Strona 1 z 1

Sprzęgło, szkrzynia, wysprzęglik?

: 17 paź 2016, 16:07
autor: zanderqt
NB, 1998, ~200k przebiegu

inb4 shitstorm - przeglądałem forum przez ostatnie 40 min i nie znalazłem wątku, który odzwierciedlałby moją sytuację (chętnie zmienie tytuł posta po rozwiązaniu sprawy, jak dojdziemy do tego, co to jest).

a więc:

Jade sobie wybrzerzem Gdyńskim na ciepłym silniku w strone domu rodzinnego w Łomiankach i przy wrzuceniu na 4-kę pojawil się zgrzyt i musiałem się siłować ze skrzynią. Próbuję dalej, 5-tka weszła, ale też z lekkim zgrzytem.

Dojeżdżam do nastepnych świateł, na luzie spokojnie, ale próbuję wrzucic najpierw jedynkę, potem dwójkę - to samo, ale tym razem przy próbie wrzucenia biegu obroty spadały do ok. 500rpm. Udało mi się w końcu wrzucić 2-kę i tak już na niej dojechałem do garażu kumpla w Łomiankach.

Na włączonym silniku dalej nie dało rady wbić 1 ani 2. Musiałem wyłączać silnik i wrzucić bieg. Po włączeniu pojawiał się pisk podobny do tego z alternatora, ale nie calkiem ten sam. Po drodze do garażu kumpla znowu silowanie 1->2->3 i każdorazowe wyłączanie silnika, żeby wrzucić jedynkę - rowniez towarzyszacy pisk ala alternatorowy.

Dojechałem, postała ze 3 papierosy i pół pizzy. Start silnika na jałowym. Normalnie, jabky nigdy nic. Jak wciskam sprzęgło na luzie, to pojawia sie bardzo cichy pisk, przerywany. Jak odpuszczam - cisza.

Jeżdzę sobie po bliskiej okolicy i bardzo selektywnie podczas kilku startów silnika nie chciała wbić losowych biegów. Czasem dwójki, czasem wstecznego, itp.

Zostawiłem ją pod domem i z tego co mi kumple z juesej doradzają, to wskazuje na wysprzęglik. Pod samochodem było sucho.
Macie jakies pomysły co by to mogło być? Profilaktycznie zakupiłem już nowy wysprzeglik TRW i czeka na wymiane, ale byłbym wdzieczny za wskazówki, czy mam szykować grubszą kieszeń portfela do mechanika, czy brzmi to jak godzina roboty z wysprzęglikiem.

Dzięki za pomoc.

P.S. Znacie kogos w okolicach śródmieścia kto mi to zrobi za mniej niż milion pieniędzy?

Re: Sprzęgło, szkrzynia, wysprzęglik?

: 18 paź 2016, 20:32
autor: zanderqt
Update: jakby komuś działy się podobne rzeczy to tak:

Wysprzeglik faktycznie był do wymiany, rzygał olejem czarnym jak smoła. Wystarczy odsunąć gumkę, żeby zobaczyć czy nie cieknie. Wysprzeglik znajduje się ok. 30cm w strone silnika od prawego przedniego kola, mniej wiecej na wysokości tylnej krawędzi koła. [Edit: kupiłem wysprzeglik TRW z intercars za 60zl z przesyłką + 50zl robota razem z wymianą płynu]

Pisk o którym wspomniałem przy nacisniętym sprzegle na luzie to skutek zużytego łożyska oporowego - jest do wymiany: http://www.kmparts.pl/688.Lozysko-oporo ... 5-NANBNBFL lub coś z intercars

Silowanie z biegami i niemoc wrzucenia biegów to kwestia tarczy sprzęgła - można kupić nową albo i obić kevlarem. Mam jeszcze kilka dni do wypłaty i tym samym na przemyślenie tematu :) Do tego czasu jeszcze poczytam, jak jeszcze wyjdą jakieś buty przy tej całej akcji to będę updateować.

Z bokiem.