ZGADKA PINIE! STUKI przy jeździe z Knurem - rozwiązane

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

11 wrz 2016, 14:46

Witajcie,
jako, że sprzedaję swój samochód potrzebuję szybkiej porady.

Odebrałem NCFL po wymianie skrzyni biegów. W sobotę oglądał ją kolega z forum i podczas jazdy zauważył cytuję; " Jednak podczas jazdy na delikatnych nierównościach, progach zwalniających , jak i krótkich ruchach w prawo pojawia się mocny metaliczny dźwięk (Nigdy wcześniej nie był słyszany przez sprzedającego) z tyłu auta- Może ma związek z wymianą skrzyni biegów."

Po odbiorze przejechałem 250km i nie zwróciłem uwagi by stukało. Potencjalny kupujący pojechał, ja wróciłem 250 km i problem praktycznie nie występował (na progach zwalniających, ale nie na wszystkich delikatne puknięcie, jakby w aluminiową puszkę jak już wiedziałem czego słuchać). Na jeździe próbnej z potencjalnym kupującym wyraźnie było słychać wielokrotne metaliczne "cyknięcia". Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg -i ..... cyka, bez pasażera praktycznie nic nie słychać (poza co którymś zjazdem z progu zwalniającego - delikatne metaliczne cyknięcie). Przy wymianie skrzyni wszystko było sprawdzone, nie ma luzów w zawieszeniu. Jutro wstawiam do ASO ale może macie jakieś pomysły?

Podsumowując na delikatnych nierównościach, progach zwalniających , jak i krótkich ruchach w prawo pojawia się metaliczny dźwięk, wyraźnie słyszany przy jedzie z pasażerem i sporadyczne ciche tuknięcia przy jeździe solo słyszalne z lewej tylnej strony.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2016, 19:37 przez paratasman, łącznie zmieniany 2 razy.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2016, 14:58

paratasman pisze:Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg

:facepalm:


Może łączniki stabilizatora lub sam stabilizator?
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

11 wrz 2016, 15:01

jqb pisze:
paratasman pisze:Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg

:facepalm:


Może łączniki stabilizatora lub sam stabilizator?


Jutro sprawdzę, ale wg ASo zawieszenie jest ok.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

12 wrz 2016, 13:31

Nie były to łączniki ani stabilizator.
Zagadka rozwiązana - ASO wyczyściło górną obsadę lewego tylnego amortyzatora . Problem ustąpił.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 17:42

paratasman pisze:Pomyślałem i wsadziłem pasażera - knur 120kg

Ale on był żywy ? :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

13 wrz 2016, 18:41

Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy :D
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 19:04

paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy :D


Gdyby ktoś potrzebował pomocy w diagnostyce tego typu, to się niestety polecam ;)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 19:07

paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy

buahahahahahahaha :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

16 wrz 2016, 13:00

ciupas pisze:
paratasman pisze:Żywy, i mówił po polsku. Mam nadzieję, że tu nie zajrzy :D


Gdyby ktoś potrzebował pomocy w diagnostyce tego typu, to się niestety polecam ;)


Koledzy z forum, jak zawsze chętni do pomocy :D
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
ODPOWIEDZ