Spalanie oleju trochę za duże
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam, mam mały problem
Zaraz po odpaleniu pojawia się siwy dym który znika jakoś po paru kilometrach, spała wtedy olej podobno
Jak to można zniwelować bo w trasie pali jakis 1l na mniej niż 1k km
Może olej źle dobrany czy coś? Naraziejest 5w40, mmoże dolać 10w40
Dodam że głowica była robiona ale tylko Góra, jak złożył mechanik to stwierdził że i dół trzeba było zrobić ale trudno :/
Gorsza opcja to że pierścienie są wyrobione ale mam nadziejęzże może to być coś innego. Jakieś rady?
Mazda ma 130k przejechane
Zaraz po odpaleniu pojawia się siwy dym który znika jakoś po paru kilometrach, spała wtedy olej podobno
Jak to można zniwelować bo w trasie pali jakis 1l na mniej niż 1k km
Może olej źle dobrany czy coś? Naraziejest 5w40, mmoże dolać 10w40
Dodam że głowica była robiona ale tylko Góra, jak złożył mechanik to stwierdził że i dół trzeba było zrobić ale trudno :/
Gorsza opcja to że pierścienie są wyrobione ale mam nadziejęzże może to być coś innego. Jakieś rady?
Mazda ma 130k przejechane
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
- Maciej76
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
- Model: NB
- Wersja: NARDI TORINO
- Lokalizacja: Jarocin
Mam identyczny problem, jeżdżę nb 1.8. Na budziku 117 k. Olej motulu 5w40. Przy 107 k silnik przeszedł inspekcje i majster mówił ze jest w bardzo dobrym stanie. Co dalej ...nie mam pojęcia jaki olej na dolewki bo przy motulu to trochę boli :/
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
(ś.p. Colin McRae)
To ile Ty za tego motula płacisz? Bańka motula nie jest wcale taka droga.
Co to znaczy, że głowica była robiona ale tylko góra? Brzmi to tak jak uwalone uszczelniacze zaworowe. Co konkretnie ten mechanik wymienił? Zapewne dym jest tylko i wyłącznie odpalając po długim postoju? Ewentualnie zrób test (ale na naprawdę porządnie rozgrzanym oleju) wkręć ją do odcinki i puść gaz. Jeśli walnie niebieskiego bąka to prawdopodobnie masz też problem z pierścieniami.
- Maciej76
- Posty: 45
- Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
- Model: NB
- Wersja: NARDI TORINO
- Lokalizacja: Jarocin
Ja robiłem test z pedałem w podłodze i niebieskiego nie widziałem ...uff. Przyznaje ze mój styl jazdy jest daleki od niedzielnego ...wiec pogodę się z apetytem na olej 
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
(ś.p. Colin McRae)
Nie wymienił pierścieni, z tego co mi powiedział że te pierścienie to jest dół. Muszę zrobić ten test
a uszczelniacze zawodowe są ciężkie do wymiany?

Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Tak, pierścienie są w bloku więc to dół silnika a uszczelniacze zaworowe są w głowicy. To ona była robiona czy nie ?
Czy trudno wymienić? Zależy co dla kogo trudno. Tak czy siak głowica do ściągnięcia, sprawdzenia szczelności, splanowania, sprawdzenia luzów na prowadnicach zaworowych, sprawdzenie stanu zaworów i wymiana uszczelniaczy czyli tak naprawdę pełna regeneracja głowicy. Sama wymiana uszczelniaczy nie ma kompletnie sensu z mojego punktu widzenia.

