Budżetowy tłumik koncowy-przeróbka, czy ktoś próbował?

Stock Muffler Tips

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Matik
Posty: 43
Rejestracja: 23 sie 2015, 10:34
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Wał Pomorski

10 lut 2016, 19:57

Czy ktoś próbował przerabiać tłumik jak w opisie na stronie:
http://www.mx-5.de/html/sportauspuff_selbstgemacht.html
Generalnie chodzi o efekty dźwiękowe, ale nie jak w Beemce spod remizy, a napisane jest, że gdy silnik jest zimny jest jak w oryginale i spoko na TUV, o ile dobrze zrozumiałem.
Próbowałem odszukać jakieś filmiki jak to może brzmieć, ale nic nie mogłem znaleźć. Ktoś, coś? Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2016, 20:05 przez Matik, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

10 lut 2016, 20:05

Nie zabardzo ogarniam niemiecki, ale z rysunków wychodzi na to ze po modyfikacji bedzie to tlumik przelotowy?
Matik
Posty: 43
Rejestracja: 23 sie 2015, 10:34
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Wał Pomorski

10 lut 2016, 20:08

Z tym że rura zaznaczona na czerwono na rys.2. jest rurą perforowaną. Oryginalnie są dwie rurki perforowane przedzielone blachą, jak na rysunku pierwszym.
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

10 lut 2016, 20:17

W tlumiku przelotowym też są rurki perforowane. Generalnie pucha nie mała więc powinna dobrze wytłumić, ale będzie na pewno głośniej. Próbuj ;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

11 lut 2016, 9:10

wystarczy przeciac jedna scianke i juz bedzie przelotowy ;)
u siebie chcialem kombinowac, ale nikt ze znajomych nie mial nic, czym moglby mi pospawac nierdzewke, wiec lezy otwarty :lol:

jak bede mial chwile czasu, to moge porobic ci zdjecia zebys wiedzial co jest gdzie i nie rozcinal niepotrzebnie calej puchy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

11 lut 2016, 9:45

R.E.D
zajrzyj kiedyś do mnie do garażu, pospawamy..

a sam mod.

Kiedyś robiłem takie "mody", w 323 i efekt hm, jak na tamte czasy i oczekiwania był zadowalający. Mruczało, na wolnych nieco purtało, ale larma nie było..
Cieżko natomiast ładnie pospawać puszke jeżeli jest już przystarzała lub z cienkiem blachy.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

12 lut 2016, 9:53

grzes pisze:R.E.D
zajrzyj kiedyś do mnie do garażu, pospawamy..

:kciuk:
jeszcze gdybym wiedzial gdzie :mrgreen:
teraz juz temat nieaktualny bo mi sie taka pucha nie zmiesci na samochod :P
poza tym nie bedzie to oplacalne bo pucha rozcieta po calej dlugosci i troche gruba tarcza :roll: sama blacha tlumika jest chyba elementem, ktory najlepiej w mazdzie znosi gryzienie przez zab czasu :kciuk:

p.s. jesli masz mozliwosci i umiejetnosci, to moze mi wydech od kata zrobisz? :slinotok:
w sumie to nie musi byc ladny - byle byl szczelny i wytrzymal sporo kilometrow. z tego, co widzialem, to najtrudniej jest dostac trojnik w ksztalcie litery t w rozsadnych pieniazkach :cry:
Obrazek
ODPOWIEDZ