Powietrze w baku, wał(?), obroty przy skręcie, katalizator
: 01 kwie 2016, 21:07
Siemanko,
Mam parę spraw.. jako iż jestem nowym kierowcom i mazda to moje pierwsze auto to jestem bardzo uczulony na każde stuki puki i takie tam, więc parę pytań się w głowie rodzi...
1. Powietrze w baku
Mianowicie.. przy pierwszym, bądź drugim tankowaniu po zimowaniu miaty przyszła pora na tankowanie - gdy odkręciłem korek od paliwa było słychać ulatniające się stamtąd powietrze oraz pistolet przy tankowaniu wybijał tak jakby bak był pełny w momencie gdy był pusty
2. Na zakrętach coś stuka - wydaje się, że w tylnych kołach, bądź w wale - mianowicie przy zakręcie w prawo, gdy środek ciężkości spada na lewą stronę wystepuje stukanie prawdopodobnie z lewego, tylnego koła, a gdy skrecamy w lewo to dużo wyraźniejszy głos wydobywa się z prawego, tylnego koła
(Przy predkości około 100km/h słychać też szum z okolic wału)
3. Na włączonym silniku, lecz na postoju podczas skręcania kołami samochód wydaje się wchodzić na wyższe obroty (wskazówka stoi w miejscu, lecz silnik (wydaje sie ze silnik) pracuje dużo głośniej
4. Katalizator...
Przy pierwszych kilometrach jazdy naderwał się katalizator i świeci kontrolka check engine - jestem umowiony z mechanikiem na ten tydzien, zeby cos poradzic - myślicie, żeby go wypruć czy wstawić nowy katalizator?
5. Drgania drążka zmiany biegu - nie wiem czy to normalne, czy nie, lecz przy większej predkości drążek zmiany biegu drga tak, że ubiłbym nim śmietane bez żadnego problemu (czasem wydaje mi sie, ze strasznie ciężko wchodzą biegi, lecz może to złudzenie przez to, że często jeżdżę golf'em plus'em rodziców)
Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś mógłby poradzić czym to wszystko może być spowodowane, oraz dać jakieś rady od której strony się za to zabrać i od czego zacząć :/
Mam parę spraw.. jako iż jestem nowym kierowcom i mazda to moje pierwsze auto to jestem bardzo uczulony na każde stuki puki i takie tam, więc parę pytań się w głowie rodzi...
1. Powietrze w baku
Mianowicie.. przy pierwszym, bądź drugim tankowaniu po zimowaniu miaty przyszła pora na tankowanie - gdy odkręciłem korek od paliwa było słychać ulatniające się stamtąd powietrze oraz pistolet przy tankowaniu wybijał tak jakby bak był pełny w momencie gdy był pusty

2. Na zakrętach coś stuka - wydaje się, że w tylnych kołach, bądź w wale - mianowicie przy zakręcie w prawo, gdy środek ciężkości spada na lewą stronę wystepuje stukanie prawdopodobnie z lewego, tylnego koła, a gdy skrecamy w lewo to dużo wyraźniejszy głos wydobywa się z prawego, tylnego koła
(Przy predkości około 100km/h słychać też szum z okolic wału)
3. Na włączonym silniku, lecz na postoju podczas skręcania kołami samochód wydaje się wchodzić na wyższe obroty (wskazówka stoi w miejscu, lecz silnik (wydaje sie ze silnik) pracuje dużo głośniej

4. Katalizator...
Przy pierwszych kilometrach jazdy naderwał się katalizator i świeci kontrolka check engine - jestem umowiony z mechanikiem na ten tydzien, zeby cos poradzic - myślicie, żeby go wypruć czy wstawić nowy katalizator?
5. Drgania drążka zmiany biegu - nie wiem czy to normalne, czy nie, lecz przy większej predkości drążek zmiany biegu drga tak, że ubiłbym nim śmietane bez żadnego problemu (czasem wydaje mi sie, ze strasznie ciężko wchodzą biegi, lecz może to złudzenie przez to, że często jeżdżę golf'em plus'em rodziców)
Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś mógłby poradzić czym to wszystko może być spowodowane, oraz dać jakieś rady od której strony się za to zabrać i od czego zacząć :/