To w takim razie uszczelniacze bbyły robione. A wymiana oleju na 10w40 albo na jakiś bardziej lepki albo coś takiego?
Bo w głowicy wszystko było robione, szlifowane, wymieniane. Tylko o tych pierścienia mi powiedzieli jak złożyli a dokładniej mechanik :/
Bo w głowicy wszystko było robione, szlifowane, wymieniane. Tylko o tych pierścienia mi powiedzieli jak złożyli a dokładniej mechanik :/
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Jeśli masz na to dokument to spoko. Sprawa podstawowa bo dopiero teraz przeczytałem jeszcze raz Twój pierwszy post. Jesteś pewien, że dymi po odpaleniu na siwo? Biały dym oznacza spalanie płynu/wilgoć w wydechu co w MX-5 jest zjawiskiem bardzo częstym natomiast jeśli paliłaby olej dym byłby koloru niebieskawego. Sprawdź to jeszcze raz ewentualnie wrzuć jakiś film to zobaczymy jak to wygląda.
Tak raczej to jest siwy dym. WWrzucę w poniedziałek filmik też z tym testem bąka
Na 99% wymienili, warsztat ojca mojego kolegi tylko podobno nikt nie chciał słuchać mechanika żeby dółtteż zrobić i ja tam nie dzwoniłem i oni też nie zapytali, tylko o to mogę mieć pretensje.
Kąpać olej też nie kapie bo już wszystkie uszczelki już wymienione

Na 99% wymienili, warsztat ojca mojego kolegi tylko podobno nikt nie chciał słuchać mechanika żeby dółtteż zrobić i ja tam nie dzwoniłem i oni też nie zapytali, tylko o to mogę mieć pretensje.
Kąpać olej też nie kapie bo już wszystkie uszczelki już wymienione
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Niby tak, ale swap na coś z allegro, co niby ma przejwchane 160kkm, jest równie bezsensowne. Szukaj zdrowego 1.8!sophisty pisze:Moim skromnym zdaniem kapitalny remont silnika 1.6 jest totalnie bez sensu ale to tylko moje zdanie

No ale nadal masz silnik, który chla Ci olej. To co to za kalkulowanie?
Podejrzewam, że gdybyś był cierpliwy to za kasę, którą wydałeś na głowicę ogarnąłbyś zdrowe 1.6 (silników z allegro w ogóle nie biorę pod uwagę).

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Maciej76 pisze:Ja robiłem test z pedałem w podłodze i niebieskiego nie widziałem ...uff. Przyznaje ze mój styl jazdy jest daleki od niedzielnego ...wiec pogodę się z apetytem na olej
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ja też nie widziałem dymu u siebie, po odpaleniu też zero kopcenia a 5w40 chlał jak głupi przy dynamicznej jeździe

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
https://youtu.be/2x488X07Fdc
Wymieniłem olej dzisiaj na valvoline max life 10w40, może cos pomoze
Wymieniłem olej dzisiaj na valvoline max life 10w40, może cos pomoze
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Olej nic nie zmieni poza kosztem dolewek. Nie masz pierścieni zgarniających, pytanie jak kompresja wychodzi. Silnik do zrobienia od nowa, montaż głowicy na to co masz na dole to zbrodnia, której mechas nie powinien sie dopuścić. Mieć wszystko na wierzchu i tego nie zrobić <facepalm>. Po co robiłeś w ogóle głowicę? Bylo jej cos?
- matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
Uszczelka to oczywistość, tylko po co w ogóle zdejmowales glowice? Woda Ci znikala z ukl. chlodzenia? Przy spalaniu oleju na poziomie 1litr na tysiąc to jest skrajna agonia silnika. Kiedyś w scorpio laly mi uszczelniacze przy stanie licznika 250tys. Dolewalem 0,5 na 3-4tys w trybie miejskim i polowe tego w trasach, kopcil przy zimnym starcie jak zły.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Pierścienie, a wymianą samych pierścieni nigdy się nie kończy (no i byłby to bezsens mając rozebrany cały silnik).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Galazka pisze:Tylko ze ja juz wszystko mam wymienione,
Pierścieni nie masz wymienionych, do tego dochodzą panewki, jeszcze raz UPG, pasek rozrządu, uszczelka miski olejowej (jak jest), uszczelniacz wału od strony rozrządu jak nie był wymieniany. może honowanie gładzi a w skrajnym przypadku przejście na nadwymiar a wtedy nowe tłoki, pierścienie itp. O pierdołach typu uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów i co tu nie napisałem nie zapomnij też.