[rozwiązane] 1.8 Nierówna praca na wolnych obrotach
: 07 paź 2016, 13:46
Cześć.
Od kilku dni borykam się z problemem obrotów biegu jałowego. Zaczęło się od tego, że silnik zaczął bez obciążenia co kilka sekund tracić obroty - spadały do 500, 400, czasem do zera i silnik gasł. Jeśli nie zgasł to zaraz po dołku obroty samoczynnie pikowały w okolice 1500RPM p oczym powoli schodziły do 850 by znów po wchwili nurkować. I tak w kółko.
Z tym problemem się uporałem i skoków RPM już niema. Pozostał pojedynczy spadek zaraz po odpaleniu silnika oraz nierówna praca i szarpanie silnika na boki.
To co zostało już zrobione:
Przepływka wymieniona na używkę od Meewosh-a (tu był problem ze spadkami obrotów)
Przepustnica wyczyszczona
Kolektor dolotowy wyczyszczony
EGR wyczyszczony
Dolot szczelny
IAC wyczyszczony
Cewki wymienione na nowe Oyodo - bez różncy
Nowe świece BKR6E11
Przewody zapłonowe NGK mają pół roku, sprawdzone, brak przebić
Poniżej film jak to wygląda. Na żywo silnik trzęsie się bardziej, nie wiem dlaczego (stabilizacja?) na filmie tego nie widać.
Objawy występują niezależnie od zasilania PB/LPG
https://youtu.be/v_aE_LAL6ng
W chwili obecnej przeszukuję dom w poszukiwaniu bezpańskiej diody, jak znajdę sprawdzę co wypluwa ECU.
Macie jakieś sugestie gdzie jeszcze zajrzeć? Z góry dzięki!
Od kilku dni borykam się z problemem obrotów biegu jałowego. Zaczęło się od tego, że silnik zaczął bez obciążenia co kilka sekund tracić obroty - spadały do 500, 400, czasem do zera i silnik gasł. Jeśli nie zgasł to zaraz po dołku obroty samoczynnie pikowały w okolice 1500RPM p oczym powoli schodziły do 850 by znów po wchwili nurkować. I tak w kółko.
Z tym problemem się uporałem i skoków RPM już niema. Pozostał pojedynczy spadek zaraz po odpaleniu silnika oraz nierówna praca i szarpanie silnika na boki.
To co zostało już zrobione:
Przepływka wymieniona na używkę od Meewosh-a (tu był problem ze spadkami obrotów)
Przepustnica wyczyszczona
Kolektor dolotowy wyczyszczony
EGR wyczyszczony
Dolot szczelny
IAC wyczyszczony
Cewki wymienione na nowe Oyodo - bez różncy
Nowe świece BKR6E11
Przewody zapłonowe NGK mają pół roku, sprawdzone, brak przebić
Poniżej film jak to wygląda. Na żywo silnik trzęsie się bardziej, nie wiem dlaczego (stabilizacja?) na filmie tego nie widać.
Objawy występują niezależnie od zasilania PB/LPG
https://youtu.be/v_aE_LAL6ng
W chwili obecnej przeszukuję dom w poszukiwaniu bezpańskiej diody, jak znajdę sprawdzę co wypluwa ECU.
Macie jakieś sugestie gdzie jeszcze zajrzeć? Z góry dzięki!