Konkretny stuk przy przyspieszaniu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

17 wrz 2016, 10:37

Przy naprawdę mocnym przyspieszaniu (np. ostry start spod świateł) słyszę czasami z okolic dyfra konkretny stuk (walnięcie), szczególnie na luźniejszej nawierzchni.
Mam (może trywialne) pytanie - czy jest to normalne? (podejrzewam że to działanie LSD, ale nie jestem pewien czy ma być takie głośne). Będę wdzięczny za pomoc kolegom z większym doświadczeniem "torowym" :)
bonito
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

17 wrz 2016, 10:47

Cześć, w mojej nie stuka. Chyba, że za wolno przyśpieszam. Podejdź do ASO masz w końcu gwarancję, może coś w zawieszeniu jest obluzowane. Tylko nie daj się spławić stwierdzeniem "my nic nie słyszymy". Wsadzasz mechanika i dajesz dopóki nie potwierdzi że słyszy. Jak usłyszą to zrobią, w innym wypadku wymienią pół samochodu.
Pozdrawiam
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

17 wrz 2016, 11:07

Dzięki za radę - u mnie stuknęło kilka razy przy pedale gazu "w podłodze" na skręcie lub na nierównym podłożu, przy łagodniejszym obchodzeniu się z gazem lub przyspieszaniu "na równym" problemu nie ma. Do ASO na razie nie pojadę, bo tak się znają na MX-5 jak ja na uprawie trzody chlewnej. Wolę zapytać kogoś znającego się na forum.
bonito
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

17 wrz 2016, 11:45

bonito pisze:Dzięki za radę - u mnie stuknęło kilka razy przy pedale gazu "w podłodze" na skręcie lub na nierównym podłożu, przy łagodniejszym obchodzeniu się z gazem lub przyspieszaniu "na równym" problemu nie ma. Do ASO na razie nie pojadę, bo tak się znają na MX-5 jak ja na uprawie trzody chlewnej. Wolę zapytać kogoś znającego się na forum.
bonito
Do ASO na razie nie pojadę, bo tak się znają na MX-5 jak ja na uprawie trzody chlewnej. Wolę zapytać kogoś znającego się na forum.

Słuszne podejście, ale póki jest gwarancja trzeba męczyć ASO, u mnie wyjącej skrzyni też nie słyszeli, ale się uparłem i w końcu usłyszeli. Po wymianie łożysk w skrzyni ASO twierdziło, że problem ustąpił, a tak naprawdę nic się nie zmieniło plus doszło wyskakiwanie 4 biegu. Dopiero nowa skrzynia załatwiła sprawę, ale przepychałem się z nimi od maja.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
ODPOWIEDZ