stuki w silniku -panewki?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

19 wrz 2016, 15:50

witam szanownych forumowiczow
szukam , slucham , nasłuchuje i nic
A wiec mam taki mały dylemacik u znajomego w nc-ku
1,8 l 2007r przebieg 85,000 zaznacze odrazu ze olej wymieniany regularnie co 12000 km 5w 40 motul
po ostrej jezdzie przy zapalaniu tai dziwny odglos trykanie w silniku (tak jakk bardzo wczesny zaplon)
lub w czasie dodawania ostro gazu- pedal w podloge taki sam dzwiek , jezeli bardzo delikatnie sie rozpedza to jest w miare ok
Stąd rodzi sie pytanie czy to mogą byc już panewki czy jakos przyspieszył lub przyspiesza sie zapłon
Pytanie kieruje do fachowców lub kolegow którzy mieli z takim zjawiskiem do czynienia
Z góry dziekuje za zainteresowanie i czekam na jakąs pomoc z waszej strony
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

19 wrz 2016, 20:48

czyli nikt nic ?
nikt nie mial do czynienia z czyms takim w nc?
a moze to kwestia za wczesnego zapłonu?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

19 wrz 2016, 21:10

Jak brzmi to w ten sposób, to panewka:
https://www.youtube.com/watch?v=r6qVh7N ... tion=share
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 wrz 2016, 21:10

no bez przesady duzo ciszej i przy wiekszych obrotach , no i na jalowym jak dodaje gazu tego niema dopiero pod obciazeniem
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 wrz 2016, 21:12

a czy ktos w ncku sciagał mise ?, duzo roboty? , jakies problematyczne sprawy?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

20 wrz 2016, 22:48

koro13 pisze:no bez przesady duzo ciszej i przy wiekszych obrotach , no i na jalowym jak dodaje gazu tego niema dopiero pod obciazeniem

No to nie panewki. ECU samo nie pozwoli na jakieś ogromne korekty w zapłonie, żeby mieć pewność to albo sprawdźcie na podstawie obd2, albo odepnijcie akumulator na minutę.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 wrz 2016, 8:59

Było w klubie kilka przypadków poluzowanych(?) klapek w kolektorze dolotowym w silnikach 2.0. Odgłos był podobny do tego wydawanego przez obróconą panewkę, ale był wyraźnie cichszy.
Może warto sprawdzić czy w 1.8 również ten element nie występuje?

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

21 wrz 2016, 17:28

nie 1.8 nie ma tego ustrojstwa
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

24 wrz 2016, 19:12

Witam. Sprawa z odłączeniem baterii wygląda tak . Ze ja w cuda nie wierze ..ale jednak takowy nastąpił ztuki ogólnie zniknęły . A auto dostali takiego kopa ze jeszcze nigdy takiej mocy wczesniej nie miała .a i zniknęła i nie pojawia sie czek . Od zmiany dolotu. ogólnie resecik pomogl i jak narazie jest ok
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

24 wrz 2016, 19:12

Sorki za bledy ale pisze z Tel
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

26 wrz 2016, 18:59

Qur-wagon cofam wszystko dzisiaj znowu po przejechaniu 350-ciu km., chuck noris sie zaswiecil i znowu klekocze tak jak wczesniej
A bylem zadowolony myslalem ze ten resecikk pomogł
no trudno szukam dalej
Robertus
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 wrz 2016, 19:37

Moze bys choc blad odczytal?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

26 wrz 2016, 21:56

koro13 pisze:Qur-wagon cofam wszystko dzisiaj znowu po przejechaniu 350-ciu km., chuck noris sie zaswiecil i znowu klekocze tak jak wczesniej
A bylem zadowolony myslalem ze ten resecikk pomogł
no trudno szukam dalej

A wcześniej też był check engine ? Bo nie napisałeś nic na ten temat.
Sprawdź co to za błąd, skaner OBD2 Bluetooth kosztuje jakieś 30 zł.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

27 wrz 2016, 12:54

Rozciągnął się łańcuch rozrządu i wali o obudowę albo puszcza napinacz. Sprawdź wpierw to. Wbrew <opiniom> te elementy wcale nie są wieczne.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

30 wrz 2016, 15:16

siemka , sorki nie napisalem bo wczesniej jak zalozylismy dolot ze stozkiem to chek regularnie sie zapalal ale byl zwiazany wlasnie z przerobionym dolotem simoty , ale to nie było związane z tym chrobotaniem , to takk chrobota kkluka jak za wczesny zaplon w starym golfie, a w 1,8 gdzie znajduje sie regulator( napinacz) łancucha?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

30 wrz 2016, 15:18

a tak jeszcze mimochodem , szybkie pytanko czy naprawde nc-ka tak uszczuplili czy tak ekonomicznie ze niema filtra paliwa, i abinówki? jaka beka co?
Robertus
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

30 wrz 2016, 17:16

A po co filtr kabinowy w cabrio?
Czemu przy stożku świecił Ci się check?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2016, 18:02

koro13 pisze:filtra paliwa
Jak dobrze pamiętam w przypadku NC jest w obudowie pompy paliwowej.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 wrz 2016, 18:06

koro13 pisze:siemka , sorki nie napisalem bo wczesniej jak zalozylismy dolot ze stozkiem to chek regularnie sie zapalal ale byl zwiazany wlasnie z przerobionym dolotem simoty , ale to nie było związane z tym chrobotaniem , to takk chrobota kkluka jak za wczesny zaplon w starym golfie, a w 1,8 gdzie znajduje sie regulator( napinacz) łancucha?


