stał. Ale skoro mechanik zalecił wymianę koła pasowego alternatora to albo jest ono krzywe, ma bicie i niszczy pasek albo same rowki są zniszczone lub zapchane spaloną gumą z paska, który wcześniej się ślizgał.
A może piszczy pasek od wspomagania a nie od alternatora???
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

27 lut 2009, 20:36

kolo pasowe masz zuzyte, wytarte, pasek wchodzi za głęboko i piszczy, należy wymienić kolo pasowe, a co do naciągu paska to jest on bardzo istotny, nie może być za mocne, rozlecą Ci sie łożyska i koszty naprawy będą dużo wyższe, ja miałem taki przypadek że wskutek złego naciagu rozlecialo sie całe koło pasowe, łozysko sie zatarło a koło zostało wyrwane ze śrub, i powiem Ci z calą pewnościa mechanik mial rację.
dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

01 mar 2009, 10:59

hej
no a gdzie to koło pasowe moge kupic w intercarsie chca 360 zł troche duzo za taka pierdołke ??

W.
ODPOWIEDZ