Pomoc ze sprzęgłem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

BartekŁDZ
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2016, 0:19
Model: NA
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2016, 10:12

Witam ostatnio nabyłem mx5 Na 19951.6 115km mam pytanie gdzie i jakie najlepiej kupić sprzęgło bo to co jest teraz zaczyna się ślizgać zwracam się do was o pomoc gdyż jestem świeży w tych sprawach a na pewno tutaj ktoś mi pomoże. :)
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

21 wrz 2016, 10:18

nabij nowe okładziny, najtaniej i działa
Obrazek
BartekŁDZ
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2016, 0:19
Model: NA
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2016, 10:20

ok a po za tym gdzie najlepiej kupować części do mojej mazdy są jakieś dobre strony ?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

21 wrz 2016, 10:23

Carspeed - oryginalne części, powołaj się na klub to spojrzą na ceny przychylniej ;)
BartekŁDZ
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2016, 0:19
Model: NA
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2016, 10:24

spoko dzięki wielkie za pomoc
BartekŁDZ
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2016, 0:19
Model: NA
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2016, 10:25

a jeszcze jedno przy wymianie sprzęgła co najlepiej wymieć odrazu
DamianL
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2016, 11:52
Model: NA

21 wrz 2016, 14:22

BartekŁDZ pisze:a jeszcze jedno przy wymianie sprzęgła co najlepiej wymieć odrazu


Cały komplet, czyli oprócz tarczy również osłonę jak i wysprzęglik. Można również pokusić się o wymianę linki sprzęgła (już nie pamiętam, czy MX-5 ma na linkę, czy hydraulicznie sterowane) i generalnie nie ma nic więcej.

Możesz ew. wymienić od razu uszczelniacze skrzyni, półosi i silnika od strony sprzęgła, bo i tak będziesz miał to na wierzchu, a sama wymiana od początku jest podobną robocizną, więc będziesz miał z głowy to od razu :) No i organoleptyczne i wzrokowe sprawdzenie wszystkiego, co się da :) pzdr!
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

21 wrz 2016, 15:19

DamianL pisze:
BartekŁDZ pisze:a jeszcze jedno przy wymianie sprzęgła co najlepiej wymieć odrazu


Cały komplet, czyli oprócz tarczy również osłonę jak i wysprzęglik. Można również pokusić się o wymianę linki sprzęgła (już nie pamiętam, czy MX-5 ma na linkę, czy hydraulicznie sterowane) i generalnie nie ma nic więcej.

Możesz ew. wymienić od razu uszczelniacze skrzyni, półosi i silnika od strony sprzęgła, bo i tak będziesz miał to na wierzchu, a sama wymiana od początku jest podobną robocizną, więc będziesz miał z głowy to od razu :) No i organoleptyczne i wzrokowe sprawdzenie wszystkiego, co się da :) pzdr!



o kurna :shock: a potem mówią, że to drogie auta... to ja jednak wole kierować się dewizą " jak nie swędzi to nie drap " :o
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2016, 15:35

DamianL pisze:Cały komplet,

kompletnie bez sensu :D
przy demontażu sprzęgła warto jedynie wymienić uszczelniacz wału i łożysko pilotowe z koła zamachowego. Koszta nieduże, a na pewno nie dożyją do następnego demontażu.
Jeśli docisk sprzęgła jest w porządku, to nie ma sensu wymieniać całości a jedynie nabić na tarczę nowe okładziny. 50-70 PLN i po sprawie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

21 wrz 2016, 15:47

majkel pisze:
DamianL pisze:Cały komplet,

kompletnie bez sensu :D
przy demontażu sprzęgła warto jedynie wymienić uszczelniacz wału i łożysko pilotowe z koła zamachowego. Koszta nieduże, a na pewno nie dożyją do następnego demontażu.
Jeśli docisk sprzęgła jest w porządku, to nie ma sensu wymieniać całości a jedynie nabić na tarczę nowe okładziny. 50-70 PLN i po sprawie.

Po
eM



DZIEKI, odzyskuje wiarę w ludzi :D :kciuk: :senkju:
Obrazek
DamianL
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2016, 11:52
Model: NA

21 wrz 2016, 15:51

Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Co innego jak znowu coś w środku się posypie i czeka nas ta sama robocizna jak wcześniej. Nie musi się to tyczyć MX-5, ale jeśli mam na wierzchu simeringi, czy jakiekolwiek inne uszczelki, które mają prawo się rozszczelnić po x latach, a normalnie dostęp jest do nich taki jak do procedury wymiany sprzęgła, to ja zastanowiłbym się nad profilaktyczną wymianą.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 wrz 2016, 16:31

DamianL pisze:Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Co innego jak znowu coś w środku się posypie i czeka nas ta sama robocizna jak wcześniej. Nie musi się to tyczyć MX-5, ale jeśli mam na wierzchu simeringi, czy jakiekolwiek inne uszczelki, które mają prawo się rozszczelnić po x latach, a normalnie dostęp jest do nich taki jak do procedury wymiany sprzęgła, to ja zastanowiłbym się nad profilaktyczną wymianą.

Tu nie chodzi o to jakie kto ma zdanie na ten temat. Widać, że nie masz pojęcia na temat tego konkretnego samochodu i doradzasz chłopakowi coś co jest wzięte zupełnie z kosmosu. Jaka linka sprzęgła, jakie uszczelniacze półosi, jaki wysprzęglik? :shock: Twoim tokiem myślenia Bartek powinien wymienić też chociażby wał...no bo skoro już go demontuje ;)

Co do listy majkela nie ma z nią w ogóle co dyskutować bo dokładnie właśnie tym należy się zająć przy operacji demontażu sprzęgła. Choć ja bym dodał jeszcze łożysko oporowe.
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

21 wrz 2016, 16:43

Slowa sophisty'ego to protip :) Działaj :)
Obrazek
ODPOWIEDZ