Pokaz ten dolot, czujnik MAF jest w seryjnej rurze?
Napinacz jest pod przednia obudowa lancucha, nie slyszalem by ktos go naciagnal (staram sie to zrobic kilka lat i jeszcze nie podołałem), napinacz tez nie bardzo widze by sie cofnal bo raz napiety pozostaje w tej pozycji. Gdyby rozrzad sie rozjezdzal to by sypal ostro błedami.
Obstawiam panewke na trzpieniu tłoka.
koro13 pisze:a tak jeszcze mimochodem , szybkie pytanko czy naprawde nc-ka tak uszczuplili czy tak ekonomicznie ze niema filtra paliwa, i abinówki? jaka beka co?

Srednia beka bo filtr jest i to nawet dwa. Tyle, ze w baku.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

30 wrz 2016, 18:19

ok koledzy a to który mądry odpowie mi dlaczego po ostatnim odłaczeniu aku na 20 min chrumkanie ustało na jakieś 300 kilometrów?
a co do dolotu to czujnik siedzi w rurce nie seryjnej czyli dolot dedykowany do ncka jak wstawie oryginał wszystkie graty na serjie to jest ok chek sie nie zaswieci ale co do stukow czy tego dziwnego dzwieku to one dalej pozostają ,
Myślicie panowie że przy takim przebiegu może juz paneweczka niedomagać?
Robertus
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 paź 2016, 9:19

Ja stawiam panewke korbowodu.
Otwieraj motor to jeszcze wal uratujesz przed szlifem.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

01 paź 2016, 9:43

czy sciagal ktos miske w nc-1.8 jakies problemy , podpowiedzi sztuczki?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

01 paź 2016, 9:44

a wlasnie jakby panewka dawala znac to jak sprawa z cisnieniem na zegarze była?
Robertus
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2016, 10:56

koro13, wskaźnik ciśnienia oleju w NC jest fake'owy, nie pokazuje rzeczywistych wartości.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 paź 2016, 10:47

wskaznik do panewki ma sie ni ja. Jak tam z tym motorem?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

13 paź 2016, 18:17

narazie nic nie sprawdzalem niemam jak sie zabrac do tego malo czasu zbieram wiadomosci na temat wymiany panewek . ogolnie ja juz sciagne mise to tak czy inaczej zmienie te nieszczesne panewki dla spokoju juz wtedy nie bedzie jakis duzy koszt
A przeciez dobrze wiemy ze w 1.8 panewki to słaba strona silnika co nie? , a jaką firme polecacie?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

13 paź 2016, 23:40

koro13 pisze:narazie nic nie sprawdzalem niemam jak sie zabrac do tego malo czasu zbieram wiadomosci na temat wymiany panewek . ogolnie ja juz sciagne mise to tak czy inaczej zmienie te nieszczesne panewki dla spokoju juz wtedy nie bedzie jakis duzy koszt
A przeciez dobrze wiemy ze w 1.8 panewki to słaba strona silnika co nie? , a jaką firme polecacie?

Ja do siebie do kucizny wrzucam Clevite HK. Do Twoich potrzeb OEM starczy, ewentualnie King Racing.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

03 sty 2017, 19:32

wiecie co dopiero co mialem sie brac za rozbiurke motoru , ale chcialem sie upewnic u fachowca przerabiajacego temat i stwierdzil ze szkoda kasy i nic mi to nie da ze za wczasu wymienie panewkkki i twierdzi ze 1.8 dojezdza do 100 tys i sie i takk sypnie -prawda czy nie co nsadzicie?
Robertus
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

03 sty 2017, 21:16

Moim zdaniem lepiej zaoszczędzić kasę i wpakować 2.5 .
Nie wiem ile gość weźmie za rozbiórkę, wymianę panewek itp., a swap jest w sumie dość prosty, daje pewne efekty i do tego drzemie w nim potencjał na rozwój, zarówno FI, jak i N/A.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

04 sty 2017, 12:30

bzdura. zmien fachowca, albo daruj sobie jego rady.
ten sam silnik jezdzi w w masach mazd 6, 5 I jest podstawa do kilku silnikow forda.
prawdopodobienstwo panewki jest takie same jak w calej rodzinie tych silnikow czyli w czy 1.8 czy 2.0 czy 2.5 to ich pryncypa sa takie same i padaja tak samo.

Porzadne pomiary- weryfikacja czy nominal zalatwia sprawe czy nadwymiar, dobre panewki (ja jak skladalem 1.8 po panewce u mnie wkladalem OEM), porzadny olej zawsze na czas (to jest najwieksza bolacza -> Olej) i jezdzic, zapomniec o sprawie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